Ειδησεογραφικό site

Οι λαθρομετανάστες του πολιτισμού

194

Του Αβέρκιου Λουδάρου*

Δεν μας έφταναν οι λαθρομετανάστες, οι μετανάστες και οι πρόσφυγες, κατέφθασαν και οι λαθρομετανάστες του πολιτισμού και, μάλιστα, με κάθε επισημότητα, με παράσημα, τίτλους και, φυσικά, παχυλούς μισθούς. Γιατί, πώς μπορεί να πάει μπροστά αυτός ο τόπος, αν όχι με περισσότερη βύθιση στην πολιτισμική παρακμή;

fabre2Ο καλλιτέχνης Γιαν Φαμπρ, νέος διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών, επιλέχθηκε από τους κυβερνώντες προφανώς με τα ίδια κριτήρια που ο Τσίπρας επέλεξε τον Καρανίκα για σύμβουλό του στο Μέγαρο Μαξίμου. Μόνο που ο Φαμπρ δεν γουστάρει Μενεγάκη, την οποία ενδεχομένως θα αγνοεί. Ο Φαμπρ γουστάρει προχωρημένα πράγματα στην τέχνη, όπως να ζωγραφίζει με σπέρμα και αίμα. Και αφού του αρέσει να κάνει τέχνη με το σπέρμα, επέλεξε να ανεβάσει στο Ηρώδειο (και γιατί όχι) στην ιερή Επίδαυρο παράσταση με παλλόμενα πέη.

Ας ανέβαζε ένα από τα τολμηρά έργα του Αριστοφάνη που χρησιμοποιούσε σε υπερθετικό βαθμό πέη και οπίσθια και βωμολοχίες στα έργα του. Γέλαγαν οι Αθηναίοι της εποχής του, γελάμε και εμείς σήμερα, τουλάχιστον όσοι εξακολουθούμε να παρακολουθούμε αυτά τα δρώμενα προς τέρψη και ψυχαγωγία και αποφεύγουμε άλλου είδους διασκεδάσεις. Ο Αριστοφάνης εξύψωσε την κωμωδία και όχι τη γελοιότητα, γι’ αυτό και είναι διαχρονικός.

Πώς ένας Βέλγος που ζωγραφίζει με σπέρμα και αίμα μπορεί να καταλάβει τη διαφορά; Δεν γαλουχήθηκε με την τραγωδία και την κωμωδία. Αλλά αυτά θα έπρεπε να τα σκεφτούν νωρίτερα εκείνοι που επέλεξαν ένα ξένο προς τον ελληνικό πολιτισμό σώμα, για να αναβαθμίσει τον ελληνικό πολιτισμό.

Δεν μπορούσαν όμως να επιλέξουν κάτι άλλο. Επέλεξαν τον Φαμπρ, όπως και τη διοίκηση του Εθνικού Θεάτρου που άνοιξε τις πύλες του στον τρομοκράτη Ξηρό, γιατί δεν γνωρίζουν και δεν αγαπούν τις κολώνες του ελληνικού πολιτισμού. Η σχέση τους με την Ελλάδα και την ελληνικότητα είναι η σχέση του φάντη με το ρετσινόλαδο. Και επέλεξαν το όμοιό τους. Μέχρι εκεί μπορούσαν να φτάσουν, μέχρι εκεί έφτασαν.

Το πρόβλημα είναι στους πολίτες που επέλεξαν ιδεοληπτικούς ψευτομοντέρνους, για να καθορίσουν το σήμερα και το αύριο της χώρας και, τελικά, βλέπουν παντού λαθρομετανάστες. Ακόμη και στον πολιτισμό.

*Ο Αβέρκιος Λουδάρος είναι δημοσιογράφος και συγγραφέας του βιβλίου «άκου νεοέλληνα – οι αιτίες που μας οδήγησαν στην παρακμή και τη μεγάλη ύφεση»

Τα σχόλια είναι κλειστά.