Ειδησεογραφικό site

Βιβλιοκαρφώματα… όλες οι νέες εκδόσεις

123

ΠΕΠΗ ΡΗΓΟΠΟΥΛΟΥ

Η ΕΙΚΟΝΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΣΤΑ ΜΜΕ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ Ι. ΣΙΔΕΡΗΣ

Πυρήνας του βιβλίου αυτού είναι η έρευνα για τα έτη 2010-2013 που πραγματοποιήθηκε από το Εργαστήριο Τεχνών και Πολιτιστικής Διαχείρισης του Τμήματος ΕΜΜΕ Πανεπιστημίου Αθηνών, με τη χορηγία του τέως πρύτανη Μιχάλη Σταθόπουλου, υπό την διεύθυνση της καθηγήτριας Πέπης Ρηγοπούλου, και τη συμβολή της καθηγήτριας Μυρτώς Ρήγου. Η ερευνητική ομάδα αποτελούνταν από τους μεταπτυχιακούς ερευνητές και διδάκτορες: Αρχοντούλα Βαρβάκη, Μαίρη Μελανίτη, Δημήτρη Παπαχαραλάμπους, Παναγιώτη Σωτήρη και Θωμά Τσακαλάκη. Η έρευνα αυτή αφορούσε στη στερεοτυπική εικόνα που προωθούσαν γερμανικά κυρίως και αγγλικά ΜΜΕ, και όχι μόνον, σχετικά με την Ελλάδα των δανειακών συμβάσεων και των μνημονίων, καθώς και στην υποδοχή –και απόρριψη ή ενσωμάτωση– της εικόνας αυτής από ελληνικά Μέσα. Η ολοκληρωμένη μορφή της έρευνας επεκτείνεται μέχρι το 2015-16, περιλαμβάνοντας την περίοδο μετά την άνοδο του ΣΥΡΙΖΑ στην εξουσία, το δημοψήφισμα και το προσφυγικό φαινόμενο, που έφτασε το 2015 σε εκρηκτικό σημείο. Περιλαμβάνονται ακόμη ο πρόλογος του Νάνου Βαλαωρίτη, η εκτενής εισαγωγή της Πέπης Ρηγοπούλου και η σχετική με το προσφυγικό μαρτυρία της Έφης Λατσούδη, βραβευμένης για τη δράση της στη Λέσβο. Δημοσιεύονται επίσης, εκτός από το φωτογραφικό υλικό τεκμηρίωσης, εκατόν πενήντα γελοιογραφίες.

ΒΙΒΛΙΟΚΑΡΦΙ: Έργο που αποκαλύπτει τα αφοριστικά στερεότυπα των ευρωπαϊκών μίντια, που δεν βλέπουν τα χάλια τους, αλλά θέλουν να μας κάνουν και μαθήματα. Όχι ότι και τα δικά μας υστερούν, αλλά… Οι Έλληνες δεν είμαστε οι τεμπέληδες της Ευρώπης, δεν έχουμε τις περισσότερες αργίες, δεν έχουμε το μεγαλύτερο Δημόσιο στην Ευρώπη! Ας το μοιράσει το υπουργείο Εξωτερικών σε όλες τις κυβερνήσεις των 28 κρατών – μελών της Ε.Ε. και σε όλους τους ευρωβουλευτές. Και από ένα σε κάθε συντάκτη της γερμανικής Βild, παρακαλώ!

 

ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ- ΝΙΚΟΣ ΚΟΥΡΑΧΑΝΗΣ

ΑΣΤΕΓΟΙ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΤΟΠΟΣ

«Το βιβλίο πραγματεύεται τις διαδικασίες κοινωνικού αποκλεισμού που αποτυπώνονται στις ζωές των εξαθλιωμένων, και τους τρόπους με τους οποίους οι κοινωνικές πολιτικές επιχειρούν να τις διαχειριστούν» σημειώνουν οι εκδόσεις Τόπος. Ζωές οι οποίες δεν καταφέρνουν να απολαύσουν την πολιτισμένη διαβίωση που ευαγγελίστηκαν οι θεμελιωτές της νεωτερικότητας, του αστικού πολιτισμού και κυρίως της μεταπολεμικής συναίνεσης. Ζωές που μετατρέπονται σε αόρατες από τον κυρίαρχο περί ευημερίας λόγο. Ωστόσο υπάρχουν. Και όσο υπάρχουν, υπενθυμίζουν τις αποτυχίες των σύγχρονων καπιταλιστικών δημοκρατιών να εκπληρώσουν θεμελιώδεις προϋποθέσεις του κοινωνικού συμβολαίου που συνυπέγραψαν. Ο πολλαπλασιασμός αυτών των ζωών εξαθλίωσης στα χρόνια της κρίσης υπερτονίζει τις επιπτώσεις των πολιτικών λιτότητας στη συρρίκνωση του κράτους ευημερίας και την κοινωνική θέση των πολιτών. Θέση η οποία δεν διέπεται πλέον από ισότητα ευκαιριών, πρόσβασης και προοπτικών αναδιανομής πόρων για την άμβλυνση της κοινωνικής ανισότητας. Οι «γυμνές ζωές» πολλαπλασιάζονται και ο πολλαπλασιασμός τους υποδηλώνει ότι η «νέα» κοινωνική πολιτική που κυοφορείται δεν στοχεύει στη διαφύλαξη του μεγαλύτερου ιδεολογικοπολιτικού επιτεύγματος των αστικών δημοκρατιών, την κοινωνική ιδιότητα του πολίτη, αλλά, αντίθετα, στην οριακή διαχείριση της ανθρώπινης επιβίωσης.

ΒΙΒΛΙΟΚΑΡΦΙ: Διαβάστε το. Διαδώστε το… Όχι τίποτ’ άλλο , αλλά για να γίνει κατανοητό, ότι μπορεί ο υπαρκτός σοσιαλισμός να κατάντησε της φτώχειας, αλλά και ο υπαρκτός καπιταλισμός – όσο και να κοκορεύεται για δημιουργία πλούτου – δημιουργεί και εξαθλίωση…

 

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΦΩΤΙΑΔΗΣ

Η ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ 1821

Τόμος Α΄

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΖΑΧΑΡΟΠΟΥΛΟΣ

Οπισθόφυλλο: H τετράτομη «Επανάσταση του 1821» του Δημήτρη Φωτιάδη είναι ένα μεγαλόπνοο έργο της εθνικής μας αυτογνωσίας. Σταθμός στη νεοελληνική ιστοριογραφία, ανατρέπει μύθους και υπηρετεί πιστά την ιστορική αλήθεια. Φωτίζει την πορεία του έθνους από το βαθύ σκοτάδι της σκλαβιάς μέχρι το ξέφωτο της εθνικής αναγέννησης. Ξεκινώντας από το πάρσιμο της Πόλης, καλύπτει τριακόσια εβδομήντα οκτώ χρόνια και φτάνει ίσαμε την ανεξαρτησία της Ελλάδας. Ο συγγραφέας, ζυγίζοντας το υλικό του με την αδέκαστη ματιά του ιστορικού και συνάμα προσεγγίζοντάς το με τη φλόγα του ανθρώπου για τον οποίο η ιστορία αυτή δεν είναι νεκρό γράμμα, έχει σα δηλωμένο στόχο τη συμμέθεξη. Με το ζωντάνεμα, δηλαδή, των ιστορικών στιγμών, την ακριβή αλλά και δημιουργική ανάπλαση της ατμόσφαιρας της εποχής, την πλούσια εικονογράφηση, την αξιοποίηση της μαρτυρίας αυτοπτών μαρτύρων και τη χρήση έντεχνου λόγου παραδίδει στο σύγχρονο αναγνώστη ένα κυριολεκτικά συναρπαστικό ανάγνωσμα και στον ερευνητή-αναλυτή ένα κτήμα ες αεί. Η θεματολογία του πρώτου τόμου χωρίζεται στις εξής ενότητες: Η πτώση της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας· Το Νεοελληνικό Έθνος· Ο Διαφωτισμός· Η Φιλική Εταιρία· Ο Αλήπασας· Η επανάσταση στη Μολδοβλαχία. Οι επόμενοι τόμοι αναμένονται τους προσεχείς μήνες.

ΒΙΒΛΙΟΚΑΡΦΙ: Το 2021 θα γιορτάσουμε τα 200 χρόνια από την Εθνεγερσία και πρέπει να είμαστε- τουλάχιστον- καλά διαβασμένοι…

 

 

ADAM HASLETT

ΚΙ ΑΝ ΕΓΩ ΧΑΘΩ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ

Όταν ο αρραβωνιαστικός της Μάργκαρετ νοσηλεύεται με κατάθλιψη, η νεαρή γυναίκα καλείται να κάνει μια επιλογή: ή να προχωρήσει με τα σχέδιά τους ή να απομακρυνθεί από τα ενδεχόμενα μελλοντικά προβλήματα. Αποφασίζει να τον παντρευτεί. Με αφετηρία αυτή την πράξη αγάπης και πίστης, ξετυλίγεται η αξέχαστη ιστορία τους. Στην καρδιά της βρίσκονται τα τρία τους παιδιά, και συγκεκριμένα, ο μεγαλύτερος γιος τους, ο Μάικλ, ένας έξοχος λάτρης της μουσικής, ο οποίος πάσχει από αγχώδη διαταραχή και μπορεί να επιβιώσει μόνο παρωδώντας την πραγματικότητα. Καθώς τα χρόνια περνούν, τα δύο μικρότερα αδέρφια, η Σίλια και ο Άλεκ, μαζί με τη μητέρα τους, θα αγωνιστούν για να βοηθήσουν τον Μάικλ, καθώς η κατάστασή του γίνεται ολοένα πιο προβληματική και ασταθής.
«Ο Haslett είναι ένας από τους πλέον ταλαντούχους Αμερικανούς συγγραφείς. Διαθέτει μια έκτη αίσθηση στη δημιουργία χαρακτήρων και ένα ρέον, απροσποίητο στιλ γραφής. Ίσως το πιο σπάνιο χάρισμά του όμως είναι η βαθιά κατανόηση των αόρατων δεσμών που συνδέουν τους ανθρώπους… Ο Haslett έχει αντίληψη της πραγματικότητας των άλλων, και η υπαινικτική δύναμη αυτού του μυθιστορήματος προέρχεται ακριβώς από την τοποθέτηση της ψυχικής ασθένειας ως οικογενειακής υπόθεσης».
Wall Street Journal

ΒΙΒΛΙΟΚΑΡΦΙ: Κράτα και μικρό καλάθι, άμα ακούς τόσους πολλούς επαίνους…

 

ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΡΙΣΤΗΝΟΣ

ΦΛΑΣ ΣΤΗ ΝΥΧΤΑ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΕΣΤΙΑ

 Απόσπασμα, για να πάρετε μια ιδέα για την ωραία αυθάδη γλώσσα του: «Ώσπου κάτι ακούστηκε εκεί μέσα, ένας ήχος τρο­μπέτας (σχίσιμο βρεγμένου μεταξιού) που τα πήρε όλα και τα καρατόμησε, τα πέταξε στην αγκαλιά μας σαν ξεραμένα λουλούδια επιτάφιου, αυστηρός στην αρχή, καθώς σχεδίαζε το θέμα και το αχνό περί­γραμμά του, υπονοώντας πως αυτό ήταν το όριο, η επικράτειά του, ένας παράδεισος χωρίς αγγέλους∙ και ύστερα «θα βάλω μέσα τον Μπρέγκελ και τα κο­λασμένα μαϊμουδάκια του», το πιάνο, τα κρουστά, τενόρο σαξόφωνο, μπάσο, δέκα χιλιάδες λεύγες κάτω από τη θάλασσα βάραιναν λιγότερο από μια μουσική του φράση ή αντί-φραση. Μάιλς Ντέιβις, λοιπόν, «dig watermelon man», και έπειτα «it’s about that», και λίγο μετά παρέα με τον Κολτρέιν τενόρο σαξόφωνο, «so what, so what», λοιπόν, κυρά μου με το πλατινένιο μαλλί, «so what» αγοράκι με το καπιτονέ μπουφάν και το πουράκι στην κωλοτρυπ… (λογοκρισία συντάκτη ), «so what» αρχ… ( το ίδιο όπως προηγουμένως… ) γιαλαντζί∙ ο Μάιλς έκοβε το σκοτάδι στα δύο με τον αστραφτερό του ήχο και τις γαλαξιακές του πτήσεις (κάτι σαν μετάληψη μιας τρομερής αιμομι­ξίας) καθώς μια παράδοση καθολικισμού και με­ταρρύθμισης, οργάνωσης της αρμονίας και σχεδιαστικής σύνθεσης έλιωνε σαν βούτυρο από την αίρεση του αυτοσχεδιασμού του∙ γλυκό μαύρο σκυ­λί, πόσα αναγεννησιακά βρέφη δε θα ήθελαν να γίνεις η βρεφοκρατούσα τους, να γλείψουν λίγο μέ­λι από το κα…». (λογοκρισία ξανά…).

 ΒΙΒΛΙΟΚΑΡΦΙ: Ελληνική γραφή beat, προκλητικό στυλ αλήθειας, ποιητικές εκρήξεις, ρεαλιστικές προσγειώσεις, λέξεις απαγορευμένες στον Τύπο, αλλά συνήθεις στην καθομιλουμένη λογοτεχνία της ωμότητας και …Και καλή ανάγνωση … Αγοράστε το να το χαρείτε… Να συγχωρεθούν και τα πεθαμένα σας λογοτεχνικά πρότυπα… 

Τα σχόλια είναι κλειστά.