Ειδησεογραφικό site

Ανοιχτοί λογαριασμοί 6 Ιουνίου 2015

67

Της Δέσποινας Καραγιαννοπούλου

Μ’ αρέσει, μ’ αρέσει πολύ! Τι να πω ψέματα πως δεν μ’ αρέσει να είμαστε όλοι ίσιοι. Γιατί μαντάμ εσύ του Δημοσίου με το οκτάωρό σου –λέμε τώρα!– να έχεις παροχές και εγώ που κονταροχτυπιέμαι στον ιδιωτικό τομέα με αμέτρητες ώρες και με αμέτρητη κούραση στο πετσί μου να μην έχω που την κεφαλή κλίναι. Ναι! λοιπόν να μπει μαχαίρι στις δαπάνες μετακίνησης των δημοσίων υπαλλήλων εντός, εκτός και επί τ’ αυτά της Ελλάδος γιατί το είχαμε παραξηλώσει. Σύμφωνα με το νομοσχέδιο που έχει μαγειρευτεί και είναι έτοιμο να σερβιριστεί ζεστό ζεστό το ποσό της ημερήσιας αποζημίωσης για μετακινήσεις στο εσωτερικό θα είναι 40 ευρώ και στο εξωτερικό 100 ευρώ, ανεξάρτητα από τη θέση και τον βαθμό των μετακινούμενων, ενώ θα μπορεί να αναπροσαρμόζεται μόνο με απόφαση του υπουργού Οικονομικών. Μ’ αρέσει γιατί «Στάλα τη στάλα το νερό, τρυπάει και το βουνό».

Για το καλό μας…

Aμάν πια όλα δικά σας τα θέλετε. Είπαμε η πρώην, η νυν και η αεί κυβέρνηση ένα σκοπό έχει να σας κρατήσει σε φόρμα, με fit σιλουέτα. Γιατί να τρέχετε στα γυμναστήρια και να ξοδεύετε τα ωραία σας λεφτουδάκια (αν υπάρχουν βέβαια). Παίρνει ένα φορολογικό μέτρο και τσακ σας κάνει λιποαναρρόφηση αφαιρώντας μερικά κιλάκια από τις περιφέρειες, τις γάμπες και τα προγούλια. Και μια χαρά τα καταφέρνει όπως βλέπω καθώς αυξημένες κατά 6% (ανά κατηγορία) καταγράφονται οι πωλήσεις φρούτων και λαχανικών το πρώτο 5μηνο του έτους, ενώ την ίδια στιγμή ανοδική πορεία εμφάνισαν και οι πωλήσεις κοτόπουλου. Διαιτητικά πράγματα δηλαδή! Στον αντίποδα βρίσκονται τα τυροκομικά με απώλειες 6%, οι πωλήσεις αναψυκτικών και ποτών, όπου η πτώση έφθασε το 8%, ενώ με αρνητικό πρόσημο ξεκίνησαν οι πωλήσεις παγωτών από τα ράφια των σούπερ μάρκετ. Οι έως τώρα εκτιμήσεις θέλουν την κάμψη στην κατηγορία των παγωτών να ξεπερνά το 15% σε σχέση με τον Μάιο του 2014.

Το δέντρο και το δάσος

Μεταξύ δύο καλών επιλέγεις το μεγαλύτερο καλό και μεταξύ δύο κακών επιλέγεις το λιγότερο κακό. Έτσι ξέρω εγώ. Εσείς ξέρετε κάτι διαφορετικό; Όταν λοιπόν έχεις έναν ΕΟΠΥΥ που σφυρά κλέφτικα, οι ξένες εταιρείες δεν θέλουν να συνεργαστούν μαζί σου γιατί τα τεκταινόμενα στη χώρα σου έχουν πλήξει και το δικό σου κύρος τι μπορείς να κάνεις παρά να αναζητήσεις ένα συνέταιρο δυνατό, στρατηγικό με άκρες παντού και προπάντων φερέγγυο. Το είδαν λοιπόν από εδώ, το είδαν και από εκεί και η οικογένεια Κάτσου (Pharmathen) είπε ποιος είναι ο στόχος μας να μεγαλώσουμε την εταιρεία μας και να διαφυλάξουμε τον κόσμο που μας προσφέρει τις υπηρεσίες του. Έτσι λοιπόν αποφάσισαν να συνασπιστούν με την BC Partners πετυχαίνοντας συνέχιση, ασφάλεια και χρηματοδότηση. Τρία σε ένα… από ένα συνέταιρο. Μην κοιτάτε λοιπόν το δέντρο και χάνετε το δάσος. Και το δάσος στην προκειμένη περίπτωση είναι τα λόγια του κ. Βασίλη Κάτσου ότι δηλαδή «η καρδιά της εταιρείας θα συνεχίσει να κτυπά στην Ελλάδα».

Γεννημένος επιχειρηματίας

Βρε παιδί μου αυτοί οι Γιαννιώτες είναι άλλα μυαλά ανήσυχα δεν στέκονται ποτέ, τρώγονται με τα μέσα τους τι άλλο να δημιουργήσουν, πώς να διαφοροποιηθούν και πώς να αποκτήσουν προβάδισμα. Κοιτάξτε τον Γιάννη Χήτο, της εταιρείας εμφιαλώσεων ΧΗΤΟΣ ΑΒΕΕ, η οποία διακινεί το Φυσικό Μεταλλικό Νερό ΖΑΓΟΡΙ. Κάποτε λοιπόν αυτός είπε: «Κάθε άνθρωπος γεννιέται με συγκεκριμένο χαρακτήρα και γνωρίσματα, τα οποία στην πορεία μπορεί να εξελίξει ή να βελτιώσει. Το σίγουρο είναι ότι η επιχειρηματικότητα δεν σπουδάζεται ούτε μαθαίνεται. Πρέπει ο καθένας να το έχει στο DNA του» Και αυτός το έχει και έτσι μπήκε στη μετοχική σύνθεση της ΕΠΑΠ ΑΕ, αποκτώντας το 25% της Green Cola. Η ΕΠΑΠ ΑΕ κατέχει τα αποκλειστικά δικαιώματα παραγωγής και χρήσης των προϊόντων Green Cola για την Ελλάδα και 12 ακόμη αγορές του εξωτερικού, όπου αναμένεται να δραστηριοποιηθεί με τη μέθοδο της παραχώρησης άδειας εμφιάλωσης και διακίνησης των προϊόντων της σε τοπικούς συνεργάτες/εμφιαλωτές. Ήδη, μέσω αυτής της μεθόδου, η εταιρεία δραστηριοποιείται στις αγορές της Κύπρου και της Σερβίας

Ραντεβού στη Νέα Υόρκη

Σε επίδειξη –όχι μόδας– αλλά θεμελιωδών μεγεθών, ικανοτήτων και προπάντων προοπτικών ετοιμάζονται να προχωρήσουν 24 εισηγμένες στο Ελληνικό Χρηματιστήριο όχι εδώ αλλά σε road show στη Νέα Υόρκη. Γιατί; Διότι η προσέλκυση επενδύσεων είναι το «κλειδί» για να ξεφύγει η ελληνική οικονομία από τον φαύλο κύκλο της ύφεσης και της ανεργίας. Έτσι και φέτος για τέταρτη συνεχή χρονιά στις 9 και 10 Ιουνίου, 24 εισηγμένες εταιρείες του ελληνικού χρηματιστηρίου ετοιμάζονται να δώσουν το «παρών» στο Επενδυτικό Forum που συνδιοργανώνουν για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά το Χρηματιστήριο της Αθήνας και το Ελληνοαμερικανικό Επιμελητήριο στη Νέα Υόρκη. Μαθαίνουμε ότι Τράπεζες, αλλά και ο ΟΠΑΠ εξακολουθούν να είναι οι εταιρείες εκείνες που έχουν κλείσει τα περισσότερα ραντεβού με τους fund managers, ενώ μέχρι στιγμής τα συνολικά ραντεβού ξεπερνούν τα 400. Ανάμεσα στους ξένους επενδυτές, πάντως που θα δηλώσουν «παρών» στην εκδήλωση, συγκαταλέγονται μεγάλοι διεθνείς οίκοι και διεθνείς διαχειριστές με μακροπρόθεσμο ορίζοντα, πολλοί εκ των οποίων έχουν αποχωρήσει από την ελληνική χρηματιστηριακή αγορά, όπως Μorgan Stanley, Lazard, Templeton, Fintech Advisors, Ζiff Brothers Investments, JP Morgan. Η επανεμφάνισή τους σημαίνει κάτι;

Το καλό να λέγεται

Στρυφνή στρυφνή αλλά δεν μπορώ να κάνω τα στραβά μάτια όταν βλέπω κάτι καλό. Τι σημασία έχει που είναι πολυεθνική. Είναι εδώ, συνεχίζει εδώ και το δείχνει και με επενδύσεις, όταν ελληνικές εταιρείες απέχουν από αυτές και ζουν μόνο με τις επιδοτήσεις. Ο λόγος για τη Βarilla Hellas που ολοκλήρωσε επενδύσεις ύψους 5 εκατ. ευρώ στις εγκαταστάσεις του εργοστασίου στη Θήβα και του Μύλου στο Βόλο. Ο Γιώργος Σπηλιόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, δήλωσε: «Και για το 2014 η Barilla Hellas επέδειξε αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα, αντιμετωπίζοντας τις προκλήσεις και υλοποιώντας με σταθερότητα και συνέπεια το επενδυτικό της πρόγραμμα. Παράλληλα, κινούμαστε δυναμικά, ξεπερνώντας τα 100 εκατ. ευρώ στις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης που μας έχει εμπιστευθεί ο όμιλος, συμβάλλοντας έτσι στην εξωστρέφεια και τη δυναμική ανάπτυξη της Ελληνικής οικονομίας».

Όλα καλά, όλα ανθηρά…

Είσαι ο αδύναμος κρίκος. Το θυμάστε; Ωραίο τηλεπαιχνίδι, αν και σου κοβόταν λίγο η ανάσα αλλά είχε αυτό το κάτι που σε καθηλώνει. Τέλος πάντων ας σοβαρευτούμε λίγο. Τον αδύναμο κρίκο της Ευρωζώνης που λέτε τον αποτελούν οι ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις (ΜμΕ) –σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας– οι οποίες καλούνται να λειτουργήσουν εν μέσω της συνεχιζόμενης επιδείνωσης των οικονομικών συνθηκών, τη στιγμή που οι υπόλοιπες οικονομίες εμφανίζουν σταθερά σημάδια βελτίωσης ή σταθεροποίησης.
Συγκεκριμένα, οι ελληνικές ΜμΕ καταγράφουν τη μεγαλύτερη μείωση του τζίρου τους, που φθάνει το -18% έναντι -1% που είχε καταγραφεί στην προηγούμενη έρευνα, ενώ η πτώση της κερδοφορίας φθάνει το -46%. Έτσι εξηγείται και το γιατί η χώρα εμφανίζει την υψηλότερη αύξηση στη ζήτηση για τραπεζικά δάνεια από τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις που φθάνει το 28%, όταν στην υπόλοιπη Ευρωζώνη η ζήτηση για τραπεζικά δάνεια αυξήθηκε μόλις κατά 3%. Επειδή όμως τα πολλά λόγια είναι φτώχια εγώ σας συμβουλεύω στου κουφού τη πόρτα σταμάτα να βροντάς ή πάρε τη πόρτα και φύγε!

Τα σχόλια είναι κλειστά.