Ειδησεογραφικό site

Ανοιχτοί λογαριασμοί 13 Ιουνίου 2015

29

Της Δέσποινας Καραγιαννοπούλου

Δείξε μου τον ισολογισμό σου και την ακίνητη περιουσία σου για να συνεργαστούμε, λένε ξένοι αντιπρόσωποι σε ελληνικές φαρμακοβιομηχανίες. Και ποιος είσαι εσύ –ρωτάω εγώ– που θέλεις να σου δείξω τα του οίκου μου; Και η απάντηση που δίνεται είναι: Αυτός που θα υπάρχει και μετά από δέκα χρόνια… Εσύ, Ελληνάρα, θα υπάρχεις τον επόμενο μήνα; Δεν είναι αστείο, είναι σοβαρό και δείχνει και την εκτίμηση που μας έχουν στο εξωτερικό. Εγώ τώρα από την άλλη αναρωτιέμαι: Αφού δεν είμαστε εμπιστοσύνης άνθρωποι, γιατί δεν μας γυρνούν την πλάτη να μας αφήσουν στην ησυχία μας; Διότι ένας γνώστης της αγοράς φαρμάκου μού τιτίβισε ότι το ελληνικό φάρμακο είναι πολύ φθηνότερο από ό,τι ισχύει σε άλλα κράτη του εξωτερικού. Για παράδειγμα, τα φάρμακα στην Κύπρο κοστίζουν έως και πέντε φορές ακριβότερα από τα ελληνικά. Αντίστοιχα, στην Ιταλία, ένα από τα πιο γνωστά μυοχαλαρωτικά τζελ κοστίζει 19 ευρώ, ενώ το αντίστοιχο σκεύασμα στην Ελλάδα 5 ευρώ, δηλαδή μιλάμε για τετραπλάσια τιμή στο ξένο κράτος.

Σε πολλές συνέχειες

Τι νομίζατε, ότι μόνο η Βραζιλία έχει σίριαλ-σεντόνια; Έχουμε και εμείς εδώ, με σασπένς, ίντριγκα, μαχαιρώματα, δακρύβρεχτα σενάρια και πάει λέγοντας. Κάπως έτσι είναι και το σίριαλ της Μεβγάλ που, ενώ τις τελευταίες ημέρες έχει φουντώσει η φημολογία ότι το θέμα της πώλησής της στον ξένο μνηστήρα είναι πλέον τυπικό και ότι τον Ιούλιο θα πέσουν οι υπογραφές, άλλες πηγές αναφέρουν ότι η συμφωνία είναι «στον αέρα», καθώς δεν έχουν δώσει το «πράσινο φως» όλες οι πιστώτριες τράπεζες της βορειοελλαδίτικης γαλακτοβιομηχανίας. Και λέω εγώ: Μόνο αυτές είναι το εμπόδιο; Μήπως ξεχνάτε τον όμιλο Vivartia, που, πέρα από το γεγονός ότι κατέχει το 6,5% της «Μεβγάλ», έχει προσφύγει στα δικαστήρια κατά της διοίκησης της τελευταίας για αθέτηση των όρων του προσυμφώνου, το οποίο είχαν συνυπογράψει την άνοιξη του 2014; Υπενθυμίζεται ότι το προσύμφωνο που έχει υπογραφεί ανάμεσα στις δύο πλευρές τον Απρίλιο του 2014 προέβλεπε την εξαγορά από τη Vivartia του 43% που κατέχουν στη Μεβγάλ οι οικογένειες Παπαδάκη-Χατζηθεοδώρου. Υπάρχει πολύ ψωμί ακόμη και δεν προβλέπεται άμεσα το τελευταίο επεισόδιο!

Άλλο… φρούτο

Θα μας δώσετε; Δεν σας δίνουμε… τα θέλουμε δικά μας… καταδικά μας. Έτσι έλεγε χρόνια τώρα, νομίζω καμιά δεκαετία, η ελληνική κυβέρνηση στους Κινέζους που ζητούσαν διακαώς να εντάξουν ελληνικά φρούτα στο διαιτολόγιό τους, αναγνωρίζοντας την υψηλή τους θρεπτική αξία. Αυτό λοιπόν, όπως μάθαμε, πάει να αλλάξει. Κάναμε την καρδιά μας πέτρα και είπαμε να φάει κι άλλος κόσμος από τα γευστικά μας φρούτα εκτός από τους Έλληνες (συμβάλλοντας σε αυτό και οι παραγεμισμένες χωματερές που πετάμε τόνους κάθε χρόνο από φρουτολαχανικά αδιάθετα). Μέχρι στιγμής μεταξύ των δύο κρατών υπάρχει πρωτόκολλο συνεργασίας μόνο για τα ελληνικά ακτινίδια. Το 2011 τους στείλαμε 600 τόνους και πέρυσι μας ζήτησαν 4.000 τόνους, τους οποίους επίσης στείλαμε. Άλλωστε έχουμε και 160.000 τόνους εγχώρια παραγωγή ακτινιδίων, πόσα πια να φάμε, θα… ακτινιδιάσουμε στο τέλος! Πληροφορίες λοιπόν της τελευταίας στιγμής μάς είπαν ότι από το γραφείο του υφυπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης ετοιμάζονται να ταχυδρομήσουν express τέσσερα πρωτόκολλα φυτοϋγειονομικού ενδιαφέροντος και συγκεκριμένα για τα επιτραπέζια σταφύλια, τα δαμάσκηνα, τα κεράσια και τα πορτοκάλια. Τα υπόλοιπα; Τα αδιάθετα; Αυτά στον Καιάδα; Ή θα πρέπει να περιμένουμε άλλα δέκα χρόνια; Αναρωτιέμαι γιατί ενδιαφέρον εισαγωγών ελληνικών αγροτικών προϊόντων μας έχουν ζητήσει και η Ινδία και η Ιαπωνία και η Μέση Ανατολή!

Μεγάλη κόντρα

Στα χαρακώματα βρίσκονται περιπτερούχοι με καπνοβιομηχανίες και πιο συγκεκριμένα με τους αντιπροσώπους τους. Oι τελευταίοι, έχοντας τις οικονομικές «πλάτες», μισθώνουν σωρηδόν περίπτερα κάνοντας χρήση του Ν. 4093 του υπουργείου Οικονομικών, ο οποίος ψηφίστηκε προ διετίας –ως απόρροια της απελευθέρωσης του επαγγέλματος– και δίνει τη δυνατότητα ακόμη και σε ανώνυμες εταιρείες να εκμεταλλεύονται συγκεκριμένους χώρους. Έτσι, μέσω της συγκεκριμένης τακτικής, οι αντιπρόσωποι μπορούν να διαχειρίζονται καλύτερα τη μάρκα του τσιγάρου που διανέμουν, γεγονός ιδιαίτερα σημαντικό, καθώς από του χρόνου, σύμφωνα και με τη σχετική κοινοτική οδηγία, δεν πρέπει πάνω στα πακέτα των τσιγάρων να υπάρχουν σήματα. Εμένα τώρα όλα αυτά μου φαίνονται απόλυτα νόμιμα. Απλώς το ερώτημά μου είναι αν αντιπρόσωποι και μεμονωμένοι περιπτερούχοι χρεώνονται το ίδιο από τις πολυεθνικές ή μήπως οι τελευταίες προσέχουν περισσότερο τα δικά τους παιδιά. Το συγκεκριμένο θέμα, πάντως, έχει ήδη φτάσει στα «αυτιά» του υπουργείου Οικονομικών, όπως και το γεγονός της παρανομίας των δήμων που δεν εφαρμόζουν τον νόμο που έχει ψηφιστεί εδώ και δύο χρόνια και ο οποίος ορίζει ότι τα περίπτερα που δεν έχουν ιδιοκτήτες, πρέπει να βγαίνουν σε πλειστηριασμό.

Φαύλος κύκλος

Παιδιά, τι να λέμε τώρα, όταν το χρήμα το ζεστό…. το καυτό λείπει την ώρα που το χρειάζεσαι, πιάνεις το πλαστικό –τουτέστιν τις πλαστικές κάρτες– και του δίνεις και καταλαβαίνει. Και έτσι θα πάει, καθώς οι ανάγκες τρέχουν και πρωτίστως το στομάχι πρέπει να γεμίσει. Ζούμε σε έναν φαύλο κύκλο. Πληρώνουμε με πλαστικό και περιμένουμε το ζωντανό που σπαρταράει χρήμα για να πληρώσουμε –συνήθως μόνο τη δόση– το πλαστικό και ξανά μανά από την αρχή. Στην Ελλάδα λέει γίνονται 58 εκατ. ευρώ συναλλαγές για αγορές ή περίπου 9 συναλλαγές ανά κάρτα τον χρόνο, γεγονός που αναδεικνύει τις μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης του πλαστικού χρήματος. Από το σύνολο της δαπάνης Visa στην Ελλάδα (για δωδεκάμηνο), που είναι 3,8 δισ. ευρώ, στο ηλεκτρονικό εμπόριο (αγορές μέσω διαδικτύου) αντιστοιχούν 720 εκατ. ευρώ περίπου, ενώ σε σχέση με πέρυσι έχουμε αύξηση της συνολικής δαπάνης κατά 4,5% (η αύξηση στο e-commerce είναι 12% περίπου). Το ακούσανε αυτό οι επαγγελματίες ταξιτζήδες και τρέχουν να προμηθευτούν μηχανάκια (μην πάει το μυαλό σας στα παπάκια). Σήμερα περισσότερα από 500 ταξί έχουν τερματικά αποδοχής, ενώ αναμένονται πολλά περισσότερα εντός του 2015. Ο αριθμός των ταξί που δέχονται πλαστικό χρήμα ανεβαίνει σημαντικά, καθώς υπάρχουν επιπλέον τα ταξί που συνεργάζονται με taxibeat, taxiplon, uber. Επίσης, στα φαρμακεία τρέχει προωθητικό πρόγραμμα με το e-shop του Advance Pharmacies, ενώ, ταυτόχρονα, υπάρχει ενδιαφέρον και αναπτύσσεται η αποδοχή σε online παραγγελίες φαγητού.

Ταξίδι γεύσης και φαντασίας

Όταν είσαι πρωταγωνιστής και θέλεις να παραμείνεις, βρίσκεις τον τρόπο. Και θα σας εξηγήσω ευθύς αμέσως: Τι σχέση έχει ένας ζογκλέρ, που παίζει με ζουμερά πορτοκάλια πάνω στο ποδήλατό του, με έναν λαγό, που οδηγεί μια κόκκινη βέσπα φορτωμένη με καρότα, μια Ινδή πριγκίπισσα σε έναν κήπο με παγόνια και ένα σύνολο χορευτών σε μια εξωτική παραλία; Η απάντηση αποκαλύπτεται πάνω στις νέες, ανατρεπτικές συσκευασίες της σειράς χυμών Life Μακράς Διάρκειας που υπόσχονται να μας «ταξιδέψουν»! Τώρα ο Life Μακράς Διάρκειας από τη ΔΕΛΤΑ ανανεώνει πλήρως την εμφάνισή του και μας προσκαλεί σε ένα ταξίδι στον κόσμο της φαντασίας και της γεύσης. Η νέα συσκευασία κάθε γεύσης διηγείται τη δική της μοναδική ιστορία, πάντα όμως στενά συνδεδεμένη με το φρούτο που αφορά. Έτσι γίνεται το μέσο για μια μικρή απόδραση του μυαλού από την καθημερινότητα! Και πόσο το έχουμε ανάγκη αυτό, κ. Δέλτα μας, ούτε που το φανταζόσαστε…

Τα σχόλια είναι κλειστά.