Το φαινόμενο της μετακίνησης χωρίς καταβολή κομίστρου έχει λάβει μεγάλες διαστάσεις τα τελευταία χρόνια, προκαλώντας οικονομική επιβάρυνση στους φορείς μεταφορών και προβληματισμό στις αρχές, που πλέον σχεδιάζουν πιο εντατικούς ελέγχους και αυστηρότερες κυρώσεις.
Σε αυτό το πλαίσιο, η τεχνολογία αποκτά πρωταγωνιστικό ρόλο και στις αστικές συγκοινωνίες, καθώς αναπτύσσεται νέο σύστημα επιτήρησης με στόχο τον περιορισμό της εισιτηριοδιαφυγής στους σταθμούς του Μετρό.
Το νέο μοντέλο ελέγχου βασίζεται σε κάμερες και ειδικό λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης. Το σύστημα παρακολουθεί τη ροή των επιβατών στις πύλες εισόδου και έχει ήδη τοποθετηθεί πιλοτικά στην πράσινη γραμμή, στον σταθμό του Περισσού.
Στόχος του είναι να εντοπίζει άμεσα περιπτώσεις κατά τις οποίες επιβάτης περνά πίσω από άλλον, χωρίς να επικυρώσει εισιτήριο ή κάρτα, εκμεταλλευόμενος το άνοιγμα της μπάρας. Έτσι, οι αρχές επιδιώκουν πιο αποτελεσματικούς ελέγχους και περιορισμό ενός φαινομένου που προκαλεί σημαντικές απώλειες εσόδων.