Ειδησεογραφικό site

Μαίρη Ραζή: «Δεν ζει από το θέατρο ο ηθοποιός»

514

 

 

 

Γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη, απόφοιτος της Γαλλικής Φιλολογίας και της Δραματικής Σχολής Αθηνών του Γιώργου Θεοδοσιάδη ενώ το 2001 ίδρυσε την εταιρεία θεάτρου Πρόβα. Η Μαίρη Ραζή έζησε τη χρυσή εποχή της τηλεόρασης. Ποιος δεν θυμάται τις σειρές «Μη μου γυρνάς την πλάτη», «Η αλεπού κι ο μπούφος» ενώ στο θέατρο εργάζεται από μικρό κορίτσι. Μια ταλαντούχα ηθοποιός, που ξεχωρίζει για το πάθος της και την αγάπη για αυτό που κάνει. Φέτος παρουσιάζει στην κεντρική σκηνή του θεάτρου Πρόβα το «Δωμάτιο με τους Μανδρινούς»

Της Σπυριδούλας Τριάντου

 

Τι θα δει ο θεατής φέτος στο θέατρο Πρόβα;

Θα δει μια υπέροχη κωμωδία, γεμάτη ανατροπές. Η τεχνική του

Ρομπέρ Τομά είναι η ανατροπή της δράσης. Άλλα περιμένεις, άλλα

γίνονται. Είναι ένα παιχνίδι μεταξύ των θεατών και των ηθοποιών. Με

οικοδεσπότη τον Σωτήρη Τσόγκα που παίζει τον ξενοδόχο μέσα από το δωμάτιο

με τους μανδαρίνους και τα μανταρίνια παρελαύνει ένα πάνελ διάφορων

τύπων. Εγώ καλούμαι να παίξω 4 διαφορετικούς ρόλους, όλοι οι ηθοποιοί κατά

απαίτηση του συγγραφέα παίζουμε πολλαπλούς ρόλους. Για μένα μεγάλη

πρόκληση τα 4 διαφορετικά μονόπρακτα.

 

 

Έχετε δημιουργήσει τη σχολή Πρόβα. Τι σημαίνει για εσάς;

Η «Πρόβα» είναι το σπίτι μου, η οικογένεια μου, οι στόχοι μου τα

όνειρά μου, η αγάπη μου. Ευτυχώς που κατάφερα επί 35 χρόνια να κρατώ

ζωντανή την ΠΡΟΒΑ. Δεν είναι πάντα εύκολο αλλά αξίζει τον κόπο γιατί εγώ

έκανα τα όνειρα μου πραγματικότητα και είμαι παράδειγμα για τους

νέους. Να μην τα παρατάνε. Άλλωστε, όταν πιστεύεις σε κάποιο στόχο, εκπέμπεις

θετική ενέργεια που την εισπράττει το κοινό.

 

Τα παιδιά που ονειρεύονται σήμερα να γίνουν ηθοποιοί, πιστεύετε πως το

κάνουν για τα φώτα;

Αν το κάνουν για τα φώτα θα καούν. Πιστεύω ότι ένας νέος που

έρχεται στη Σχολή μου για να σπουδάσει, δεν ξέρει πάντα γιατί θέλει να

γίνει ηθοποιός αλλά εγώ εκτιμώ ότι θέλει να μάθει να σπουδάσει από κει

και πέρα τα πράγματα δεν είναι απλά. Άλλο εκπαίδευση, άλλο επάγγελμα.

 

Η κόρη σας είναι ηθοποιός…

Μα η Κοραλία Τσόγκα τι θα μπορούσε να γίνει; Μόνον ηθοποιός. Μεγάλωσε

στα καμαρίνια. Κοιμόταν σε έναν καναπέ στα παρασκήνια όταν κάναμε

πρόβες. Λατρεύει τη δουλειά της και είναι ευτυχισμένη γιατί κάνει αυτό

που της αρέσει, είναι οικονομικά ανεξάρτητη και περνάει καλά.

 

Ο σύζυγός σας είναι σκηνοθέτης και ηθοποιός. Πώς είναι η συνύπαρξη

επαγγελματικά;

Δεν είναι και τόσο εύκολο αλλά τα καταφέραμε τόσα χρόνια. Υπάρχει

αλληλοεκτίμηση. Εντάσεις σε καλλιτεχνικό επίπεδο πολύ σπάνια. Έχουμε κοινό

κώδικα υποκριτικής και κοινή άποψη για το θέατρο.

 

Γιατί παντρευτήκατε με πολιτικό γάμο; Ήταν τότε κάτι σπάνιο για εκείνη την εποχή…

Παντρεύτηκα το 1984 μόλις ψηφίστηκε ο πολιτικός γάμος. Δεν μας

αρέσουν οι φανφάρες. Όλοι κι όλοι οι καλεσμένοι ήταν 8, ούτε μπομπονιέρες

ούτε τίποτα. Ένα τριαντάφυλλο αντί για ανθοδέσμη. Ούτε βέρες, κάτι χρυσές αλυσίδες στο

λαιμό. Αντισυμβατικοί και δεν μας φαίνεται. Πολύ προχωρημένοι για την

εποχή μας. Δεν πιστεύαμε στον θεσμό του γάμου. Είμαστε τόσα χρόνια μαζί

γιατί έχουμε τον δικό μας τρόπο επικοινωνίας, πνευματικό, ιδεολογικό,

πολιτιστικό, καλλιτεχνικά.

 

 

Πόσο δύσκολο είναι στις μέρες μας να επιβιώσει ένας ηθοποιός μόνο με το

 θέατρο;

Δύσκολα ζει ένας ηθοποιός από τη δουλειά του. Όλοι κάνουν

πολλές δουλειές τρέχουν σαν τρελοί για να βγάλουν ένα μικρό μεροκάματο

αλλά επιμένουν κι αγαπάνε αυτό που κάνουν. Για μένα τα λεφτά δεν έχουν

τόση σημασία, αν ακολουθείς με πείσμα το όνειρο σου θα πετύχεις και οικονομικά.

 

Εσείς δουλέψατε τη χρυσή εποχή. Τότε που τα σήριαλ είχαν τεράστια επιτυχία και τα λεφτά ήταν καλά. Τι θυμάστε περισσότερο από τότε;

Διαφορετικές συνθήκες τότε και καλλιτεχνικές και οικονομικές. Και πολλή δουλειά,

τρέχαμε από το ένα σίριαλ στο άλλο και τα κείμενα πιο αθώα, πιο

χαρούμενα. Πιο αυθόρμητα και φρέσκα.

 

 

Λείπει η καλή μυθοπλασία σήμερα;

Υπάρχουν καλοί συγγραφείς αλλά τα κανάλια δεν έχουν λεφτά για να

επενδύσουν πάνω τους. Δεν έχουν και διάθεση να ψάξουν να βρουν νέα

κείμενα σύγχρονα και καλογυρισμένα. Για να πάρεις λεφτά από την πόρτα πρέπει

να τα πετάξεις από το παράθυρο.

 

 

 

Τι πιστεύετε πως κάνει έναν ηθοποιό να ξεχωρίσει;

Το ήθος του, η πίστη και το ταλέντο του.

 

Συνεργαστήκατε και με τον Σταμάτη Μαλέλη στο παρελθόν αφού ανεβάσατε το

βιβλίο του «Το τέρας και εγώ». Πώς είναι ο Σταμάτης ως άνθρωπος και ως

συνεργάτης;

Μια λέξη, εξαιρετικός και πολύ ευαίσθητος, καλός άνθρωπος με σεβασμό στη

δουλειά μας, με εκτίμηση σε ό,τι κάνουμε. Τον ευχαριστώ και χαίρομαι που

τον γνώρισα από κοντά. Μ’ αρέσει πολύ το μυαλό του, είναι έξυπνος, τίποτα

δεν είναι τυχαίο.

 

 

Δυσκολευτήκατε ποτέ οικονομικά;

 

Πριν από 6 χρόνια είχα δυσκολίες γιατί άλλαξε η οικονομική

κατάσταση γενικώς. Αναγκάστηκα να κάνω περικοπές από περιττά έξοδα και να

στερούμαι πολλά πράγματα. Για λίγο αποσυντονίστηκα, στριμώχτηκα. Έβλεπα

όμως και γύρω μου τους ανθρώπους στην ίδια κατάσταση, οπότε κατάλαβα ότι

δεν έφταιγα μόνο εγώ και προσπάθησα να βρω διάφορες λύσεις για να

αποφύγω τα χειρότερα. Εκείνο που με στεναχώρησε είναι η Σχολή Πρόβα αφού

έφυγαν μαθητές γιατί δεν είχαν να πληρώσουν.

 

Τι σας στενοχωρεί περισσότερο στην Ελλάδα του σήμερα;

«Η Ελλάδα του σήμερα είναι άσχημη και κουρασμένη, μίζερη, χωρίς διεξόδους. Δεν μ’ αρέσει που βλέπω ανθρώπους στενοχωρημένους, σκυθρωπούς, ανθρώπους

που ψάχνουν στα σκουπίδια για να φάνε. Αστέγους πνιγμένους. Ανθρώπους που

έχασαν την αξιοπρέπειά τους και πολιτικούς που δεν αγαπάνε τους Έλληνες. Η

βία, οι ληστείες, οι αυτοκτονίες, οι φόνοι, όλα είναι αποτέλεσμα μιας

παγκόσμιας πολιτικής που δεν ενδιαφέρεται καθόλου για τον άνθρωπο. Και η

Ελλάδα είναι ουραγός του συγκεκριμένου άρματος.

 

Είστε άνθρωπος έξω καρδιά. Πάντα με ένα χαμόγελο στα χείλη.

Έχω βρει έναν τρόπο και δεν μ’ αγγίζουν τα δύσκολα της καθημερινότητάς

μου. Πάντα βρίσκω κάτι θετικό και στα δύσκολα. Ξυπνάω και λέω «Μαίρη, σήμερα

έχει ήλιο, είναι ωραία μέρα, όλα θα πάνε καλά». Ε, αυτό το ακούει το σύμπαν

και με βοηθάει.  Δεν χάνω τις θετικές μου σκέψεις και την καλή μου

ενέργεια εύκολα. Δεν τη χαραμίζω!

 

 

Τα σχόλια είναι κλειστά.