Ειδησεογραφικό site

Απίστευτο: Ο 28χρονος συγκυβερνήτης Andreas Lubitz έριξε το αεροπλάνο!

49

Αποκαλυπτικά ήταν τα στοιχεία που ανακοίνωσε το μεσημέρι της Πέμπτης για την τραγωδία με το μοιραίο αεροσκάφος της Germanwings ο Εισαγγελέας Μασσαλίας.

Σε δηλώσεις του που μεταδόθηκαν ζωντανά είπε πως από τις μέχρι στιγμής έρευνες για την αεροπορική αυτή τραγωδία προκύπτει ότι ο  συγκυβερνήτης του Airbus 320 ήταν στο πιλοτήριο την ώρα της συντριβής και πως εσκεμμένα επέλεξε να οδηγήσει σε κάθοδο το αεροπλάνο.

«Τα πάντα εστιάζονται στη συμπεριφορά του συγκυβερνήτη που έμεινε κλειδωμένος στο πιλοτήριο», δήλωσε ο εισαγγελέας Μασσαλίας για τη συντριβή του Airbus, τονίζοντας μάλιστα ότι από τις συνομιλίες που κατάφεραν να ακούσουν οι ειδικοί, μέχρι και λίγα λεπτά πριν τη συντριβή οι συνομιλίες  μεταξύ πιλότου και συγκυβερνήτη  είναι κανονικές και κάποιες στιγμές «πρόσχαρες και χαρούμενες».

«Δεν έχουμε ακούσει κάτι που δεν ήταν φυσιολογικό», ανέφερε και πρόσθεσε ότι κάποια στιγμή ο πιλότος ζήτησε από τον συγκυβερνήτη να πάρει τα ηνία της πτήσης και πως ταυτόχρονα ακούστηκε ο θόρυβος ενός καθίσματος που πάει προς τα πίσω και η πόρτα να ανοίγει.

«Ο πιλότος πήγε στην τουαλέτα και ο συγκυβερνήτης παρέμεινε στο εσωτερικό του πιλοτηρίου», είπε ο εισαγγελέας.

Στη συνέχεια ο πιλότος επέστρεψε και χτύπησε την πόρτα, ζητώντας πρόσβαση στο εσωτερικό του πιλοτηρίου, ωστόσο, δεν ακούστηκε καμία απάντηση

«Ο συγκυβερνήτης δεν ξαναμιλάει. Ακούγεται ο ήχος της αναπνοής του», τόνισε ο εισαγγελέας Μασσαλίας και πρόσθεσε: «Στη συνέχεια ακούμε τον πύργο ελέγχου της Μασσαλίας που ζητά επικοινωνία με πιλοτήριο αλλά δεν υπάρχει απόκριση».

Τότε, όπως σημείωσε, οι ελεγκτές ζήτησαν να ενεργοποιηθεί η επείγουσα διαδικασία βοήθειας, ώστε το αεροσκάφος να έχει προτεραιότητα σε σχέση με άλλα, ενώ ζήτησαν μάλιστα και τη βοήθεια και άλλων αεροσκαφών, προκειμένου να ανακτηθεί η επικοινωνία με το Airbus320.

«Ο συναγερμός ενεργοποιήθηκε προκειμένου να δείξει στο πλήρωμα ότι βρίσκεται πολύ κοντά στο έδαφος και εκείνη την ώρα ακούμε τα χτυπήματα στην πόρτα να γίνονται πολύ πιο δυνατά», είπε ο εισαγγελέας.

«Πριν την οριστική πρόσκρουση ακούμε έναν θόρυβο που είναι σαν μία πρώτη πρόσκρουση στο έδαφος πριν τελικά το αεροσκάφος συντριβεί στο βουνό», ανέφερε και συνέχισε: «Δεν υπήρξε κανένα σήμα κινδύνου που να δόθηκε από το πιλοτήριο και καμία απάντηση στο πλήθος των εκκλήσεων που έγιναν από τους ελεγκτέες εναέριας κυκλοφορίας».

Σύμφωνα με τον Εισαγγελέα της Μασσαλίας, αυτό έγινε στις 12.30 ώρα Γαλλίας και σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής στοιχεία, η ερμηνεία των επικεφαλής των ερευνών είναι ότι ο συγκυβερνήτης αρνήθηκε να ανοίξει την πόρτα της καμπίνας και εσκεμμένα ενεργοποίησε τον κουμπί που οδηγεί στην απώλεια ύψους

«O συγκυβερνήτης εσκεμμένα επέλεξε να οδηγήσει σε κάθοδο το αεροπλάνο», είπε και πρόσθεσε: O συγκυβερνήτης ανέπνεε κανονικά και δεν είπε ούτε μία λέξη πριν τη συντριβή»

– Τα τελευταία δευτερόλεπτα πριν τη συντριβή ακούγονταν κραυγές επιβατών

– Είναι πολύ νωρίς ακόμη, πρέπει να εξετάσουμε τη συμπεριφορά του συγκυβερνήτη και όπως όλα δείχνουν ανέπνεε κανονικά και δεν είπε ούτε μία λέξη

Προφανώς ο πιλότος προσπάθησε να μείνει ψύχραιμος και να μην σπείρει πανικό – Τα χτυπήματα στην πόρτα προς το τέλος γίνονται πολύ έντονα

Καταιγιστικές είναι οι πληροφορίες που έρχονται σήμερα στο «φως» για την τραγωδία με το μοιραίο αεροσκάφος της γερμανικής εταιρείας Germanwings, το οποίο συνετρίβη στις γαλλικές Άλπεις, παίρνοντας τις ζωές 150 ανθρώπων.

Κατά τις ανακοινώσεις για την αεροπορική τραγωδία που έκανε το μεσημέρι της Πέμπτης ο εισαγγελέας Μασσαλίας είπε πως από τις μέχρι στιγμής έρευνες προκύπτει ότι ο συγκυβερνήτης του Airbus 320, ο 28χρονος Andreas Lubitz, ήταν μόνος του στο πιλοτήριο την ώρα της συντριβής και ότι εσκεμμένα επέλεξε να καταστρέψει το αεροπλάνο!

Το μαύρο κουτί έριξε κατά κάποιο τρόπο «φως» και σε όσα συνέβαιναν μεταξύ των επιβατών.

Ειδικότερα, ενώ το αεροπλάνο έχανε ύψος για 18 ολόκληρα λεπτά, φαίνεται ότι οι επιβάτες δεν είχαν επίγνωση της τραγικής τους μοίρας. Οπως αποκάλυψε ο εισαγγελέας Μασσαλίας, οι επιβάτες του αεροσκάφους κατάλαβαν τι συνέβαινε μόνοτα τελευταία δευτερόλεπτα, όταν και ακούστηκαν δυνατά οι κραυγές τους.

Ο συγκυβερνήτης δεν ήθελε, πιθανότατα, να προκαλέσει την ανησυχία των επιβατών και να επικρατήσει πανικός στο αεροπλάνο. Έτσι, όπως αποκάλυψε ο Εισαγγελέας, οι κραυγές και τα ουρλιαχτά τους καταγράφηκαν λίγα μόλις δευτερόλεπτα πριν τη φονική συντριβή.

Ίσως τα χτυπήματα του πιλότου στην πόρτα του πιλοτηρίου, τα οποία πριν την μοιραία πτώση εντάθηκαν, ανησύχησαν τους άτυχους επιβάτες.

Μπορεί να εικάσει κανείς ότι ο έμπειρος κυβερνήτης ήταν ο μόνος που είχε καταλάβει ότι κάτι δραματικό συνέβαινε, ωστόσο προσπάθησε να παραμείνει ψύχραιμος για να μη σκορπίσει πανικό μεταξύ των επιβατών. Γι’ αυτό και τα χτυπήματα στην πόρτα γίνονται έντονα μόνο προς το τέλος.

Η εκτίμηση των Γάλλων ειδικών

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, για να αρχίσει το αεροπλάνο πορεία καθόδου επί 11 λεπτά, μία κανονική προσγείωση δηλαδή, πρέπει να γίνουν συνειδητές και πολύ προσεκτικές κινήσεις μέσα στο πιλοτήριο.

Για την ακρίβεια, οι Γάλλοι ειδικοί αναφέρουν ότι μόνο δύο λόγοι μπορούν να συντρέχουν με δεδομένο ότι ο συγκυβερνήτης έμεινε μόνος του στο πιλοτήριο: ή ήθελε να αυτοκτονήσει ή αρρώστησε ξαφνικά. Ωστόσο προσθέτουν ότι το ενδεχόμενο ασθένειας είναι σχεδόν απίθανο γιατί οι προσεκτικοί χειρισμοί που απαιτούνται για να αρχίσει να προσγειώνεται το Airbus δεν θα μπορούσαν να γίνουν από έναν άνθρωπο που παρουσίασε ξαφνικό πρόβλημα υγείας.

«Το να πετάξεις κατευθείαν πάνω στο βουνό δεν βγάζει νόημα», αναφέρει εις εκ των ειδικών και συνεχίζει: «Είτε πρόκειται για μία μη φυσιολογική αλλά απολύτως συνειδητή απόφαση των πιλότων, είτε δείχνει ότι δεν μπορούσαν να αντιδράσουν στην πτώση για κάποιο λόγο».

Οπως αναφέρει το AFP οι ήχοι μέσα στο πιλοτήριο που καταγράφηκαν στο μαύρο κουτί είναι καθαροί: «Στην αρχή της πτήσης ακούς το πλήρωμα να μιλάει φυσιολογικά. Μετά ακούς το ένα κάθισμα να πηγαίνει προς τα πίσω, την πόρτα να ανοίγει και μετά να κλείνει. Μετά δεν ξανακούγονται ομιλίες μέχρι να γίνει η συντριβή». Σύμφωνα με τους New York Times που πρώτοι αποκάλυψαν το περιεχόμενο του μαύρου κουτιού, ο κυβερνήτης μάταια προσπαθούσε να ανοίξει την πόρτα και να μπει στο πιλοτήριο. Το σήμα κινδύνου ακούγεται όταν το αεροπλάνο πλησιάζει το βουνό.

Την ίδια ώρα αξίζει να σημειωθεί πως ακόμη και τρία 24ωρα μετά την τραγωδία λίγες έως ανύπαρκτες είναι οι πληροφορίες για τους δύο πιλότους της μοιραίας πτήσης. Τα ονομάτά τους δεν έχουν δοθεί ακόμη στη δημοσιότητα ενώ το μόνο που έχει γίνει γνωστό είναι πως ο κυβερνήτης είχε δέκα εμπειρία στην αεροπορική εταιρεία Lufthansa και περισσότερες από 6.000 ώρες πτήσης σε αεροσκάφη Airbus στο ενεργητικό του.

Η Lufthansa ανακοίνωσε ότι ο συγκυβερνήτης ο οποίος είχε μείνει στο πιλοτήριο είχε προσληφθεί από την Germanwings το φθινόπωρο του 2013 και είχε στο ενεργητικό του 630 ώρες πτήσεις. Eπίσης, εκτός από τις λίγες ώρες πτήσης στο ενεργητικό του όπως έχει γίνει γνωστό είχε εκπαιδευτεί από τη Lufthansa στη Βρέμη.

Ο κυβερνήτης του αεροσκάφους της Germanwings που συνετρίβη στις γαλλικές Άλπεις την Δευτέρα είχε εγκαταλείψει για άγνωστο λόγο το κοκ-πιτ

Η είδηση που δημιουργεί ακόμα περισσότερα ερωτήματα για την συντριβή του Airbus A320 της Germanwings, στις γαλλικές Άλπεις την Δευτέρα, ότι δηλαδή η πόρτα του θαλάμου διακυβέρνησης ήταν από μέσα κλειδωμένη και ο κυβερνήτης που βρισκόταν απέξω την χτυπούσε δυνατά προκειμένου να εισέλθει στο πιλοτήριο, δημοσιεύθηκε στους New York Times και στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων (AFP).

Είναι όμως αυτή η εκδοχή των γεγονότων σωστή; Προς το παρόν το BEA (Bureau d’Enquêtes et d’Analyses pour la sécurité de l’aviation civile), το Γαλλικό Γραφείο Ερευνών και Αναλύσεων για την Ασφάλεια της Αεροπορίας, δεν έχει επίσημα αποκαλύψει καμία λεπτομέρεια για την καταγραφή των συνομιλιών μέσα στον θάλαμο διακυβέρνησης και οι σχετικές πληροφορίες που έχουν δει το φως της δημοσιότητας προέρχονται από διαρροές υπαλλήλων.

Ο Frank Taylor, πρώην διευθυντής του «Cranfield Aviation Safety Centre», δήλωσε για το θέμα στο BBC ότι όσα έχουν μέχρι σήμερα διαρρεύσει για το τραγικό δυστύχημα, παρόλο που δεν προέρχονται από την επίσημη πηγή, το BEA, ακούγονται να είναι αυθεντικά.

Πόσο ασφαλής είναι η πόρτα του θαλάμου διακυβέρνησης;

Πολύ ασφαλής. Μέχρι τα γεγονότα της 11ης Σεπτεμβρίου του 2001 η πόρτα μεταξύ του θαλάμου διακυβέρνησης και της καμπίνας ήταν σαθρή. Έτσι, ήταν εύκολο για τους αεροπειρατές να εισβάλλουν μέσα στο κοκ-πιτ με μαχαίρια και να πάρουν τον έλεγχο του αεροσκάφους από τους πιλότους.
Μετά από μια σειρά τρομοκρατικών επιθέσεων οι αεροπορικές εταιρείες εγκατέστησαν ενισχυμένες πόρτες που κόστιζαν χιλιάδες ευρώ και έχουν σχεδιαστεί κατά τέτοιο τρόπο, ώστε να κρατούν μακριά ανεπιθύμητους εισβολείς και επιθέσεις με σφαίρες.



Δεν υπάρχει τρόπος για το εξουσιοδοτημένο προσωπικό να εισέλθει ξανά στον θάλαμο διακυβέρνησης;

Ναι. Υπάρχει σύστημα με κωδικό εισόδου αλλά… υπάρχει και ένας διακόπτης παράκαμψης, κάτι σαν «αδιέξοδο», που θα μπορούσε να τεθεί σε λειτουργία από το εσωτερικό του θαλάμου και έτσι η πόρτα δεν είναι δυνατόν να ανοίξει απέξω για ένα προκαθορισμένο χρονικό διάστημα από πέντε μέχρι είκοσι λεπτά.

Υπάρχει μια τυπική διαδικασία όταν ένας πιλότος εγκαταλείπει τον θάλαμο διακυβέρνησης;

Αυτό ποικίλλει ανάλογα με την αεροπορική εταιρεία. Σε ορισμένες αυτό θεωρείται φυσιολογικό, ενώ σε άλλες είναι υποχρεωτικό όταν ο ένας πιλότος εγκαταλείπει το κοκ-πιτ, ένα άτομο από το προσωπικό του πληρώματος καμπίνας να τον αντικαθιστά μέχρι εκείνος να επιστρέψει. Η συγκεκριμένη πολιτική της Germanwings δεν έχει ακόμα διευκρινιστεί.

Από τα μέχρι σήμερα γνωστά γεγονότα για την αεροπορική τραγωδία, τι θα μπορούσε να έχει συμβεί;

Δύο από τις πιο πειστικές θεωρίες που θα μπορούσαν να θεωρηθούν έγκυρες, είναι ή ότι ο πιλότος που παρέμεινε στο πιλοτήριο ήταν ανίκανος εκείνη την στιγμή, από πιθανή ασθένεια ή ότι το αεροσκάφος σκόπιμα κατευθυνόταν σε μια πορεία σύγκρουσης αυτοκτονίας ή μαζικής δολοφονίας… Οι δύο αυτές πιθανότητες τις οποίες επικαλείται ο διεθνής Τύπος εγείρουν περισσότερα ερωτηματικά.

Αν ο πιλότος που παρέμεινε στο πιλοτήριο ασθένησε ξαφνικά θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς ότι ήθελε να πραγματοποιήσει μια προσγείωση έκτακτης ανάγκης στο αεροδρόμιο της Μασσαλίας. Επίσης, υπάρχει η πιθανότητα την ίδια στιγμή να τέθηκε εκτός λειτουργίας ο μηχανισμός που αναφέρθηκε παραπάνω και ανοίγει απέξω την πόρτα του θαλάμου διακυβέρνησης.

Ένα άλλο ερώτημα, που έχει ήδη απάντηση είναι, αν ο πιλότος που βρισκόταν εντός του θαλάμου διακυβέρνησης αρρώστησε ξαφνικά και έπεσε πάνω στο χειριστήριο (control column), οδηγώντας το σε καθοδική πορεία… Αυτό όμως δεν θα μπορούσε να συμβεί καθώς η Boeing έχει παραδοσιακά εγκαταστήσει στα πιλοτήρια των αεροσκαφών της ένα σύστημα (side – stick), το οποίο ελέγχει τις κινήσεις των πιλότων τόσο δεξιά, όσο και αριστερά.

Έχει συμβεί παρόμοια περίπτωση στο παρελθόν;

Αυτό είναι δύσκολο να απαντηθεί αφού ακόμα βρισκόμαστε στο στάδιο διερεύνησης των γεγονότων που οδήγησαν στο τραγικό δυστύχημα. Πάντως, τον Νοέμβριο του 2013 αεροσκάφος των Mozambique Airlines συνετρίβη στην Ναμίμπια και η προκαταρκτική έκθεση που συντάχθηκε ανέφερε ότι το δυστύχημα προκλήθηκε από σκόπιμη ενέργεια του πιλότου.

Τα σχόλια είναι κλειστά.