Ειδησεογραφικό site

Βιβλιοκαρφώματα

112

 

vivlio-1803Θάνος Παπαδόπουλος, «ΠΟΙΟΙ ΚΑΙ ΠΩΣ ΜΑΣ ΟΔΗΓΗΣΑΝ ΣΤΗ ΧΡΕΟΚΟΠΙΑ», Εκδόσεις GUTENBERG

Μια αξιολογική καταγραφή οικονομικών επιδόσεων για τις κυβερνήσεις από τη μεταπολίτευση μέχρι την κυβέρνηση Τσίπρα- Καμμένου. Η οπτική του είναι αριστερο-φιλελεύθερη «εκσυγχρονιστική». Με μια συμπάθεια προς τον Κωνσταντίνο Καραμανλή της μεταπολίτευσης, παρά τη λαϊκιστική αποχώρηση από το ΝΑΤΟ, τον κρατισμό του, τις αναξιοκρατικές προσλήψεις 170.000 υπαλλήλων από το 1974 έως το 1981 και τη λογοκριτική ΕΡΤ- δεδομένα που παρακάμπτει. Με ένα ξεκάθαρο αντιανδρεϊσμό ήδη από τον τίτλο του κεφαλαίου «Η εποχή της παρακμής». Αναγνωρίζοντας όμως ως κορυφαίο επίτευγμα το νόμο για το ΑΣΕΠ στη δεύτερη περίοδο του Ανδρέα. Και με ένα λάθος ανεπίτρεπτο για αριστερό: Στην πρωτοβουλία των  Έξι για πυρηνικό αφοπλισμό, που ξεκίνησε το 1984 , δεν συμμετείχε ο σύντροφος Τίτο, διότι είχε πεθάνει το 1980. Επικριτικός για την ρωθυπουργία Μητσοτάκη που αύξησε τα ελλείμματα, παρά το μύθο του νοικοκύρη. Υμνητικός για την περίοδο Σημίτη- «Η εποχή της ανασυγκρότησης» (που όμως έγινε στη δεκαετία του ‘50… ). Δικαιολογώντας τον για το μαγείρεμα των στοιχείων , με το επιχείρημα ότι … έτσι έκαναν και άλλες χώρες. Εισαγγελικός κατά της πρωθυπουργίας του …κουρασμένου Καραμανλή του Β΄ επιγράφοντάς την αφοριστικά «Η εποχή της καταστροφής». Αλλά χωρίς να παραθέτει- ως όφειλε για λόγους δεοντολογίας- τους ισχυρισμούς του ότι από τα 36 δισ. έλλειμμα που ήταν κληρονομιά από τον Σημίτη, μόνο τα 6 δισ. ήταν καθαρός δικός του δανεισμός. Σκληρός για την περίοδο της πτώχευσης επί Γιώργου Παπανδρέου. Θετικός στη συγκυβέρνηση Σαμαρά- Βενιζέλου. Πυρ και μανία κατά της τυχοδιωκτικής πολιτικής Βαρουφάκη και Τσιπροκαμμένων.

Πάντως, ένα χρήσιμο πόνημα οικονομικο-πολιτικής ιστορίας, από τα μάτια ενός άδολου αγωνιστή, δημοσιογράφου της Αριστεράς, άκριτου θαυμαστή του Σημιτισμού…

*Σχόλιο- καρφί: Και μεις αγαπήσαμε, αλλά δεν κάναμε κι έτσι!…

 

 

 

KRISTIN HANNAH

Ο ΚΗΠΟΣ ΤΟΥ ΧΕΙΜΩΝΑ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΛΕΙΔΑΡΙΘΜΟΣ

 

Λένινγκραντ, 1941. Μια πόλη άλλοτε ονειρεμένη, τώρα πολιορκείται από τους ναζί –θαμμένη στο χιόνι, αποκομμένη από κάθε βοήθεια… Μια πόλη γεμάτη γυναίκες που πασχίζουν απεγνωσμένα να σώσουν τα παιδιά τους και τον εαυτό τους –με κάθε τίμημα. Σιάτλ, 2000. Η Άνια Γουίτσον χάνει τον σύζυγό της και νιώθει μεμιάς τα χρόνια και τη θλίψη να τη βαραίνουν αβάσταχτα. Είναι πια ώρα ν’ απλώσει το χέρι στις αποξενωμένες κόρες της. Σιγά σιγά, διστακτικά, αρχίζει να τους εξιστορεί ένα παραμύθι για μια όμορφη μικρή Ρωσίδα που ζούσε σε μια μαγική πόλη πριν από μια ολόκληρη ζωή… Η Νίνα και η Μέρεντιθ έχουν ακούσει πολλές φορές την αρχή του παραμυθιού, αλλά ποτέ το τέλος. Αυτή τη φορά, αποφασισμένες να βρουν την αλήθεια πίσω από τον μύθο, θα πιέσουν τη μητέρα τους να διηγηθεί ολόκληρη την ιστορία. Και θα ανακαλύψουν ένα μυστικό τόσο αδιανόητο που θα τις ταράξει συθέμελα –και θα τις κάνει να δουν με άλλα μάτια τη μητέρα τους, την οικογένειά τους, αλλά και τη δική τους ζωή.

*Σχόλιο- καρφί: Σημειώστε ότι η Αμερικανίδα συγγραφέας εγκατέλειψε μια πετυχημένη σταδιοδρομία ως δικηγόρος για να αφιερωθεί στα ευπώλητα!

 

ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΛΑΣΤΑΡΗΣ

ΛΕΞΙΚΟ ΧΩΡΙΣ ΓΡΑΒΑΤΑ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑΡΜΟΣ

 

 

Το Λεξικό αυτό μπορεί να αποκληθεί Λεξικό της Γραβάτας από όσους μιλούν με όρους όπως Τρόικα, Μνημόνιο, Δανειστές ή μειώσεις των συντάξεων και Λεξικό Χωρίς Γραβάτα από εκείνους που προτιμούν διατυπώσεις όπως Θεσμοί, Συμφωνία, Εταίροι και… αναπλαισίωση των συντάξεων. Με άλλα λόγια, καταγράφει κάπου 350 λέξεις που έχουν εισβάλει στον δημόσιο λόγο με στόχο να αντικαταστήσουν κάποιες άλλες, αρνητικά φορτισμένες, ή να παραμορφώσουν την ίδια τη σημασία τους, ώστε να γίνουν εύπεπτη τροφή στην κοινή γνώμη. Το αποτέλεσμα; Μια επικοινωνιακή Βαβέλ στην πολιτική ρητορική, στα Μ.Μ.Ε., στις καθημερινές κουβέντες και στον τρόπο σκέψης μας.
Νεολογισμοί (όπως δηθενάδες), λέξεις-αντικαταστάτες (θεσμοί αντί Τρόικα), όροι με ανεστραμμένο περιεχόμενο (αξιοποίηση τώρα, ξεπούλημα χθες), παιχνίδια με το συναίσθημα της γλώσσας (κεντρικό ξενοδοχείο αντί του πολυτελούς Χίλτον) και θολές διατυπώσεις (Άθενς γκρουπ) παρελαύνουν στις σελίδες του Λεξικού.
*Σχόλιο- καρφί: Απαραίτητο βοήθημα δι΄ αρχαρίους, αλλά και προχωρημένους, για όσους θέλουν να εννοήσουν καλώς τα πονηρά, τα κορακίστικα και τα απατηλά της αγραβάντωτης ιδιολέκτου του συριζοανελικού γλωσσικού μορφώματος…

 

 

FRANS MEULMEESTER

ΙΩΑΝΝΑ ΡΙΖΟΥ

ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣ

 

Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ Ι. ΣΙΔΕΡΗΣ

 Στον σύγχρονο κόσμο, όπου όλα αλλάζουν, όπου όλα είναι ρευστά, όπου σχεδόν τίποτε δεν μένει σταθερό και συχνά τα πράγματα δείχνουν αδιέξοδα, η ψυχοθεραπευτική προσέγγιση Gestalt μάς προσφέρει δημιουργικές διεξόδους, προτείνοντας ένα νέο υπόδειγμα, που διακρίνεται για την ανθρωπιστική του βάση, για δημιουργική προσαρμογή, καινοτομία και υγιείς αλλαγές στη ζωή των επιχειρήσεων, των οργανισμών και των στελεχών τους.

Το βιβλίο αυτό φιλοδοξεί:
• Να «συστήσει» την προσέγγιση Gestalt στον χώρο των Επιχειρήσεων και Οργανισμών.
• Να εξηγήσει τι είναι, πώς δουλεύει και τι προσφέρει η προσέγγιση Gestalt στα στελέχη και στους εργαζόμενους.
• Να φέρει μία νέα πνοή στην ανάπτυξη των επιχειρήσεων και οργανισμών.
• Αλλά, πάνω απ’ όλα να παρουσιάσει έναν νέο τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουμε τις τόσο αναγκαίες δημιουργικές αλλαγές στην επαγγελματική μας ζωή!

*Σχόλιο- καρφί: Ο όρος προέρχεται από το γερμανικό «σχήμα». Πρόκειται για τη θεωρία θεραπευτικής αυτογνωσίας, που σκοπό έχει να αποσχηματοποιήσει την επιβάρυνση που μας επιβάλλει το μυαλό μας… Αγοράστε το! Και περαστικά σε όλους μας!

 

ΜΑΙΡΗ Ι. ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ

Η ΧΙΟΣ ΜΕΣΑ ΣΤΟΥΣ ΑΙΩΝΕΣ

ΧΟΡΗΓΙΑ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ ΜΑΡΙΑ ΤΣΑΚΟΣ

Η ιστορία, η τέχνη και ο πολιτισμός του ξεχωριστού αιγαιοπελαγίτικου νησιού. Περιεχόμενα: Μεταξύ μύθου και στορίας, η ονομασία, ο Όμηρος και η παράδοση. Αιγαιακοί πολιτισμοί, ναυτικοί δρόμοι. Προελληνικοί οικισμοί, άρχοντες και βασιλείς, θρησκεία, σύνταγμα. Ιωνική επανάσταση, ιστορία των Οινουσών, αναφορά στα Ψαρά. Η γλυπτική, οι κόρες και κούροι, αγαλματοποιοί, χιακά έργα στα μουσεία της Ελλάδας, της Ευρώπης και της Αμερικής. «Την παρούσα έρευνα άρχισα από πριν από 25 χρόνια» σημειώνει η συγγραφέας Χιώτισσα γλύπτρια, υπογραμμίζοντας ότι αισθάνθηκε ηθικό χρέος απέναντι στον γενέθλιο τόπο της να συγκεντρώσει στοιχεία από τις αρχαίες πηγές έως τους σύγχρονους μελετητές. Μιλάμε για τόμους ολόκληρους αλλά και επιτόπια σκιτσαρίσματα που έκανε σε πολλά μουσεία της χώρας και του κόσμου.

*Σχόλιο- καρφί: Ιδού ένα έργο – μήνυμα ελληνικότητας σε περίοδο που ο αυθάδης εξ Ανατολών επιβουλέας – όπως και επί περσικής αυτοκρατορίας- εποφθαλμιά την ελληνικότητα του νησιού «της καρδιάς μας»… !

 

 

ΒΙΒΛΙΟΚΑΡΦΩΤΗΣ

Τα σχόλια είναι κλειστά.