Ειδησεογραφικό site

Έτοιμο τον Ιούνιο το Μέγαρο Τσίλλερ-Λοβέρδου

151

Τον Ιούνιο του 2016 αναμένεται να ολοκληρωθεί, σύμφωνα με το ισχύον χρονοδιάγραμμα, η αποκατάσταση και συντήρηση του Μεγάρου Τσίλλερ-Λοβέρδου, ενός έργου εντυπωσιακού αλλά και επίπονου για τις υπηρεσίες του υπουργείου Πολιτισμού.

Κατά τη διάρκεια των εργασιών αποκατάστασης και συντήρησης στην άλλοτε κατοικία του Ερνέστου Τσίλλερ -που δεσπόζει επί της οδού Μαυρομιχάλη 6- αρχιτέκτονες, πολιτικοί μηχανικοί και συντηρητές έχουν βρεθεί πολλές φορές προ εκπλήξεων, κυρίως λόγω της κακής κατάστασης διατήρησής του.

Πιο πρόσφατο παράδειγμα αποτέλεσε ο τρούλος του παρεκκλησίου που έχτισε ο αρχιτέκτονας Αριστοτέλης Ζάχος, έπειτα από παραγγελία του μετέπειτα ιδιοκτήτη του κτηρίου, τραπεζίτη και συλλέκτη, Διονύσιου Λοβέρδου. Κατά τις εργασίες ενίσχυσης του υποστρώματος του ψηφιδωτού στον τρούλο, διαπιστώθηκε ότι όλο το υπόστρωμα ήταν σαθρό και η στερέωση του ψηφιδωτού τώρα αποτελεί νέο γρίφο για τις υπηρεσίες του υπουργείου Πολιτισμού.

Σημειώνεται ότι η αποκατάσταση του Μεγάρου Τσίλλερ-Λοβέρδου άρχισε το 2011 με τη σύνταξη της αρχιτεκτονικής μελέτης, ενώ το 2013 το έργο εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ και οι εργασίες ξεκίνησαν τον Μάρτιο του ίδιου χρόνου. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 5,1 εκατ. ευρώ. Για την ολοκλήρωσή του απομένει η συντήρηση του τρούλου, των δαπέδων του ισογείου, των θυρών και των παραθύρων, καθώς και οι τελικές αισθητικές επεμβάσεις.

Επίσης, σε φάση ολοκλήρωσης είναι οι αποκαταστάσεις των όψεων, των οροφών και των δαπέδων, η τοποθέτηση του δικτύου ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων και η αποκατάσταση της εσωτερικής σκάλας που οδηγεί στο δώμα.

Με την ολοκλήρωση των εργασιών θα αποδοθούν στο κοινό 1.150 τετραγωνικά μέτρα αποκατεστημένων χώρων του μνημείου. Στο κτήριο αυτό, τυπικό δείγμα του αθηναϊκού σπιτιού του τέλους 19ου αιώνα, με πληθώρα στοιχείων του ακμαίου αθηναϊκού κλασικισμού, θα στεγαστεί η μεταβυζαντινή συλλογή εικόνων και χειρογράφων του Λοβέρδου, που ανήκει στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο Αθηνών.

Αναμένεται όμως να λειτουργήσει και ως μουσείο του εαυτού του: των φάσεων κατασκευής του, των διαφορετικών αρχιτεκτονικών ρευμάτων που συνυπάρχουν σε αυτό, αλλά και των δύο σπουδαίων ιδιοκτητών του, «του αρχιτέκτονα Ερνέστου Τσίλλερ και ενός οικονομικού παράγοντα με ευαισθησία στον πολιτισμό, του Διονυσίου Λοβέρδου», όπως λέει χαρακτηριστικά η κ. Βλαζάκη. Επίσης, υπάρχει η σκέψη να παρουσιάζεται στο Μέγαρο και ένα ιστορικό των πολύπλοκων εργασιών αποκατάστασης και συντήρησης του μνημείου.

Τα σχόλια είναι κλειστά.