Ειδησεογραφικό site

Βιβλιοκαρφώματα στο Καρφί- Νέες εκδόσεις

172

ΗΛΙΑΣ ΘΕΡΜΟΣ- Η ΕΥΡΩΠΗ ΜΕΤΑΞΥ ΜΕΣΑΙΩΝΑ ΚΑΙ ΡΗΞΗΣ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ Ι. ΣΙΔΕΡΗΣ

Η Ευρωπαϊκή Ένωση δομήθηκε ως οικονομικό οικοδόμημα και δεν μπόρεσε να εξισορροπήσει τον βιομηχανικό Βορρά με τον μεσογειακό Νότο. Αυτή η ανισορροπία μεταξύ των πλεονασμάτων του Βορρά και των ελλειμμάτων του Νότου έχει διχάσει την Ε.Ε. ενώ η πολιτική ολοκλήρωση έχει καθυστερήσει, με συνέπεια να μην υπάρχει σήμερα ένα ολοκληρωμένο και εξισορροπημένο πολιτικό σύστημα με διανομή εξουσίας, σταθερότητα και κοινωνική δικαιοσύνη με κυρίαρχο τον Ευρωπαίο πολίτη.

Σήμερα ο αφανισμός της μεσαίας τάξης από τον ανταγωνισμό των αγορών κεφαλαίου έχει καταστρέψει την ταξική ισορροπία του αριστοτελικού κοινωνικού συστήματος ενώ οι ψευδαισθήσεις ηγεμονισμού της Γερμανίας υπονομεύουν όχι μόνο το μέλλον της ευρωπαϊκής ενοποίησης αλλά και της ίδιας.

Η αποχώρηση της Μεγάλης Βρετανίας από την Ευρωπαϊκή Ένωση, η επαναφορά του Ανατολικού Ζητήματος που αφορά στο μέλλον της Τουρκίας στον αιώνα μας, όπως και η ανισορροπία στον γαλλο-γερμανικό άξονα, σε συνδυασμό με την αμφίσημη στάση των Ηνωμένων Πολιτειών στην ευρωπαϊκή πραγματικότητα, φέρνουν ανασφάλεια και απαισιοδοξία στην Ευρώπη.

ΒΙΛΙΟΚΑΡΦΙ: Πόνημα που οφείλουν να μελετήσουν οι οπαδοί της ευρωπαϊκής μας τύφλωσης…                                   

 

 

ΕΛΕΝΗ ΓΚΥΚΑΤΖΗ-ΑΡΒΕΛΕΡ

ΜΙΑ ΖΩΗ ΧΩΡΙΣ ΑΛΛΟΘΙ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ

 

Η Ελένη Γλύκατζη-Αρβελέρ βουτάει στο παρελθόν και αφηγείται στον δημοσιογράφο Γιάννη Ν. Μπασκόζο την ταραχώδη και ενδιαφέρουσα ζωή της, χωρίς φόβο αλλά με πάθος. Από τα προσφυγικά σπίτια στον Βύρωνα, όπου εξακολουθεί να μένει, και τα βουνά της Στερεάς, ως Επονιτάκι, στο κέντρο του Παρισιού, πρύτανης όλων των Πανεπιστημίων του Παρισιού, η Ελένη Γλύκατζη-Αρβελέρ είχε μια ταραχώδη όσο και ενδιαφέρουσα ζωή. Η ίδια την τιτλοφορεί «χωρίς άλλοθι» γιατί πολλές φορές κινήθηκε στα όρια των εποχών με ρίσκο και θράσος. Μέσα από την αφήγησή της διακρίνουμε μια αγωνίστρια της ζωής αλλά και της επιστήμης. Είτε ως γραμματέας της ΕΠΟΝ Βύρωνα είτε ως καθηγήτρια στη Σορβόννη στη διάρκεια των γεγονότων του Μάη του ’68, αυτή η μικρόσωμη γυναίκα είχε βαθιά πίστη στον εαυτό της και στις δυνάμεις της. Οι έρευνες για το Βυζάντιο είναι η μεγάλη προσφορά της στον νεότερο ελληνισμό, καθώς συνέδεσε το όνομά της με την ανάδειξη μιας εποχής που για χρόνια θεωρούνταν «σκοτεινή».

ΒΙΒΛΙΟΚΑΡΦΙ: Μια κινηματογραφική αφήγηση από την εθνική μας πρύτανη της Γαλλίας, που δεν διστάζει να αποκαλύπτει τα μαύρα σημεία της Εκκλησίας στην Άλωση…

 

 

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΕΛΑΝΤΗΣ

Ο ΣΤΑΛΙΝ ΣΤΗΝ ΚΟΛΙΜΑ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΤΟΠΟΣ

Στη µεγάλη διαµάχη για τη διαδοχή του Λένιν στην ηγεσία των µπολσεβίκων και του σοβιετικού κράτους επικράτησε γρήγορα ο Στάλιν. H πιθανότητα να είχαν νικήσει οι πολιτικές δυνάµεις γύρω από τον Τρότσκι και τους συµµάχους του ήταν µια υπαρκτή ιστορική δυνατότητα ώς τα µέσα της δεκαετίας του 1920.Το µυθιστόρηµα έχει σαν αφετηρία του αυτό το ενδεχόµενο. Ο Στάλιν βρίσκεται εκτοπισµένος στο γκουλάγκ της Κολιµά. Ο πρώην ηγέτης πρέπει να συνδυάσει τις δεξιότητές του για να επιζήσει και να αντιστρέψει την ροή της Ιστορίας, αναδεικνύοντας πλευρές της ψυχικής δύναµής του αλλά και του πιο σκληρού, λαϊκού και ίσως λούµπεν υποστρώµατος της προσωπικότητάς του. Η εξέγερση των οπαδών του στην Κολιµά, τις πρώτες µέρες του 1936, θα φέρει τα πάνω-κάτω.Ο Μπέρια αναλαµβάνει πραξικοπηµατικά την ηγεσία των µπολσεβίκων και προσπαθεί µε κάθε τρόπο να καταστείλει τη σταλινική ανταρσία. Η Σοβιετική Ένωση διχοτοµείται σε ∆υτική (υπό την ηγεσία αρχικά του Μπέρια και µετά του Μολότοφ) και Ανατολική (υπό την ηγεσία του Στάλιν).

ΒΙΒΛΙΚΑΡΦΙ: Συναρπαστική αφήγηση με γνώση της ιστορίας του μπολσεβικισμού και της θηριωδίας του…

 

ΣΥΛΛΟΓΙΚΟ ΕΡΓΟ

ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΗ ΛΙΤΟΤΗΤΑ

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΡΗΤΗΣ

 

Η παγκόσμια οικονομική κρίση, η οποία ξεκίνησε από τον χρηματοπιστωτικό τομέα το 2008 και σύντομα γενικεύτηκε, έπληξε την Ελλάδα με αναπάντεχη σφοδρότητα – τα εισοδήματα κατέρρευσαν, η ανεργία εκτινάχθηκε στο 27%, τα μισά τραπεζικά δάνεια δεν εξυπηρετούνται. Γιατί συνέβη αυτό και τι πρέπει να γίνει για να μην επαναληφθεί; Είναι προτιμότερο να μείνουμε στο ευρώ ή να επιστρέψουμε στη δραχμή; Τι θα κάνουμε με το τεράστιο δημόσιο χρέος; Μπορεί να γίνει βιώσιμο το κοινωνικό κράτος; Πρέπει άραγε να συμβιβαστούμε με την ιδέα μιας ατέρμονης λιτότητας; Οι συγγραφείς του βιβλίου, μεταξύ άλλων, Δημήτρης Βαγιάνος, Νίκος Βέττας, Κώστας Μέγερ, Χριστόφορος Πισσαρίδης, που ανήκουν στην αφρόκρεμα των ελλήνων οικονομολόγων στην Ελλάδα και το εξωτερικό, διερευνούν ποιες ανεπάρκειες επέτρεψαν να εκδηλωθεί η κρίση με τόσο μεγάλη ένταση σε πολλούς τομείς της οικονομίας, αλλά και πέρα απ’ αυτήν και τι πρέπει να γίνει βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα ώστε να τεθούν οι βάσεις για να ανασυγκροτηθεί η ελληνική οικονομία και να ορθοποδήσει η χώρα.

ΒΙΒΛΙΟΚΑΡΦΙ: Τι καλά που θα ήταν αν η… αφρόκρεμα μιλούσε πριν την κρίση αλλά και όταν η… αφρόκρεμα του ΔΝΤ έβαζε λάθος πολλαπλασιαστή …

 

 

ΜΙΧΑΛΗΣ ΣΠΕΓΟΣ

ΕΡΩΤΕΥΜΕΝΟ ΑΙΜΑ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΔΙΟΠΤΡΑ

Γιάννενα, δεκαετία του ’30. Οι ιστορίες τεσσάρων ατόμων διασταυρώνονται με δραματικό τρόπο. Η Αμαλία, μια καλλονή της εποχής, ξελογιάζεται από έναν αξιωματικό του στρατού.
Ο Τάκης, ένας τύπος βίαιος, φιλόδοξος και με μια παράξενη ηθική, έχει γυρίσει από την Αμερική κακήν κακώς. Ο Γιάννης Ρήγας είναι γιατρός με ένα ανομολόγητο πάθος για τις γυναίκες. Ο μοναχογιός του Πέτρος είναι ένας ρομαντικός ιδεολόγος. Όταν οι τέσσερις θα συγκατοικήσουν, το αρχοντικό του Ρήγα θα μοιάζει με πυριτιδαποθήκη.
Αθήνα, σήμερα. Τρία αδέρφια, κοντά στα πενήντα, συνεχίζουν να αναζητούν τον έρωτα. Ο Μιχάλης, διάσημος ογκολόγος, βρίσκεται στα πρόθυρα μιας τεράστιας ανακάλυψης αλλά στην προσωπική του ζωή συντηρεί μια αδιέξοδη παράνομη σχέση. Ο Άλκης, μεγαλοδημοσιογράφος και εργένης εκ πεποιθήσεως, αναζητεί την επιβεβαίωση σε εφήμερες σχέσεις. Η Βιβή, διαλυμένη στην προσωπική της ζωή και με οικονομικά προβλήματα να την πνίγουν, ξοδεύεται σε καταδικασμένες καταστάσεις. Τα τρία αδέρφια είναι εγγόνια του Τάκη και της Αμαλίας· ή μήπως όχι;

ΒΙΒΛΙΟΚΑΡΦΙ: Δυνατή γραφή και περιπλοκή, από έναν συγγραφέα που σπούδασε πυρηνική φυσική, προκαλώντας εκρήξεις αφηγηματικές.

Τα σχόλια είναι κλειστά.