Ειδησεογραφικό site

Οργή για την τετραπληγική που πέθανε αφού της έκοψαν το ρεύμα – Τι απαντά η ΔΕΗ

34

Σοκ έχει προκαλέσει η είδηση ότι μία 56χρονη γυναίκα στα Χανιά έχασε το μεσημέρι της Τετάρτης την ζωή της επειδή η ΔΕΗ της έκοψε το ρεύμα. Η άτυχη γυναίκα εδώ και 15 χρόνια ήταν τετραπληγική και υποστηριζόταν μηχανικά. Όταν της έκοψαν το ρεύμα στο σπίτι της εξαιτίας χρεών, τα μηχανήματα που την στήριζαν στην ζωή σταμάτησαν να δουλεύουν με αποτέλεσμα λίγο μετά να αφήσει την τελευταία της πνοή.

Με ανακοίνωσή της η ΔΕΗ, τονίζει ότι ο συγκεκριμένος καταναλωτής «ουδέποτε δηλώθηκε και συνεπώς ουδέποτε υπήρξε ενταγμένος στο Μητρώο των Ευάλωτων Πελατών και ιδιαίτερα στην κατηγορία των ατόμων που χρήζουν μηχανικής υποστήριξης» για τους οποίους όπως επισημαίνεται «η Επιχείρηση, δεν προβαίνει σε διακοπή ηλεκτροδότησης της οικίας τους λόγω οφειλής, καθόλη τη διάρκεια του χρόνου και όχι μόνον κατά τους μήνες που προστάζουν οι σχετικοί κώδικες της πολιτείας».

«Ως εκ τούτου, η Επιχείρηση δεν ήταν και δεν θα μπορούσε να είναι σε θέση να γνωρίζει ότι ο συγκεκριμένος καταναλώτης ήταν μηχανικά υποστηριζόμενος, ώστε να λάβει τα απαραίτητα μέτρα», σημειώνει ακόμα.

Ακολουθεί ολόκληρη η ανακοίνωση της ΔΕΗ:

«Σχετικά με τις σημερινές αναφορές σε διαδικτυακές σελίδες για διακοπή ηλεκτροδότησης οικίας καταναλωτή στα Χανιά Κρήτης λόγω οφειλής, κατόπιν σχετικής εντολής της ΔΕΗ ΑΕ, οφείλουμε να ενημερώσουμε για τα κάτωθι:

Ύστερα από σχετικό έλεγχο των στοιχείων του καταναλωτή που είναι καταχωρημένα στο μηχανογραφικό μας σύστημα, διαπιστώθηκε ότι ουδέποτε δηλώθηκε και συνεπώς ουδέποτε υπήρξε ενταγμένος στο Μητρώο των Ευάλωτων Πελατών και ιδιαίτερα στην κατηγορία των ατόμων που χρήζουν μηχανικής υποστήριξης, για τους οποίους η Επιχείρηση, δεν προβαίνει σε διακοπή ηλεκτροδότησης της οικίας τους λόγω οφειλής, καθόλη τη διάρκεια του χρόνου και όχι μόνον κατά τους μήνες που προστάζουν οι σχετικοί κώδικες της πολιτείας.

Ως εκ τούτου, η Επιχείρηση δεν ήταν και δεν θα μπορούσε να είναι σε θέση να γνωρίζει ότι ο συγκεκριμένος καταναλώτης ήταν μηχανικά υποστηριζόμενος, ώστε να λάβει τα απαραίτητα μέτρα.

Υπενθυμίζουμε ότι για την καλύτερη εξυπηρέτηση των ευπαθών καταναλωτών, για την ένταξη στο Μητρώο των Ευάλωτων Πελατών απαιτείται μια απλή αίτηση, η οποία μπορεί να υποβληθεί και τηλεφωνικά στη γραμμή εξυπηρέτησης πελατών της ΔΕΗ, 11770».

Aνακοίνωσή του  ΔΕΔΔΗΕ-Είχε ενημερωθεί η ΔΕΗ λέει η οικογένεια

Σε ανακοίνωσή του ο ΔΕΔΔΗΕ (Διαχειριστής του Συστήματος) σημειώνει επίσης ότι οι Υπηρεσίες του, οι οποίες έκοψαν το ρεύμα, δεν γνώριζαν ούτε είχαν ενημερωθεί με οποιονδήποτε τρόπο για την ύπαρξη ατόμου που έχρηζε μηχανικής υποστήριξης ή ανήκε σε ευπαθή ομάδα.

Η ΔΕΗ είχε ενημερωθεί σχετικά με το πρόβλημα, απάντησε η οικογένεια της άτυχης 56χρονης.

Ο γιος της 56χρονης δήλωσε στο Mega ότι είχε ζητήσει από την Επιχείρηση να ενημερώνονται πριν από διακοπές ρεύματος, ώστε να θέτουν σε ετοιμότητα γεννήτρια ρεύματος.
Η γυναίκα τα τελευταία 15 χρόνια αντιμετώπιζε σοβαρότατα προβλήματα υγείας και όπως κατήγγειλαν τα παιδιά της, άφησε την τελευταία της πνοή το μεσημέρι της Τετάρτης, μία ώρα μετά αφού η ΔΕΗ της έκοψε το ρεύμα, λόγω χρέους, αν και χρειαζόταν μηχανική υποστήριξη από τρία μηχανήματα όλο το 24ωρο.

Σύμφωνα με την οικογένειά της, η ΔΕΗ γνώριζε για την κατάσταση της 56χρονης, για έναν επιπλέον λόγο, καθώς είχε ενημερωθεί όταν προ μηνών έγινε ρύθμιση για το χρέος της προς την Επιχείρηση.

Οι συγγενείς της 56χρονης κατέθεσαν το μήνυση κατά παντός υπευθύνου, ενώ τα ακριβή αίτια του θανάτου της αναμένεται να προσδιορίσει η νεκροψία-νεκροτομή.

ΕΣΑμεΑ: Καθυστερήσεις, λάθη και παραλείψεις

«Τα άτομα με αναπηρία και χρόνιες παθήσεις στην Ελλάδα εν έτει 2014, έρμαια υπηρεσιών, γραφειοκρατών, ελλιπούς ενημέρωσης και έλλειψης ευαισθησίας, θρηνούν ένα μέλος της οικογένειάς τους» τονίζει σε ανακοίνωσή της η ΕΣΑμεΑ.

Στην ανακοίνωση επισημαίνεται ότι ο ΟΓΑ είχε κόψει τη σύνταξη της 56χρονης από τον Απρίλιο και η ένσταση δεν έχει ακόμη εκδικαστεί.

«Μηδενικό εισόδημα και τεράστια ταλαιπωρία, ότι αντιμετωπίζουν χιλιάδες συμπολίτες μας με αναπηρία ή χρόνιες παθήσεις, στα γρανάζια ασφαλιστικών οργανισμών που υπολειτουργούν και αργούν να εξυπηρετήσουν ή του ΚΕΠΑ, που έχει μετατραπεί σε δημοσιονομικό εργαλείο μείωσης των κοινωνικών δαπανών με τις δεκάδες χιλιάδες αναπήρους να αναμένουν εξέταση ή να τους κόβονται ποσοστά, δηλαδή επιδόματα και συντάξεις, το δικαίωμα να έχουν ηλεκτρικό ρεύμα και αξιοπρεπή διαβίωση.

»Η Πολιτεία, η Κυβέρνηση, το υπουργείο Εργασίας, οι διοικήσεις των Ταμείων, οι υπηρεσιακοί παράγοντες, πρέπει να πάρουν μέτρα ΤΩΡΑ. Ήδη είναι αργά και οι ευθύνες δεν θα φύγουν από τους υπαίτιους. Ας μην υπάρξει επόμενο θύμα.

»Η ΔΕΗ στην ανακοίνωσή της τονίζει ότι «δεν γνώριζε» ότι η θανούσα ήταν άτομο με αναπηρία. Μέλος του ελληνικού Κοινοβουλίου διαψεύδει την Επιχείρηση δηλώνοντας ότι είχε ενημερώσει προσωπικά και εγγράφως για την κατάσταση. Το αναπηρικό κίνημα καθιστά την Επιχείρηση τουλάχιστον συνυπεύθυνη για το θάνατο της συμπολίτισσάς μας» καταλήγει η ανακοίνωση.

Σταθάκης: Είχα παρέμβει προσωπικά στην ΔΕΗ για την 56χρονη

Παρέμβαση στην ΔΕΗ για το ζήτημα της 56χρονης τετραπληγικής, που βρήκε τραγικό θάνατο στα Χανιά εξαιτίας της διακοπής ηλεκτροδότησης, είχε κάνει ο Γιώργος Σταθάκης όπως αποκαλύπτει με δηλώσεις του στον τηλεοπτικό σταθμό Mega.

Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ γνώριζε την κατάσταση της υγείας της άτυχης γυναίκας καθώς και την κακή οικονομική κατάσταση της οικογένειας και είχε έρθει σε επικοινωνία με ανθρώπους στην ΔΕΗ αλλά και στον ΟΓΑ για την σύνταξη της 56χρονης.

«Έκανα ό, τι μπορούσα για να στηριχθεί αυτή η ιστορία», λέει ο κ. Σταθάκης.

Τα σχόλια είναι κλειστά.