Ειδησεογραφικό site

Ο Σαμαράς αφήνει τον Μπαλτάκο πίσω… – Κάνει τώρα στροφή προς το κέντρο

68

Του Γιάννη Χρηστάκου

Στροφή σε θετικά μηνύματα και δημιουργία πιο κεντρογενούς εικόνας (και όχι στην ακροδεξιά ατζέντα που είχε ετοιμάσει ο γνωστός Μπαλτάκος) με την είσοδο στα ψηφοδέλτια των Γκερέκου, Οικονόμου και άλλων προσώπων εκτός ΝΔ, κάνει τώρα το Μαξίμου μετά τα σημάδια κόπωσης που παρουσίασε η μονόπλευρη καταγγελία κατά του ΣΥΡΙΖA και του κινδύνου για Grexit. Η εικόνα των πρώτων μετά την προκήρυξη των εκλογών δημοσκοπήσεων που έφτασαν στο Μαξίμου δείχνουν ότι έκλεισε μεν η ψαλίδα, αλλά υπάρχουν ποιοτικά στοιχεία που αποδεικνύουν ότι χρειάζεται άλλο μήνυμα και διείσδυση σε κομμάτια του πληθυσμού τα οποία δεν επηρεάστηκαν από τον τρόμο της εξόδου από το ευρώ.

ΑΛΛΑΓΗ ΚΑΜΠΑΝΙΑΣ

Ο προβληματισμός και η γκρίνια σε συνάρτηση με την ασυνεννοησία και τα μεγάλα λάθη στο επικοινωνιακό κομμάτι προκάλεσαν οργή στο Μαξίμου και έτσι γίνεται επανασχεδιασμός της καμπάνιας με ρότα προς τα θετικά μηνύματα, αλλά και την αποσαφήνιση του προγράμματος της Νέας Δημοκρατίας στον δρόμο για την έξοδο από το μνημόνιο όπως ακριβώς είχε υποσχεθεί ο ίδιος ο πρωθυπουργός από το καλοκαίρι. Η καμπάνια της ΝΔ θα πρέπει να είναι ευθυγραμμισμένη με αυτή την εξαγγελία από τη στιγμή μάλιστα που κεντρικό σύνθημα στην προεκλογική εκστρατεία της είναι ο όρος «αλήθεια» και αυτό που λείπει είναι ο οδικός χάρτης προς τις καλύτερες μέρες. Στελέχη της ΝΔ επισημαίνουν ότι έχει γίνει ζημιά με το περίφημο e-mail Χαρδούβελη ότι υποκρύπτει νέα μέτρα φωτιά και μάλιστα πρόκειται να έρθουν και άλλα, όταν θα υπογραφεί η συμφωνία για την προληπτική γραμμή στήριξης. Κι αυτό λένε θα πρέπει να αποσαφηνιστεί όταν μάλιστα καταγγέλλουν τον ΣΥΡΙΖΑ για κρυφή ατζέντα και αποσιώπηση του σχεδίου Β.

ΔΕΝ ΠΙΑΝΕΙ Η ΚΙΝΔΥΝΟΛΟΓΙΑ

Στο μικροσκόπιο του Μαξίμου έχουν μπει όλα τα ποιοτικά στοιχεία των μετρήσεων τα οποία έδωσαν, την περασμένη Τετάρτη, σαφή εικόνα για τις πληγές της ΝΔ στην πορεία προς την κάλπη. Ένα βασικό στοιχείο είναι ότι στα μεγάλα αστικά κέντρα, και ειδικότερα στις περιφέρειες Β’ Αθηνών, Πειραιά , Θεσσαλονίκη και Πάτρα, η διαφορά μεταξύ ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ είναι χαοτική και παρασύρει όλη την εικόνα συσπείρωσης που παρατηρήθηκε τις τελευταίες μέρες στην υπόλοιπη Ελλάδα. Σημαντικό είναι και το εύρημα που παρατηρείται και στις δημοσκοπήσεις των ΜΜΕ , ότι ένα μεγάλο ποσοστό άνω του 52% πιστεύει ότι οι δανειστές θα υποχωρήσουν εάν η όποια επόμενη κυβέρνηση επιμείνει να μην συμφωνεί σε περαιτέρω λιτότητα. Αυτό με απλά λόγια σημαίνει ότι το κινδυνολογικό σενάριο του Grexit δεν πιάνει και πολύ, ιδιαίτερα από την στιγμή που ευρωπαίοι αξιωματούχοι αλλά και πολλά διεθνή ΜΜΕ το ξορκίζουν.

ΠΟΝΟΚΕΦΑΛΟΣ ΟΙ 40ΑΡΗΔΕΣ

Η μέτρηση όμως που σήμανε συναγερμό είναι αυτή με τις ηλικιακές ομάδες των ψηφοφόρων. Η ΝΔ παρουσιάζει σημαντική αδυναμία να επηρεάσει δυναμικές πληθυσμιακές ομάδες μεταξύ 35 και 45 ετών, εκεί όπου ο ΣΥΡΙΖΑ σαρώνει ειδικά εάν μιλάμε και για τις περιφέρειες όπου ήδη υπάρχει καθίζηση. Για τις ομάδες αυτές αναζητείται επίσης ένα στοχευόμενο μήνυμα το οποίο να είναι εύληπτο και αποτελεσματικό. Έμπειροι πολιτικοί αναλυτές και δημοσκόποι επισημαίνουν ότι πουθενά, παγκοσμίως, κόμμα που δεν είχε σημαντική επιρροή στα δυναμικά κοινά δεν κατάφερε να κερδίσει εκλογές.

Ένα ακόμη στοιχείο που εξετάζεται είναι το κομμάτι των αναποφάσιστων και το πότε… σκέφτονται να αποφασίσουν. Σε αυτήν την κάρτα, φαίνεται ότι ένα υψηλό ποσοστό, της τάξης του 30% από όσους δηλώνουν σήμερα αναποφάσιστοι, δηλώνουν ότι θα πάρουν την απόφασή τους είτε την τελευταία εβδομάδα (17%) είτε την τελευταία στιγμή (13%) ! Αυτό σημαίνει ότι η μάχη θα πρέπει να δοθεί μέχρι την τελευταία ώρα αφού μερικές χιλιάδες ψήφοι μπορεί να κρίνουν την εκλογή εάν υπολογίσει κανείς ότι θα έχει κλείσει κι άλλο η ψαλίδα ως τότε.

ΤΑ ΣΤΡΑΤΗΓΕΙΑ ΣΕ ΜΑΞΙΜΟΥ ΚΑΙ ΣΥΓΓΡΟΥ

Η ΝΔ σε αυτές τις εκλογές δεν έχει επιτροπή προεκλογικού αγώνα όπως γινόταν ως τώρα. Αντί αυτής, υπάρχουν ομάδες αλληλοσυγκρουόμενες πολλές φορές, είτε από κεκτημένη ταχύτητα είτε από απειρία. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την παιδαριώδη κάλυψη της περιοδείας Σαμαρά στη Λάρισα, όπου παρά το γεγονός ότι η συγκέντρωση ήταν ομολογουμένως μεγάλη, εντούτοις όχι μόνο δεν φάνηκε τίποτα στην τηλεόραση, αλλά υπήρξε ακόμη και ελλιπής φωτισμός. Επίσης δυσφορία προκάλεσε σε τοπικούς νεοδημοκρατικούς παράγοντες η επίσκεψη του πρωθυπουργού σε μονάδα παραγωγής του καρπού «γκότζι-μπέρι» η οποία μάλιστα δεν έχει ακόμη αρχίσει την εξαγωγική δραστηριότητα. Ένα στρατηγείο βρίσκεται στο Μαξίμου υπό τις οδηγίες του Δημήτρη Σταμάτη και ένα άλλο στην Συγγρού υπό τον Ανδρέα Παπαμιμίκο που πλαισιώνεται από τον νέο γραμματέα στρατηγικής επικοινωνίας Μενέλαο Δασκαλάκη. Στη μέση βρίσκεται η εταιρία Newtons που υλοποιεί την καμπάνια και της οποίας επιλογή ήταν η σκηνοθεσία της Λάρισας.

Από σήμερα, με την ομιλία του Αντώνη Σαμαρά για το οικονομικό πρόγραμμα της ΝΔ, αρχίζει ουσιαστικά η μεγάλη μάχη για την ανατροπή της σημερινής εικόνας. Θα παρουσιαστεί αναλυτικά ο οδικός χάρτης που οδηγεί  στο πραγματικό τέλος των μνημονίων με φοροελαφρύνσεις, διόρθωση αδικιών και δημιουργία συνθηκών για νέες μόνιμες θέσεις εργασίας. Και βέβαια για περισσότερη συσπείρωση έχει διαταχθεί «φουλ επίθεση» και στα δύο ΠΑΣΟΚ , όπως λένε , του Βενιζέλου και του Παπανδρέου. Η Γκερέκου ήταν μόνο η αρχή και στο Μαξίμου είδαν με χαρά ότι ο Ευάγγελος Βενιζέλος… τσίμπησε.

Τα σχόλια είναι κλειστά.