Ειδησεογραφικό site

Ποιοτικός Τουρισμός : Αναγκαία Στρατηγική για Βιώσιμη Τουριστική Ανάπτυξη

Ο Τουρισμός αποτελεί τον σημαντικότερο τομέα της Ελληνικής Οικονομίας.
Με συνεισφορά στο ΑΕΠ άμεσα 19,2% (2023) και έμμεσα πάνω από 30%.
Τα έσοδα από τον εισερχόμενο Τουρισμό ανέρχονται στα 19,7 δις. (2023) και οι αφίξεις
32,7 εκατομμύρια.

* του Χρήστου Πάλλη
Ο Τομέας του Τουρισμού καλείται συνεχώς να προσαρμόζεται σε νέες προκλήσεις που
προκύπτουν είτε από εσωτερικούς παράγοντες της χώρας (οικονομική σταθερότητα,
ανασφάλεια) είτε από εξωτερικές κοινωνικοπολιτικές αναταραχές σε ανταγωνίστριες
χώρες.
Είναι γνωστό ότι η Παγκόσμια Τουριστική πραγματικότητα εξελίσσεται, νέοι προορισμοί,
νέες καινοτομίες, υπηρεσίες αναπτύσσονται, ώστε να καθίσταται η ανάγκη να
ανταποκριθούμε πιο πιεστικά στα νέα Διεθνή Τουριστικά δεδομένα.
Σήμερα ο αριθμός των αφίξεων δεν πρέπει να μας ικανοποιεί αλλά χρειάζεται μια στροφή
στρατηγικής στον Ποιοτικό Τουρισμό που θα έχει αποτελεσματικότητα τόσο σε τοπικό, όσο
και σε εθνικό επίπεδο.
Η επιδιωκόμενη στρατηγική πρέπει να στηρίζεται στους εξής παραμέτρους:
1. Διαφοροποίηση του προτύπου ανάπτυξης που συνδέεται αποκλειστικά με τον
Μαζικό Τουρισμό
Α) Το πρότυπο αυτό ταυτίζεται με μικρή τουριστική περίοδο.
Β) Οι υπηρεσίες και οι υποδομές αυτού του προτύπου οδήγησαν σε υποβάθμιση της
ανταγωνιστικότητας του Ελληνικού Τουριστικού Προϊόντος.
2. Αναβάθμιση των Υποδομών
Α) Δημόσιες Υποδομές (λιμάνια, μαρίνες, βιολογικοί καθαρισμοί, αεροδρόμια, οδικοί
άξονες)
Β) Ιδιωτικές Υποδομές (κατασκευή νέων σύγχρονων τουριστικών μονάδων) αλλά και
αναβάθμιση των υπαρχόντων μονάδων από 2 σε 4 ή 5 άστερα
3. Αναβάθμιση του Ανθρώπινου Δυναμικού
(αναβάθμιση των Σχολών Τουρισμού, Προγράμματα Κατάρτισης δια Βίου
Εκπαιδεύσεις)
4. Προώθηση των εναλλακτικών μορφών Τουρισμού
(Τουρισμός Υγείας, θαλάσσιος, συνεδριακός, θρησκευτικός, τρίτης ηλικίας,
αγροτουρισμός) αλλά και το θεσμικό πλαίσιο υποστήριξης των νέων μορφών
τουρισμού.

5. Συνεργασία μεταξύ Τριτογενή και Πρωτογενή Τομέα.
Συνεργασία του Τουρισμού με την Αγροδιατροφή.
6. Σχεδιασμός της Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης με βάση την «Τοπικότητα» σαν
βασική διάσταση της Τουριστικής Ανάπτυξης που αποφασίζει την Τουριστική
Πολιτική σε νέο τοπίο (ΟΤΑ, κράτος, ιδιώτης).
7. Αναβάθμιση των Τουριστικών Αγορών είτε των παραδοσιακών αγορών (Γερμανία,
Μ. Βρετανία, Σκανδιναβικές χώρες, ΗΠΑ) είτε επέκταση σε νέες αγορές (Κίνα,
Ασιατικές χώρες).
Ο Τουρισμός είναι το μεγάλο στοίχημα των επόμενων ετών. Η Ελλάδα πρέπει να
αξιοποιήσει όλα τα ανταγωνιστικά της πλεονεκτήματα άρα η στροφή στον Ποιοτικό
Τουρισμό αποτελεί την αναγκαία στρατηγική για βιώσιμη Τουριστική Ανάπτυξη και
πρόοδο της Ελληνικής Οικονομίας.

  • Δρ. Οικονομολόγος
    Τ. Δήμαρχος Μεθάνων
    Τ. Πρόεδρος ΕΟΤ
    Αν. Γραμματέας του Τομέα
    Τουρισμού ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ

 

Δημοσιεύθηκε στο Καρφί το Σάββατο 7 Δεκεμβρίου 2024

Τα σχόλια είναι κλειστά.