Ειδησεογραφικό site

Εγκαίνια-υπερπαραγωγή για τη μεγαλύτερη σύραγγα του κόσμου

158

Εχει χαρακτηριστεί έργο του αιώνα και όχι άδικα. Το τούνελ που ουσιαστικά συνδέει τη Γένοβα με το Ρότερνταμ, μήκους 57 χλμ., χιλιόμετρα κάτω από τις Αλπεις είναι γεγονός.

Χθες Μέρκελ, Ολάντ, Ρέντσι, ο νέος αυστριακός καγκελάριος και πλήθος άλλων πολιτικών παρέστησαν στα εκγαίνια σηματοδοτώντας τη σημασία του φαραωνικού έργου. Η εντυπωσιακή φιέστα για τα εγκαίνια, που θύμισε τελετές έναρξης Ολυμπιακών Αγώνων, λειτούργησε επίσης προς την κατεύθυνση αυτή επιβεβαιώνοντα τη σημασία του έργου.

Πάνω από 600 χορευτές, ακροβάτες και ηθοποιοί συμμετείχαν σε ένα ιδιαίτερο δρώμενο στη βόρεια  πύλη του τούνελ στο Ερστφελντ.

Ντυμένοι με πορτοκαλί κοστούμια ανθρακωρύχων και κράνη οι καλλιτέχνες χόρεψαν πάνω σε ένα κινούμενο βαγόνι αλλά και πάνω και γύρω από τα μηχανήματα που χρησιμοποιήθηκαν για την κατασκευή αυτού του πραγματικά μοναδικού έργου.

Φωτογραφία: ΑΠΕ-ΕΡΑ/ALEXANDRA WEY

Φωτογραφία: ΑΠΕ-ΕΡΑ/ALEXANDRA WEY

Ακροβάτες κρεμάστηκαν από αλυσίδες και σχοινιά, κατέβηκαν από την οροφή του τούνελ, άλλοι σκαρφάλωσαν στους τοίχους του, μια μπάντα έπαιζε στρατιωτικά εμβατήρια, ενώ δεν έλειπαν και οι χορωδίες. Εντύπωση προκάλεσε το μωρό με το τεράστιο κεφάλι και τα λευκά φτερά, αλλά και ο χορευτής που είχε στο κεφάλι του μια… φωλιά, αλλά και η ομάδα των χορευτών εμφανίστηκε στη σκηνή φορώντας τα εσώρουχά τους και μόνο.

Φωτογραφία: ΑΠΕ-ΕΡΑ/RUBEN SPRICH/POOL

Φωτογραφία: ΑΠΕ-ΕΡΑ/GABRIELE PUTZU

Φωτογραφία: ΑΠΕ-ΕΡΑ/SAMUEL GOLAY

Ολα αυτά ενώ έξω πυροτεχνήματα γέμιζαν χρώματα τον ουρανό και αεροπλάνα πετούσαν σε ιδιαίτερους σχηματισμούς.

Φωτογραφία: ΑΠΕ-ΕΡΑ/PABLO GIANINAZZI

Το καλλιτεχνικό δρώμενο παρουσίαζε κάποιους από τους μύθους που επικρατούν σε εκείνα τα μέρη, στο βουνό του Σεν Γκοθάρντ δηλαδή, αλλά και τη συμφιλίωση Βορρά-Νότου, αφού και το τούνελ, αυτό ουσιαστικά κάνει, ενώνει το βορρά και το νότο, αφού διασχίζει τις Αλπεις και κάνει ευκολότερο το ταξίδι από τα Νότια στη Βόρεια, μειώνοντας ουσιαστικά την… απόσταση ανάμεσα σε δύο κομβικά ευρωπαϊκά λιμάνια, αυτό της Γένοβας με αυτό του Ρότερνταμ.

Οι ειδικοί χαρακτηρίζουν το εν λόγω τούνελ, το οποίο χρειάστηκαν 17 χρόνια για να κατασκευαστεί, ως αριστούργημα. Από όλες τις απόψεις, ως προς το χρόνο κατασκευής, το κόστος, αλλά και των πολιτικών συμβολισμών του.

Το τούνελ

Το φαραωνικό τούνελ εντάσσεται  στη νέα σιδηροδρομική γραμμή που θα διασχίζει τις Άλπεις, με στρατηγικό στόχο την αύξηση της χρήσης του σιδηροδρόμου και την αποσυμφόρηση των οδικών αρτηριών στη μεταφορά προϊόντων στον άξονα Ρήνου-Αλπεων που ξεκινά από το Ρότερνταμ και καταλήγει στη Γένοβα.

Η χρήση της σήραγγας θα διευκολύνει τη μεταφορά των προϊόντων, δίνοντας τη δυνατότητα αύξησης του όγκου των μεταφερομένων προϊόντων στον άξονα Ρότερνταμ-Γένοβας κατά 20% μέχρι το 2020.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της ελβετικής εταιρείας σιδηροδρόμων, ο καθημερινός αριθμός επιβατών θα περάσει στους 15.000 μέχρι το 2020, έναντι 9.000 σήμερα, μειώνοντας τον χρόνο του ταξιδιού ανάμεσα στη Ζυρίχη και το Λουγκάνο στις 2 ώρες, έναντι 2 ωρών και 41 λεπτών σήμερα.

Η διάνοιξη της σήραγγας κόστισε 10,9 δισ. ευρώ. Δίνει τη δυνατότητα ημερήσιας κυκλοφορίας 260 εμπορευματικών αμαξοστοιχιών, με ωριαία ταχύτητα 100 χλμ., και 65 επιβατηγών τρένων, με ταχύτητα μέχρι και 200 χλμ./ώρα.

Τα σχόλια είναι κλειστά.