Ειδησεογραφικό site

Μια κωμωδία με τα αρχαία στο Ελληνικό

67

«Απορίας άξιο είναι πώς έπειτα από 15 χρόνια το Υπ. Πολιτισμού λίγο πριν από την κύρωση της συμφωνίας στη Βουλή μεταξύ του ελληνικού κράτους και του επενδυτή, ανακαλύπτει πως το μεγαλύτερο μέρος του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού αποτελεί αρχαιολογικό χώρο!!!»

 

Της Στέλλας Νοβάκη

Κανείς και τίποτα δεν θα μπλοκάρει την αξιοποίηση στο Ελληνικό και κανένα εμπόδιο δεν θα υπάρξει στην επένδυση, επιμένει η κυβέρνηση, επιχειρώντας να ρίξει τους τόνους στο σάλο που προκλήθηκε μετά την αποκάλυψη ότι το υπουργείο Πολιτισμού ετοιμάζει να χαρακτηρίσει μέρος του πρώην εθνικού αερολιμένα ως αρχαιολογικό χώρο.

Όσο τα κόμματα της αντιπολίτευσης καλούν τον πρωθυπουργό να δώσει εξηγήσεις για το γεγονός ότι ετοιμάζεται να τιναχτεί στον αέρα μια από τις μεγαλύτερες επενδύσεις για τη χώρα, τόσο και οι αντιδράσεις – ακόμη και εντός του ΣΥΡΙΖΑ – κορυφώνονται, με το υπουργείο Πολιτισμού να επιχειρεί με απανωτά δελτία Τύπου να δώσει εξηγήσεις…

Ειδικότερα, η αποκάλυψη αφορούσε επιστολή της Γενικής Διεύθυνσης Αρχαιοτήτων και Πολιτιστικής Κληρονομιάς του υπουργείου, με την ένδειξη εξαιρετικά επείγουσα, η οποία απευθύνεται προς όλα τα αρμόδια υπουργεία και κοινοποιείται μεταξύ άλλων και στο ΤΑΙΠΕΔ, τη Γενική Γραμματεία Δημόσιας Περιουσίας και την υπό παραχώρηση Ελληνικό Α.Ε., με την οποία οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου ενημερώνουν πως «πρόκειται να κινήσουν τη διαδικασία οριοθέτησης αρχαιολογικού χώρου σε περιοχή που εκτείνεται στους Δήμους Αλίμου και Ελληνικού – Αργυρούπολης».

Ζητούν, δε, με αυτήν την επιστολή από όλους τους αποδέκτες, μεταξύ των οποίων και τα υπουργεία Άμυνας, Υποδομών και Οικονομικών, τις απόψεις τους εντός δύο μηνών προκειμένου να προβούν στις περαιτέρω ενέργειες. Επισυνάπτεται μάλιστα και τοπογραφικό διάγραμμα (μαζί με πίνακα των οδών που οριοθετούν την υπό χαρακτηρισμό περιοχή) από το οποίο προκύπτει ξεκάθαρα πως η εν λόγω έκταση περιλαμβάνει το σύνολο πρακτικά του πρώην αεροδρομίου.

ΤΟ «ΜΠΛΟΚΑΡΙΣΜΑ»

Υπενθυμίζεται ότι η ολοκλήρωση παραχώρησης του Ελληνικού αποτελεί μνημονιακή υποχρέωση και ότι η καταληκτική ημερομηνία για την ολοκλήρωση των προαπαιτούμενων είναι η 16η Νοεμβρίου του 2016.

Κι όλα αυτά συμβαίνουν εν μέσω θέρους και λιγότερο από δύο μήνες μετά την υπογραφή μνημονίου συνεννόησης μεταξύ του ανάδοχου επενδυτικού σχήματος υπό την Lamda Development και του ΤΑΙΠΕΔ που «ξεμπλόκαρε», όπως αρχικά είχε αφήσει να φανεί, την επένδυση στην έκταση του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού. Η συμφωνία, σύμφωνα με τη Lamda Development, αποτελούσε επικαιροποίηση της υφιστάμενης από την 14η Νοεμβρίου Σύμβασης Αγοραπωλησίας Μετοχών της «Ελληνικόν Α.Ε.», μέσω της οποίας οριοθετούνται ορισμένα σημαντικά τεχνικά χαρακτηριστικά της αξιοποίησης της έκτασης του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού.

Πέρα από τη σιωπή του Μαξίμου, το αρμόδιο υπουργείο με μια μακροσκελή ανακοίνωσή του επιβεβαιώνει τις κινήσεις των υπηρεσιών του υποστηρίζοντας ότι «η κήρυξη – οριοθέτηση αρχαιολογικού χώρου δεν δεσμεύει την περιοχή ούτε μεταβάλλει επί τα χείρω τους συνήθεις όρους που ισχύουν γενικότερα από την πλευρά του αρχαιολογικού νόμου για δημόσια και ιδιωτικά έργα σε ολόκληρη τη χώρα».

 

Καταλήγει, δε, ότι «και η πολιτιστική κληρονομιά θα προστατευτεί και θα αναδειχτεί και η επένδυση στο Ελληνικό θα προχωρήσει απρόσκοπτα, αξιοποιώντας τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που προσφέρει ο πολιτισμός και εν τέλει κερδίζοντας προστιθέμενη αξία».

 

ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΩΝ

Εφόσον προχωρήσει η πρωτοβουλία των υπηρεσιών του υπουργείου Πολιτισμού επέρχονται ουσιώδεις αλλαγές, δημιουργώντας παράλληλα νομικές ευθύνες για την πλευρά του Δημοσίου. Δηλαδή, όχι μόνον κινδυνεύει να τιναχθεί στον αέρα μία από τις μεγαλύτερες αναπτυξιακές επενδύσεις στην Ελλάδα, αλλά απειλείται και το Δημόσιο με την καταβολή αποζημιώσεων για αθέτηση συμβατικών του υποχρεώσεων, εκτιμούν νομικοί κύκλοι. Αρκεί να λάβει κανείς υπόψη πως η αξιοποίηση του Ελληνικού αναμένεται να δημιουργήσει 10.000 άμεσες θέσεις εργασίας και σε πλήρη ανάπτυξη το έργο να απασχολεί περίπου 70.000 άτομα.

Υπενθυμίζεται πως ανάλογα προβλήματα δημιούργησαν ενέργειες του υπουργείου Πολιτισμού και στην περίπτωση του Αστέρα Βουλιαγμένης, οι οποίες όμως τελικά υπερκεράστηκαν, αλλά και στην έκταση της Αφάντου στη Ρόδο, όταν το υπουργείο κήρυξε το σύνολο της υπό παραχώρησης έκτασης ως αρχαιολογικού ενδιαφέροντος. Αυτά τα προβλήματα στην Αφάντου δεν έχουν ακόμα επιλυθεί αφού είναι, κατά πληροφορίες, δυσχερής η συνεννόηση του αναδόχου επενδυτή με το υπουργείο για τον τρόπο με τον οποίο θα μπορούσε να προχωρήσουν η δόμηση και η ανάπτυξη εκεί.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΤΟΣ: «ΛΙΓΗ ΣΟΒΑΡΟΤΗΤΑ»

«Πρέπει να υπάρξει επιτέλους σοβαρότητα γιατί η τοπική κοινωνία δεν αντέχει άλλο εμπαιγμό και ούτε ανέχεται αυτούς που θέλουν να διατηρήσουν τον χώρο μίζερο, εγκαταλελειμμένο και αναξιοποίητο», αναφέρει ο δήμαρχος Ελληνικού-Αργυρούπολης Γιάννης Κωνσταντάτος, με αφορμή με την πρόθεση του υπουργείου Πολιτισμού να κηρύξει το σύνολο σχεδόν του πρ. αεροδρομίου αρχαιολογικό χώρο.

«Απορίας άξιο είναι πως έπειτα από 15 χρόνια το Υπ. Πολιτισμού λίγο πριν από την κύρωση της συμφωνίας στη Βουλή μεταξύ του ελληνικού κράτους και του επενδυτή, ανακαλύπτει πως το μεγαλύτερο μέρος του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού αποτελεί αρχαιολογικό χώρο!!!» εκτιμά ο κ. Κωνσταντάτος και υπογραμμίζει: «Πρέπει να υπάρξει επιτέλους σοβαρότητα γιατί η τοπική κοινωνία δεν αντέχει άλλο εμπαιγμό και ούτε ανέχεται αυτούς που θέλουν να διατηρήσουν τον χώρο μίζερο, εγκαταλελειμμένο και αναξιοποίητο. Η επένδυση στο Ελληνικό, η μεγαλύτερη αστική ανάπλαση στην Ευρώπη, θα προσφέρει στον τόπο μας ανάπτυξη, νέες θέσεις εργασίας και θα αλλάξει τα οικονομικά δεδομένα της ελληνικής οικονομίας. Έχω εμπιστοσύνη στην ελληνική κυβέρνηση και στο ΤΑΙΠΕΔ ότι δεν θα αφήσουν κάποιους παράγοντες να παίξουν παιχνίδια με την επένδυση που θα αλλάξει προς το καλύτερο την Ελλάδα και το μέλλον των παιδιών μας».

Τα σχόλια είναι κλειστά.