Ειδησεογραφικό site

«100 εκεί; Τρέξτε γρήγορα, μπήκε ένα άλογο στην αυλή μου…» – Ρεπορτάζ στο «Καρφί»

229

ekavΤης Πέννυς Κροντηρά

«Καλησπέρα σας, μπήκε ένα άλογο στην αυλή μου και προκάλεσε υλικές ζημιές στο αυτοκίνητό μου! Μπορεί να έρθει ένα περιπολικό;», αναφέρει ένας αναστατωμένος πολίτης στο τηλεφωνικό κέντρο της Άμεσης Δράσης στις 30 Δεκεμβρίου 2014. Το «Κ» ήρθε σε επαφή με διάφορα τηλεφωνικά κέντρα της Ελλάδας και κατέγραψε «περίεργα» τηλεφωνήματα, που πολλές φορές είναι εκτός της αρμοδιότητάς τους και οι αρμόδιοι καλούνται να διαχειριστούν.

24.000 ΑΣΘΕΝΕΙΣ ΤΟΝ ΜΗΝΑ ΜΕΤΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΜΕ ΑΣΘΕΝΟΦΟΡΑ

Ο Γιώργος Μαθιόπουλος, Πρόεδρος Εργαζομένων του Εθνικού Κέντρου Άμεσης Βοήθειας Αθηνών, μιλάει στην εφημερίδα μας και μας δίνει πληροφορίες για τις κλήσεις που δέχεται το ΕΚΑΒ (166) και κάποια ευτράπελα που συμβαίνουν όταν οι πολίτες ζητούν ασθενοφόρο. «Κατ’ αρχήν το ΕΚΑΒ Αθήνας δέχεται καθημερινά περίπου 5.000 τηλεφωνικές κλήσεις και δεν αφορούν όλες στην αποστολή ασθενοφόρου για τη διακομιδή σε νοσοκομείο. Το 70% και πλέον των κλήσεων είναι για να ρωτήσουν τα εφημερεύοντα νοσοκομεία Αττικής και αυτό έχει ως συνέπεια να απασχολούνται οι λίγες τηλεφωνικές γραμμές που υπάρχουν σε απλές πληροφορίες και κάποιος που έχει ανάγκη ένα ασθενοφόρο να καλεί και να βρίσκει το δίκτυο απασχολημένο. Το ΕΚΑΒ Αθηνών διακομίζει κάθε μέρα 800-900 περιστατικά σε νοσοκομεία και αυτό σημαίνει ότι μηνιαίως πάνω από 24.000 ασθενείς χρησιμοποιούν το ΕΚΑΒ για να μεταφερθούν σε νοσοκομεία της Αττικής. Επίσης, το ΕΚΑΒ παρεμβαίνει και σε περίπου 70 κλήσεις ημερησίως που τελικά δεν διακομίζονται, γιατί οι καλούντες αισθάνονται καλύτερα και δεν θέλουν να πάνε στο νοσοκομείο ή μέχρι να φτάσει το ασθενοφόρο έχουν ακυρώσει την κλήση για διαφόρους λόγους. Από τις 5.000 κλήσεις που δέχεται καθημερινά το ΕΚΑΒ Αθηνών υπάρχουν και πολλές που δημιουργούν κωμικοτραγικές καταστάσεις: υπάρχουν πολλές κλήσεις που ζητάει κάποιος ασθενοφόρο αλλά είναι φαρσέρ και δίνει τα στοιχεία π.χ ενός γείτονα που έχει προσωπικές διαφορές και το ασθενοφόρο μεταβαίνει στο σημείο και οι άνθρωποι κοιτούν απορημένοι. Οι φαρσέρ αδιαφορούν για το κακό που κάνουν σε κάποιον συμπολίτη τους, που πιθανόν χρειάζεται άμεσα ασθενοφόρο. Οι κλήσεις αυτές γίνονται συνήθως από καρτοτηλέφωνα ή από κινητά με απόκρυψη αριθμού.

ΖΗΤΗΣΕ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑΚΟ ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΧΕ… ΔΕΚΑΤΑ

Συνάνθρωποί μας ζητούν ασθενοφόρο, γιατί έχουν δέκατα και φοβούνται μην ανέβει ο πυρετός, άλλοι καλούν ασθενοφόρο γιατί υπάρχει ένας άστεγος έξω από το μαγαζί τους και τους χαλάει την εικόνα και δεν μπαίνουν πελάτες. Κάποιος κάλεσε ασθενοφόρο σε τροχαίο, όχι για να μεταφέρει τραυματία αλλά για να κάνει επί τόπου μια αξονική τομογραφία μέσα στο ασθενοφόρο!!! Εν όψει εορταστικών τριημέρων καλούν ασθενοφόρο για να διακομίσουν σε νοσοκομείο τον «άρρωστο» γονέα τους, μήπως και τον κάνουν εισαγωγή στο νοσοκομείο και φύγουν αυτοί για διακοπές…

Έτσι έχουμε, λοιπόν, κάθε χρόνο χιλιάδες κλήσεις προς το ΕΚΑΒ που όσο και αν το δεις με χιουμοριστική διάθεση δημιουργεί σε άλλους ασθενείς μια τραγική αναμονή. Κάποια στιγμή πρέπει να ενημερωθούν πραγματικά οι πολίτες για το τι σημαίνει μια κλήση για αποστολή ασθενοφόρου και ίσως πρέπει η πολιτεία να θεσπίσει και κάποιες ποινές για τους δεκάδες φαρσέρ που επιμένουν να «σπάνε πλάκα» τηλεφωνώντας στο ΕΚΑΒ.»

Η ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ ΣΤΟ ΚΥΝΗΓΙ ΤΟΥ ΖΩΙΚΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

Μερικά από τα περίεργα, αστεία αλλά και μερικές φορές τραγικά τηλεφωνήματα που έχει δεχθεί το τηλεφωνικό κέντρο της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας (199) μας περιγράφει ο κ. Τσόγκας Νικόλαος, Αντιπύραρχος και Εκπρόσωπος του Γραφείου Τύπου της Πυροσβεστικής. «Συμπολίτης είχε καλέσει στο “199” για ανεύρεση χαμένου παπαγάλου μεγάλης αξίας, ο οποίος απέδρασε από το κλουβί του και βρήκε καταφύγιο σε δέντρο. Οι πυροσβέστες έσπευσαν στο σημείο, όπου τους είχε υποδειχθεί αλλά το πουλάκι είχε πετάξει και από εκεί αναζητώντας άλλο προορισμό και χωρίς να περιμένει τους διασώστες του! Μία άλλη «περίεργη» κλήση που ήταν για παροχή βοηθείας και συγκεκριμένα απεγκλωβισμό αδέσποτου σκύλου, ο οποίος είχε βρει καταφύγιο στο πίσω κάθισμα αυτοκινήτου μιας κυρίας τη στιγμή που αυτή τοποθετούσε εκεί τα ψώνια του σούπερ μάρκετ. Έντρομη η κυρία έκλεισε την πόρτα του αυτοκινήτου της εγκλωβίζοντας το ζώο και φοβούμενη να μην της επιτεθεί κάλεσε στο “199” για βοήθεια. Αυτό που έκαναν τελικά οι πυροσβέστες που έφθασαν στο σημείο ήταν να ανοίξουν την πόρτα του αυτοκινήτου και να ελευθερώσουν το ζώο, το οποίο βέβαια έφυγε ήρεμο και χορτάτο από το σημείο αφού προηγουμένως είχε καταναλώσει ότι αλλαντικό και κρέας υπήρχε μέσα στις σακούλες του σούπερ μάρκετ! Επίσης, έχουμε δεχθεί κλήση για απεγκλωβισμό γάτας, η οποία είχε βρει καταφύγιο λόγω κρύου μέσα στη μηχανή ενός αυτοκινήτου. Οι διασώστες απλά έθεσαν σε λειτουργία τη μηχανή και η γάτα αποχώρησε. Κλήση για παροχή βοηθείας σε άγρια γάτα, η οποία βρισκόταν σε μπαλκόνι τρίτου ορόφου και έτρωγε το φαγητό ενός σκύλου! Μόλις οι διασώστες πλησίασαν τη γάτα, αυτή πήδηξε σε άλλο μπαλκόνι γειτονικής πολυκατοικίας κι εξαφανίστηκε. Πολύ συχνά δεχόμαστε τηλέφωνα για ερπετά και ειδικότερα φίδια, τα οποία εντοπίζονται μέσα σε σπίτια ή σε αυλές σπιτιών, αλλά η πιο σπάνια και απίστευτη ίσως περίπτωση σίγουρα ήταν αυτή του κροκόδειλου, ο οποίος εντοπίστηκε σε περιοχή της Κρήτης.»

ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΚΑΙ ΡΩΤΟΥΝ ΤΗΝ ΩΡΑ Ή ΤΟΝ ΚΑΙΡΟ KAI BΡΙΖΟΥΝ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ

Οι πολίτες καλούν στο «100» για να αναγγείλουν κάποιο αδίκημα, ένα τετελεσμένο ή σε εξέλιξη συμβάν που χρήζει αστυνομικής παρέμβασης, καθώς και για να ζητήσουν οποιασδήποτε φύσεως πληροφορίες είτε για να υποβάλλουν παράπονα και καταγγελίες. Ο Χρήστος Καλογερόπουλος, Αστυνόμος Β’ στην Διεύθυνση Άμεσης Δράσης μας μιλάει για τον όγκο των τηλεφωνημάτων που διαχειρίζεται το «100». Αξίζει να αναφερθεί ότι το 2013 το τηλεφωνικό κέντρο της Άμεσης Δράσης δέχτηκε 3.693.039 τηλεφωνήματα και το 2014, 3.590.000 κλήσεις. «Το “100” πέρα των σοβαρών τηλεφωνημάτων που δέχεται για περιστατικά, τα οποία η αστυνομία οφείλει να επιληφθεί άμεσα, γίνεται και αποδέκτης κλήσεων από ηλικιωμένους ανθρώπους που καλούν για να ρωτήσουν τι ώρα και μέρα είναι και τι καιρό έχει. Μάλιστα, άνθρωποι μοναχικοί, ηλικιωμένοι που ζουν μόνοι τους καλούν το “100” για παροχή συντροφιάς, γιατί αισθάνονται μοναξιά. Πολλά άτομα της τρίτης ηλικίας πέφτουν από το κρεβάτι και τηλεφωνούν για να ζητήσουν βοήθεια. Τότε η αστυνομία με τη βοήθεια κλειδαρά ανοίγει την πόρτα του σπιτιού για να βοηθήσει τον άνθρωπο που πέφτοντας έσπασε το πόδι του».

«Άλλοι πολίτες καλούν την Υπηρεσία και εξυβρίζουν το πολιτικό σύστημα ή εκφράζουν την έντονη ανησυχία τους για την πορεία της ελληνικής οικονομίας. Κάποιοι τηλεφωνούν και ζητούν βοήθεια γιατί χάθηκε το κατοικίδιο τους», μας αναφέρει ο Αστυνόμος.

Δύο περιστατικά στα οποία ο κ. Καλογερόπουλος έτυχε να έχει βάρδια και ακόμα θυμάται είναι: «Ένα βράδυ το τηλεφωνικό κέντρο της Άμεσης Δράσης δέχτηκε μία κλήση όπου ένας άνδρας μας ανέφερε οικογενειακό επεισόδιο. Όταν το περιπολικό κατέφθασε, ο άνδρας άνοιξε την πόρτα και παρακάλεσε στους αστυνομικούς να βγάλουν τον χαρτοκόπτη από το στήθος της γυναίκας του! Προφανώς, οι αστυνομικοί δεν μπορούσαν να επιληφθούν του συμβάντος και αποχώρησαν. Το δεύτερο συμβάν αφορά το βράδυ της 30ης Δεκεμβρίου 2014 που υπήρχε χιονόπτωση. Ένας άνθρωπος κάλεσε το “100” για να δηλώσει ότι εισήλθε ένα άλογο στην αυλή του και του χτύπησε το αυτοκίνητο προκαλώντας φθορές.»

_________________

Ένα πολύ σημαντικό νούμερο που όλοι οι πολίτες οφείλουν να γνωρίζουν, καθώς μπορούν να επικοινωνήσουν ακόμη και χωρίς σήμα δικτύου από το κινητό τους σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης είναι το «112» που είναι ο Ενιαίος Ευρωπαϊκός Αριθμός Κλήσης Έκτακτης Ανάγκης. Η κ. Θεοδώρα Λαζαρίδου από το Τμήμα Διαχείρισης Ενιαίου Ευρωπαϊκού Αριθμού Έκτακτης Ανάγκης «112» της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης & Προστασίας του Πολίτη μας μιλά για το έργο του τηλεφωνικού αυτού κέντρου. «Ο αριθμός “112” αποτελεί τον Ενιαίο Ευρωπαϊκό Αριθμό Κλήσης Έκτακτης Ανάγκης και καθιερώθηκε στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής ‘Ένωσης το 1991 βάσει της Απόφασης του Συμβουλίου ΕΕ “για τη δημιουργία ενός ενιαίου ευρωπαϊκού αριθμού κλήσης έκτακτης ανάγκης”. Οι πολίτες μπορούν να καλέσουν το “112” σε όποια χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης χρειαστούν βοήθεια. Στην Ελλάδα ο αριθμός “112” λειτουργεί από το 1999. Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση και λειτουργία της Υπηρεσίας Ενιαίου Ευρωπαϊκού Αριθμού Κλήσης Έκτακτης Ανάγκης “112” (ΥΚΕΑ 112) στην Ελλάδα είναι η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας. Η ΥΚΕΑ “112” υλοποιείται μέσω της τηλεπικοινωνιακής διασύνδεσης των καλούντων το “112” με τους κατά περίπτωση και κατά τόπους αρμοδίους φορείς παροχής υπηρεσιών εκτάκτου ανάγκης και ειδικότερα:

 

  • την Ελληνική Αστυνομία
  • το Πυροσβεστικό Σώμα
  • το ΕΚΑΒ
  • το Λιμενικό Σώμα-Ελληνική Ακτοφυλακή

 

καθώς και με δύο επιπλέον τηλεφωνικές γραμμές παροχής υπηρεσιών κοινωνικού ενδιαφέροντος και συγκεκριμένα:

 

  • την Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή για τα Παιδιά SOS “1056” για την αναφορά περιστατικών παιδιών που βρίσκονται σε κίνδυνο και
  • την Ευρωπαϊκή Γραμμή για τα Εξαφανισμένα Παιδιά “116000”, για την αναφορά περιστατικών παιδιών που αγνοούνται.

Η ΥΚΕΑ 112 λειτουργεί σε εθνικό επίπεδο, 365 ημέρες το χρόνο, σε 24ωρη βάση, με ανάδοχο τον ΟΤΕ. Όλες οι κλήσεις προς τον αριθμό “112” δρομολογούνται στην “ΥΚΕΑ 112” [Κέντρο Λήψης Κλήσεων Έκτακτης Ανάγκης – PSAP (Public Safety Answering Point)], απαντώνται από ειδικευμένους χειριστές της “ΥΚΕΑ 112” (στα ελληνικά, αγγλικά και γαλλικά) και μεταφέρονται στους κατά περίπτωση και κατά τόπους αρμοδίους φορείς παροχής υπηρεσιών εκτάκτου ανάγκης, ανάλογα με το περιστατικό έκτακτης ανάγκης που αναφέρει ο καλών. H κλήση στο “112” παρέχει τη δυνατότητα εντοπισμού της θέσης του καλούντος.

 

  • Η κλήση προς το “112” είναι χωρίς χρέωση και μπορεί να γίνει από σταθερό ή κινητό τηλέφωνο (ακόμη και χωρίς κάρτα SIM στην Ελλάδα).
  • Η κλήση προς το “112” μπορεί να γίνει χωρίς χρέωση και από δημόσιους τηλεφωνικούς θαλάμους με κερματοδέκτη ή καρτοδέκτη (χωρίς τηλεκάρτα).
  • Ο αριθμός “112” λειτουργεί εντός της εμβέλειας οποιουδήποτε δικτύου κινητής τηλεφωνίας. Αν η περιοχή του συμβάντος δεν καλύπτεται από το δίκτυο κινητής τηλεφωνίας του καλούντος, η κλήση προς το “112” πραγματοποιείται μέσω άλλων δικτύων κινητής τηλεφωνίας που καλύπτουν τη συγκεκριμένη περιοχή (λειτουργία υπηρεσίας εθνικής και διεθνούς περιαγωγής).»

 

 

 

 

 

 

 

 

Τα σχόλια είναι κλειστά.