Ιδιαίτερα θερμή υποδοχή επιφύλασσαν οι εργαζόμενοι της Eurobank στο νέο πρόγραμμα εθελούσιας αποχώρησης που ανακοινώθηκε στις αρχές Σεπτεμβρίου, με τον στόχο των 700 ατόμων να έχει ήδη καλυφθεί.
Το πρόγραμμα, που ανακοινώθηκε φέτος καθυστερημένα λόγω της πανδημικής κρίσης, προσφέρει ελκυστικά πακέτα έως 150.000 ευρώ με στόχο τις ηλικίες 40-50 ετών και εκπνέει στις 2 Οκτωβρίου. Ωστόσο, για τους εργαζομένους που υπερβαίνουν τα 55 έτη προβλέπονται απολαβές έως 240.000 ευρώ, αν και ο αριθμός των επιλέξιμων υπαλλήλων είναι αρκετά περιορισμένος στη συγκεκριμένη τράπεζα.
Ο αρχικός στόχος της διοίκησης ήταν 500-700 άτομα αλλά οι ενδείξεις παραπέμπουν σε αρκετά μεγαλύτερη αποχώρηση εργαζομένων. Στο φετινό πρόγραμμα είναι ελαφρώς πιο μειωμένο είναι το πλαφόν (150.000 ευρώ) φέτος, από πέρυσι (160.000 ευρώ), ωστόσο, η περίμετρος του προγράμματος είναι μεγαλύτερη, αφού περιλαμβάνεται όλο σχεδόν το δίκτυο καταστημάτων (πλην Κυκλάδων και Δωδεκανήσων).
Ανάλογα προγράμματα ετοιμάζουν η Εθνική Τράπεζα και η Τράπεζα Πειραιώς το επόμενο διάστημα. Φέτος, λόγω της πανδημικής κρίσης, οι τράπεζες άργησαν να λανσάρουν τα καθιερωμένα, πλέον, προγράμματα εθελούσιας αποχώρησης, τα οποία αποτελούν το βασικό όχημα συρρίκνωσης του προσωπικού υπό την πίεση μείωσης των λειτουργικών τους εξόδων.
Τους προηγούμενους μήνες, βέβαια, σε όλες τις τράπεζες πλην της Εθνικής, δρομολογήθηκαν προγράμματα εταιρικού μετασχηματισμού που περιλάμβαναν απόσχιση του τμήματος διαχείρισης κόκκινων δανείων με στόχο τη μεταφορά του προσωπικού στις εταιρείες (servicers) που θα διαχειρίζονται στο εξής τις επισφάλειες κάθε τράπεζας.
Μέσω της διαδικασίας αυτής, πάνω από 3.500 εργαζόμενοι εκτιμάται να πάρουν μεταγραφή από τον τραπεζικό κλάδο στη δευτερογενή αγορά των NPEs συνολικά για τις τέσσερις συστημικές τράπεζες.
Με τον συνδυασμό των δύο αυτών παραγόντων, οι τράπεζες μείωσαν το προσωπικό τους κατά 3055 άτομα το 2019, σε ετήσια βάση, και το δίκτυο κατά 148 καταστήματα. Φέτος, η Eurobank έχει κλείσει ήδη 28 καταστήματα (στα 322) και αναμένεται να τα περιορίσει περαιτέρω έως το τέλος του έτους.
Η τηλεργασία δε που εφαρμόστηκε σε ποσοστό έως και 70% την περασμένη άνοιξη αναμένεται να λειτουργήσει ως «επιταχυντής» της συρρίκνωσης για τον κλάδο, αφού σε μεγάλο βαθμό η εξυπηρέτηση του κοινού πραγματοποιείται ψηφιακά, μέσω των εναλλακτικών καναλιών (internet & mobile banking)
Τα σχόλια είναι κλειστά.