Ειδησεογραφικό site

Βιβλιοκαρφώματα… στο Καρφί – Νέες εκδόσεις

171

«Αχ και να ξέραμε να διαβάζουμε ποίηση με την προσήλωση που κοιτάμε τον κατάλογο στα ακριβά εστιατόρια», γράφει σε ένα ποίημά του ο μεγάλος πολωνός ποιητής Άνταμ Ζαγκαγιέφσκι. Παραλλάζοντάς το, θα το έφερνα πιο κοντά στα δικά μας και θα έλεγα «Αχ και να ΄ξεραν οι πολιτικοί μας να διαβάζουν ποίηση με την προσήλωση που κοιτάν το συμφέρον του κόμματός τους», θέλοντας να υπαινιχθώ πως αν ήξεραν οι πολιτικοί μας να διαβάζουν ποίηση, η κρίση θα ήταν παρελθόν»… Απόσπασμα από τον πρόλογό του κειμένου «Υπάρχει ρόλος για την ποίηση;» του επικεφαλής του «Κύκλου Ποιητών»  και… ακτιβιστή της ποίησης ακατάβλητου Ντίνου Σιώτη που αναδημοσιεύεται από τα «Νέα» στο νέο τεύχος του περιοδικού «Poetix».

ΒΙΒΛΙΟΚΑΡΦΙ: Ύλη και… αντιύλη ελκυστική για όσους διαβάζουν, γράφουν και… αντιπαθούν την ποίηση αλλά θέλουν να τη γνωρίσουν: Οι 31 ποιητικές συλλογές που ξεχώρισαν τον χρόνο που πέρασε, ποιήματα ζεστά που βγήκαν τώρα από τον φούρνο, κείμενα από την ημερίδα «Ποίηση και Ηθικές Αξίες» και -μεταξύ άλλων- ποιήματα του καθηγητή και πρώην υπουργού Γιάννη Πανούση: «Big Bang – 2. Ποιος κρύβεται πίσω από τον ήλιο;/ Πού κοιμάται το φεγγάρι;/ Γιατί τα βράχια τινάζουν τη θάλασσα από το ώμο τους; Από ποια πηγή παίρνει νερό ο ουρανός και γεμίζει τις καταιγίδες; Τι ψάχνει ο γέροντας κοιτάζοντας συνεχώς τις παλάμες των χεριών τους; Πότε θα έρθουν/ ή -καλύτερα- πότε θα φύγουμε;».

ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΜΩΡΑΪΤΗ

Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ

ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΣΗΜΑΙΑΣ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΩΛΚΟΣ

 

«Τίναξε το πολυκαιρισμένο πανί της, τέντωσε το ταλαιπωρημένο της κοντάρι, βγήκε από την ντουλάπα και ήταν πανέτοιμη για ένα υπέροχο ταξίδι πίσω στο χρόνο. Δεν ήταν μόνη, φυσικά, αφού είχε μαζί της την καινούρια της φίλη, τη μικρή Ελευθερία…».

Κάπως έτσι ξεκινούν όλα στο παραμύθι που κυκλοφορεί και το οποίο απευθύνεται τόσο σε παιδιά Δημοτικού, όσο και εκπαιδευτικούς. Διατρέχοντας τις σελίδες του, οι μικροί αναγνώστες θα έχουν την ευκαιρία να μάθουν με τρόπο ευφάνταστο και διασκεδαστικό τα πάντα για την εθνική επέτειο της 28ης Οκτωβρίου και όχι μόνο.

ΒΙΒΛΙΟΚΑΡΦΙ: Ανάγνωσμα διδακτικό για τους βανδαλομπαχαλάκηδες, παιδιά κυρίως υψηλών εισοδηματικών τάξεων και θρησκευόμενων οικογενειών που -τα καημένα- τόσο μυαλό κουβαλάνε που χαίρονται ως μικροί Νέρωνες να καίνε την ελληνική σημαία. Ενδείκνυται επίσης και για ώριμους πολιτικούς ταγούς που δεν την τιμούν στις πράξεις τους κι ας βγάζουν λόγους φλογερούς υπέρ της …

ΘΑΝΑΣΗΣ ΒΑΛΤΙΝΟΣ

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΗΣ ΑΛΟΝΝΗΣΟΥ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΕΣΤΙΑ

 

 

Aπόσπασμα: «Και πονάω, ξέρεις πού. Ανεπαίσθητα αλλά αρκετά ώστε να μην μπορώ να το αγνοήσω. Ένας λεπτός πόνος που με διαβρώνει. Ξεκινάει από αριστερά, επίμονος και πάει κυκλικά πίσω στα νεφρά, ανεβαίνει στον αυχένα – με χτυπάει στο αυτί και ξαναγυρίζει προς τα κάτω. Με τυλίγει ζικ-ζακ στα πλευρά μου και καταλήγει πάλι στις σάλπιγγες αλλά χωρίς ένταση. Οι σάλπιγγές μου είναι άδειες. Μπρούτζινες και γυαλισμένες αλλά άδειες και ο ήχος τους φυσάει στα κόκκαλά μου σα φωνή αδύναμη. Φυσάει σα φωνή αυτός ο ήχος αλλά δεν μπορώ να τον ακούσω δεν μπορώ να ανταποκριθώ. Τέτοιο παίδεμα. Ίσως επειδή είμαι αριστερόχειρ. Είναι μια αναποδιά αλλά δεν αισθάνομαι σημαδεμένη. Δεν αισθάνομαι να έχω τη στάμπα στο μέτωπο. Είναι απλώς αποτέλεσμα ευαισθησίας».

ΒΙΛΙΟΚΑΡΦΙ: Ένα ακόμη ελκυστικό πεζογράφημα ενός εκ των συγγραφέων της λεγόμενης «δεύτερης μεταπολεμικής γενιάς» που αναδείχθηκε ακαδημαϊκός! Κορυφαίος… άρα… υπερεκτιμημένος… (Και μπράβο του!).

 

 

PETER SWANSON

ΣΕ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΑΞΙΖΕΙ Ο ΘΑΝΑΤΟΣ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΔΙΟΠΤΡΑ

 

 

Αυτοπαρουσίαση εξωφύλλου: «Ο τρόπος να διαπράξεις φόνο και να μη σε πιάσουν είναι να κρύψεις το πτώμα τόσο καλά, ώστε να μη βρεθεί ποτέ. Χωρίς πτώμα, δεν υπάρχει φόνος ούτε δολοφόνος…

Έβλεπα από την κορυφή του λόφου διάσπαρτες τις ταφόπετρες. Είχα τα μαλλιά μου πιασμένα ψηλά, κάτω από τον ίδιο σκούρο σκούφο που φορούσα εκείνη τη νύχτα που… όπλισα τη σκανδάλη. Αναρωτήθηκα, για πολλοστή φορά, τι θα γινόταν ανάμεσα στον Τεντ και σ’ εμένα αν τα πράγματα είχαν εξελιχθεί σύμφωνα με το σχέδιο που είχαμε καταστρώσει στη νυχτερινή πτήση από το Λονδίνο για Βοστόνη. Αρχίζοντας εκείνο το παιχνίδι αλήθειας μαζί του, μου αποκάλυψε ότι η γυναίκα του τον απατούσε και αστειεύτηκε λέγοντας ότι θα τη σκότωνε γι’ αυτό που έκανε. Στο κάτω κάτω, σε κάποιους ανθρώπους αξίζει ο θάνατος… Ήμουν σίγουρη ότι μέσα στις επόμενες εβδομάδες θα τον έπειθα να διαπράξει το τέλειο έγκλημα. Νέα και όμορφη σύζυγος δολοφονήθηκε από τον βάναυσο εραστή της, θα έγραφαν οι εφημερίδες, ενώ ο Τεντ θα είχε ένα ακλόνητο άλλοθι. Το σχέδιό μας θα πετύχαινε κι εγώ θα ήμουν μαζί του. Το κίνητρο αυτό φαινόταν απολύτως λογικό…».

ΒΙΒΛΙΟΚΑΡΦΙ: Πλοκή, πλοκή, πλοκή και στο τέλος μένεις άφωνος- αν είσαι θαυμαστής του είδους… Αλλά και να δεν είσαι… διάβασέ το για να γίνεις. Ακόμη και αν διαβάζεις μόνο δοκίμια και σοβαρά ή μη πεζογραφήματα…

 

ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΧΑΛΑΝΟΥΛΗ

Η ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ

ΩΣ ΟΔΟΣ ΤΗΣ ΕΥΘΙΔΙΚΙΑΣ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ Ι. ΣΙΔΕΡΗΣ

 

Η μελέτη έχει ως κύριο στόχο να αποδείξει ότι η διαμεσολάβηση μπορεί να εφαρμοστεί σε ένα ευρύ φάσμα διαφορών. Αναλύει τόσο τη δυνατότητα εφαρμογής της στο πιο σύγχρονο και ενδεχομένως πιο προφανές -στις περιπτώσεις διευθέτησης ληξιπρόθεσμων οφειλών ιδιωτών ή επιχειρηματιών- όσο και σε λιγότερο προφανείς τομείς, όπως είναι οι διαφορές που προκύπτουν σε συναλλαγές εκτός καταστήματος στο πλαίσιο του ηλεκτρονικού εμπορίου. Μέσα από αυτή την προσπάθεια υπογραμμίζονται οι ουσιώδεις ωφέλειες μιας διαδικασίας πλήρως δικαιικής, ως θεσμού του ουσιαστικού δικαίου, αλλά ταυτόχρονα εξωδικαστικής, αφού συντελείται εκτός των δικαστικών αιθουσών και έχει ως κύριο στόχο την εξεύρεση μιας κοινώς αποδεκτής λύσης, που θα ικανοποιεί δηλαδή αμοιβαία τα μέρη. Μιας διαδικασίας η οποία προκρίνει τον ουσιαστικό και ειλικρινή διάλογο, απεκδυόμενο από κάθε ιδιοτελή βούληση «νίκης επί του αντιπάλου» και αυτό διότι η διαμεσολάβηση είναι μία διαδικασία win-win, όπου δηλαδή κάθε μέρος κερδίζει. Η εδραίωση μιας διαδικασίας η οποία δεν θα προωθεί την αντιδικία, αλλά την εξεύρεση της χρυσής τομής.

ΒΙΒΛΙΟΚΑΡΦΙ: Αναγκαίο βοήθημα για να βγεις κερδισμένος, αποφεύγοντας το μαρτύριο της δίκης-μαρτύριο, ακόμη και να κερδίσεις…

 

 

Ο ΒΙΒΛΙΟΚΑΡΦΩΤΗΣ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Τα σχόλια είναι κλειστά.