Ειδησεογραφικό site

Δυο μηχανικοί… κατασκευάζουν μπέργκερ

329

Της Κατερίνας Ιορδανίδη

burger (2)Ένα διαφορετικό μπεργκεράδικο που συνδυάζει τη μεσογειακή κουζίνα, το ελληνικό στοιχείο αλλά και το αμερικανικό στιλ, αποφάσισε να ανοίξει στο Κερατσίνι ο Χρήστος Αντωνάκος με τη βοήθεια του μάγειρα και φίλου του Κώστα Γκουλιαδίτη, οι οποίοι στο επάγγελμα είναι ηλεκτρολόγοι μηχανικοί. Ο κ. Αντωνάκος έχει αποφοιτήσει από το ΑΕΙ Πειραιά Τεχνολογικού Τομέα και ο κ. Γκουλιαδίτης από το ΤΕΙ Λαμίας. Η αγάπη και των δύο για τη μαγειρική τούς κέρδισε και οδήγησε τον κ. Χρήστο στην απόφαση να δημιουργήσει τη δική του επιχείρηση παρά τη δυσκολία των καιρών που διανύουμε. Το μαγαζί, που έχει την ονομασία B.B.C. (Burger Barbeque Corner) μετρά δύο μήνες λειτουργίας, ενώ χρειάστηκε περίπου τρεις μήνες προετοιμασίας για να το ολοκληρώσουν οι ίδιοι χωρίς καμία βοήθεια, όπως μας είπαν χαρακτηριστικά, προκειμένου να μειώσουν το κόστος. Δηλώνουν αυτοδίδακτοι μάγειρες και τους αρέσει να τρώνε καλά μπέργκερ και κάπως έτσι έφτιαξαν και το δικό τους!

Το «Καρφί» συνάντησε τον κ. Χρήστο και τον κ. Κώστα, οι οποίοι μίλησαν για την καινοτόμο ιδέα τους.

ΑΝ ΚΑΤΙ ΑΞΙΖΕΙ, ΤΟ ΜΑΘΑΙΝΕΙΣ

Πώς αποφασίσατε να ανοίξετε μαγαζί σε περίοδο κρίσης;

Η δυσκολία των καιρών σε κάνει να μη βρίσκεις εύκολα δουλειά και αυτό μπορεί να δημιουργήσει την ανάγκη σε ένα νέο άνθρωπο να ψαχτεί, να βρει νέους τρόπους έτσι ώστε να προσφέρει κάτι στην κοινωνία. Έτσι και εμείς αποφασίσαμε να κάνουμε αυτή την κίνηση.

Γιατί μπεργκεράδικο και όχι άλλο μαγαζί φαγητού, για παράδειγμα σουβλατζίδικο;

Μας άρεσε να τρώμε ένα καλό μπέργκερ και έτσι αποφασίσαμε να φτιάξουμε το δικό μας και για εμάς και για τον κόσμο. Επίσης στην περιοχή μας δεν υπάρχει κάτι αντίστοιχο. Είχαμε επιρροές και από άλλα αξιόλογα μπεργκεράδικα που έχουμε πάει, αλλά εμείς χρησιμοποιήσαμε τις δικές μας ιδέες και βγήκε ένα ωραίο αποτέλεσμα. Το θέμα δεν είναι να κλέβεις, αλλά να επηρεάζεσαι. Θα έλεγα πως χρειάζεται να δημιουργήσεις το δικό σου χαρακτήρα.

Ο κόσμος έρχεται στο μαγαζί ή προτιμά τη διανομή στο σπίτι;

Εμείς προτιμάμε να έρχονται οι πελάτες εδώ έτσι ώστε να τους γνωρίζουμε και να μην είναι απρόσωπη η όλη διαδικασία, αλλά ευτυχώς ή δυστυχώς το ντελίβερι είναι ανάγκη πλέον για να δουλέψει ένα μαγαζί. Δεν είναι απαραίτητο ότι ο κόσμος θέλει να βγει από το σπίτι του. Θα έλεγα όμως ότι είναι στο ίδιο επίπεδο περίπου και η διανομή και ο κόσμος που έρχεται εδώ στη σάλα, η οποία είναι πολύ ωραία, αν και λίγο μικρή προς το παρόν.

ΤΟ ΚΑΛΟ ΑΝΑΒΑΘΜΙΖΕΙ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ

Το μαγαζί το ανοίξατε στο Κερατσίνι, το οποίο έχει πληγεί αρκετά από την κρίση. Ο κόσμος πώς το δέχτηκε; Έχει χρήματα για να φάει έξω;

Δεν πιστεύω ότι έχει να κάνει τόσο με την περιοχή. Σίγουρα αν ανοίξεις ένα μαγαζί στην Κηφισιά ή στη Νέα Σμύρνη, θα έχεις έτοιμη πελατεία, αλλά υπάρχουν και άλλα εξίσου αξιόλογα μαγαζιά που έχουν ανοίξει σε άγνωστες περιοχές, μικρές γειτονιές και έχουν πάει καλά, γιατί πάνω από όλα παίζει ρόλο το προϊόν που θα δώσεις. Αν είναι καλό και αν είναι σε λογική τιμή. Το Κερατσίνι ξέρουμε ότι δυστυχώς είναι υποβαθμισμένη περιοχή, αλλά δεν στηριζόμαστε μόνο στους δικούς μας κατοίκους, καθώς πιστεύουμε ότι θα μας επισκεφθούν και από άλλες περιοχές. Αν κάτι αξίζει, ο κόσμος το μαθαίνει. Για παράδειγμα, το χαλβαδοποιείο Κοσμίδης βρίσκεται στη Δραπετσώνα και έρχονται από διάφορες περιοχές της Αθήνας και πολλές φορές συναντούμε ουρά.

Πιστεύετε πως βοηθάτε με αυτόν τον τρόπο και την περιοχή να αναβαθμιστεί;

Ναι, σίγουρα. Μας το έχουν πει και αρκετοί γείτονες πως με το μαγαζί μας η περιοχή ανεβαίνει και έχει βοηθήσει και άλλους επιχειρηματίες. Προσφέρει προστιθέμενη αξία στην περιοχή. Υπήρχαν και πριν από εμάς εδώ ταβέρνες, που έχει αποδειχτεί πως πήγαν πολύ καλά, ο κόσμος δηλαδή δεν ήταν αναγκασμένος να πάει μέχρι τον Πειραιά ή την Αθήνα για να φάει κάτι καλό, αντίθετα κατέβαινε απλώς από το σπίτι του. Έτσι και μείς σκεφτήκαμε να ανοίξουμε ένα καλό μπεργκεράδικο στη γειτονιά μας, κάτι που δεν υπήρχε.

Οι τιμές θεωρείτε πως είναι ακριβές ή φθηνές;

Δεν έχει να κάνει με το αν είναι κάτι φθηνό ή ακριβό, κυρίως πιστεύω πως έχει να κάνει με το αν αυτό που ψωνίζεις αξίζει τα λεφτά του. Εμείς προσπαθούμε να κρατήσουμε όσο πιο χαμηλά γίνεται τις τιμές, πιέζοντας τους προμηθευτές και όχι την τσέπη των πελατών. Πρέπει να υπάρχει ισορροπία ανάμεσα στους πελάτες, στο μαγαζί και στον προμηθευτή. Το θέμα είναι ο πελάτης να αισθάνεται άνετα και να χαίρεται που έφαγε κάτι καλό, το οποίο φυσικά άξιζε τα χρήματα του. Επίσης η επιχείρηση θα πρέπει να είναι βιώσιμη και αντίστοιχα και ο προμηθευτής από τη δική του πλευρά να είναι εντάξει έτσι ώστε να είναι όλοι ευχαριστημένοι.

Τα μπεργκεράδικα σε πολλές περιοχές τον τελευταίο καιρό γνωρίζουν άνθηση. Για ποιο λόγο να επιλέξει κάποιος το δικό σας;

Μας αρέσει πολύ αυτό που κάνουμε και αυτό φαίνεται στον πελάτη. Έχουμε δημιουργήσει ένα ευχάριστο κλίμα και περνάμε ωραία. Υπάρχουν πολλές επιχειρήσεις όπου ο εργοδότης προσέχει το προσωπικό του έτσι ώστε να δουλεύει ευχάριστα και με αυτόν τον τρόπο λειτουργεί πολύ καλά. Άλλος ένας λόγος είναι ότι όλα είναι προσεγμένα και υψηλής ποιότητας.

Τι θα συμβουλεύατε κάποιον ο οποίος θέλει να ανοίξει τη δική του επιχείρηση;

Καταρχήν να σκεφτεί πολύ καλά τι επιχείρηση θέλει να ανοίξει. Παίζει ρόλο η περιοχή, το πόσα ίδια καταστήματα ή εστιατόρια ή καφετέριες υπάρχουν ώστε να μην ανοίξει κάτι παρόμοιο, αλλά αντιθέτως κάτι καινοτόμο έτσι ώστε να τραβήξει το ενδιαφέρον του κόσμου. Επίσης θα πρέπει να βρει τι του αρέσει. Βέβαια το τι μου αρέσει να κάνω σε σχέση με την επιχειρηματικότητα έχουν μεγάλη απόσταση, αλλά με τους κατάλληλους ανθρώπους γύρω σου μπορείς να βοηθηθείς. Καλό θα ήταν επίσης να αλληλεπιδράς με επιτυχημένους επιχειρηματίες στον ίδιο τομέα και να επηρεαστείς από εκείνους, αλλά χωρίς να χάσεις το δικό σου χαρακτήρα. Το σημαντικό είναι να ψάχνεσαι και να αφιερώσεις χρόνο. Χρειάζεται υπομονή και όρεξη.

Τα σχόλια είναι κλειστά.