Ειδησεογραφικό site

Τα έξυπνα περιπολικά της ΕΛΑΣ – Ο… φάρος βγήκε παγανιά

335

Του Στέλιου Βραδέλη

Το μαύρο Ford κινούνταν σε περίεργη πορεία κοντά από δυτικοευρωπαϊκή πρεσβεία στην περιοχή του Ψυχικού. Σε λίγα λεπτά οι φάροι ενός περιπολικού άναψαν και υποχρέωσαν τον οδηγό του να σταματήσει. «Όλα καλά κ. Σταμ…;», ρώτησε ο αστυνομικός και ζήτησε από τον εμβρόντητο οδηγό να τους δώσει το δίπλωμα οδήγησης προκειμένου να διαπιστώσει πως ο οδηγός ήταν το ίδιο άτομο ο οποίος φέρεται ως ιδιοκτήτης του οχήματος.

Η εξήγηση για την «περίεργη» πορεία που ακολουθούσε ο οδηγός ήταν πως έψαχνε το διανυκτερεύον φαρμακείο της περιοχής την οποία μάλιστα δεν γνώριζε και πολύ καλά. Μαζί με αυτή τη μικρή νυχτερινή του περιπέτεια έμαθε πως υπάρχουν περιπολικά που καθημερινά «σκανάρουν» εκατοντάδες οχήματα για να ανακαλύψουν κλεμμένα και ύποπτα οχήματα.
Το περιπολικό που σταμάτησε τον οδηγό του Ford είναι ένα από τα 30 που έχει πλέον η αστυνομία και διαθέτει το σύστημα Αυτόματης Αναγνώρισης Πινακίδων Οχημάτων (APNR), το οποίο δίνει τη δυνατότητα στο πλήρωμα να μαθαίνει άμεσα την «ταυτότητα» του ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου. Οι αστυνομικοί που βρισκόταν σε περιπολία κλήθηκαν από άλλους συναδέλφους τους όταν είδαν ένα αυτοκίνητο που τους κίνησε την περιέργεια, έψαξαν αν απασχολεί, κι όταν είδαν ότι όλα ήταν νόμιμα, αρκέστηκαν να χαιρετίσουν στον ιδιοκτήτη του.

20 ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΚΑΙ ΑΠΟ 5 ΣΕ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ – ΓΙΑΝΝΕΝΑ
Από τις αρχές του 2012, είκοσι οχήματα της αστυνομίας κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας «σκανάροντας» πινακίδες, αυτοκίνητα αλλά και μηχανές. Από πέντε κυκλοφορούν σε Θεσσαλονίκη και Γιάννενα. Καθημερινά, σαρώνουν χιλιάδες, μπορεί και εκατοντάδες χιλιάδες πινακίδες, προκειμένου να διαπιστώσουν αν συντρέχει λόγος για περαιτέρω έρευνα στα οχήματα
Oι κάμερες που σκανάρουν τις πινακίδες των οχημάτων βρίσκονται ενσωματωμένες στον φάρο των περιπολικών που κυκλοφορούν στους δρόμους, εκτελώντας περιπολία. Οι ενσωματωμένες κάμερες που βρίσκονται στους φάρους τους καταγράφουν αυτόματα τα δεδομένα των πινακίδων όλων των οχημάτων που συναντά στην πορεία του το περιπολικό. «Δυνητικά μιλάμε για χιλιάδες ελέγχους την ημέρα. Μόλις το σύστημα εντοπίσει ένα όχημα που απασχολεί για κάποιο λόγο, η οθόνη μέσα στο περιπολικό κοκκινίζει και ακούγεται μια σειρήνα προειδοποίησης. Τότε εμείς σταματάμε το αυτοκίνητο και ο έλεγχος αρχίζει», εξηγεί στο «Καρφί» ανώτερος αξιωματικός της Άμεσης Δράσης, υπό την εποπτεία της οποίας βρίσκονται τα έξυπνα περιπολικά.

ΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΑ ΜΕ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Το σύστημα APNR παρουσιάζει τις θέσεις των υπόπτων οχημάτων σε πραγματικό χρόνο και στα κέντρα επιχειρήσεων και έτσι ανάλογα με τη βαρύτητα της «ανακάλυψης» επεμβαίνουν και άλλοι αστυνομικοί ή αφήνουν μόνο το πλήρωμα του περιπολικού να ολοκληρώσει τον έλεγχο. Στην περιοχή των Ιωαννίνων τα περιπολικά κινούνται κυρίως στο εθνικό και επαρχιακό δίκτυο προσπαθώντας να εντοπίσουν κλεμμένα οχήματα ή οχήματα ύποπτα για τη μεταφορά ναρκωτικών και παράνομων μεταναστών από την Αλβανία και προς το λιμάνι της Ηγουμενίτσας.
Από την οθόνη TFT, που βρίσκεται μέσα στο όχημα, οι αστυνομικοί μπορούν όχι μόνο να ενημερωθούν για τα «κόκκινα» οχήματα αλλά και να αναζητήσουν τα στοιχεία «ύποπτου» αυτοκινήτου που ενδεχομένως πέσει στην αντίληψή τους. Όπως στην περίπτωση του μαύρου Ford στην περιοχή του Ψυχικού. Με τη βοήθεια του λογισμικού που διαθέτει η αστυνομία μπορεί να ξέρουν το συγκεκριμένο αυτοκίνητο ή μηχανή σε ποιο σημείο «συναντήθηκε» με το περιπολικό, ποια ώρα, πόσες φορές Το APNR χρησιμοποιεί τεχνολογίες οπτικής αναγνώρισης πινακίδων (OCR), διαχείρισης στόλου οχημάτων (AVL), καθώς και τεχνολογίες γεωγραφικών συστημάτων πληροφοριών (GIS) για την ψηφιακή απεικόνιση των οχημάτων σε διαδραστικό χάρτη. Τα περιπολικά συνδέονται με το Κέντρο Επιχειρήσεων μέσω δικτύου κινητής τηλεφωνίας (3G), ενώ το σύστημα κάνει χρήση τόσο ενσύρματων όσο και ασύρματων επικοινωνιών.

Τα σχόλια είναι κλειστά.