Ειδησεογραφικό site

Λυδία Κονιόρδου: Η τραγωδός αφού έριξε μιαν… εσάρπα στον ώμο της έγινε υπουργός

197

 

Ηθοποιός, σκηνοθέτης, ιέρεια του αρχαίου δράματος, ειδικός σε τεχνικές χαλάρωσης ή αλλιώς ενεργειακή θεραπεύτρια και εσχάτως υπουργός Πολιτισμού.

Της Στέλλας Νοβάκη

Τίποτα δεν έχει περισσότερο χώρο στην πολιτική από το θέατρο. Τουλάχιστον στον καιρό μας. Η Λυδία Κονιόρδου σίγουρα δεν δυσκολεύτηκε να προσαρμοστεί στα νέα της καθήκοντα. Υπήρξε άλλωστε, όπως πολλοί καλλιτέχνες, βαθιά πολιτικοποιημένη και με άποψη. Παρότι ήταν από τους καλλιτέχνες που είχαν επιλογές, η Λυδία επέλεξε την πολιτική. Η πολιτική όμως δεν είναι ρίχνω μια εσάρπα πάνω μου, διακοσμώ με μια απόκοσμη πινελιά το υπουργικό μου γραφείο για να δείξω και την κουλτούρα μου και ξεκινάω να κάνω… Πολιτισμό. Η πολιτική έχει άλλα μέτρα και άλλες απαιτήσεις. Δεν υποδύεσαι, είσαι. Δεν παπαγαλίζεις, προτείνεις σκέψεις. Δεν διαβάζεις κείμενο, αλλά είσαι σε μια μόνιμη κορύφωση της δράσης και όσο για το χειροκρότημα; Ξέρεις ότι δεν θα έρθει ποτέ ή τουλάχιστον δεν πρέπει να είναι αυτό το ζητούμενό σου.

Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

Το θέαμα από την πολιτική διαφέρει σε πολλά, αλλά έχει και πολλά κοινά. Η Λυδία Κονιόρδου δεν ήταν και ποτέ φανατική του θεάματος. Ως καλλιτέχνης μάλλον του εντέχνου ήταν και της σκέψης παρά της εύκολης… παράστασης. Χαρακτηριστικά που δεν σημαίνει ότι απαραιτήτως θα την ακολουθήσουν και στην πολιτική κι ότι ένας καλλιτέχνης τα «παίρνει» μαζί του σε κάθε έκφανση της ζωής του. Σίγουρα κάτι έχει αφήσει από την προσωπικότητά της στη σκηνή και η Λυδία Κονιόρδου που «ξέχασε» να τα πάρει μαζί της στο υπουργείο της.

«Προσωπικά δεν έχω πολιτικές φιλοδοξίες, δεν είμαι πολιτικός και όποτε έχω στηρίξει κάτι το κάνω γιατί πιστεύω ότι η συστράτευσή μου υπηρετεί έναν σκοπό, όχι τον εαυτό μου. Όπως έκανα παλιότερα με τους Οικολόγους, για να μπουν στη Βουλή. Για την παρουσία μου, εφόσον μου ζητήθηκε, δεν είχα το δικαίωμα να αρνηθώ», δήλωνε η υπουργός Πολιτισμού λίγες ημέρες μετά τον τελευταίο ανασχηματισμό και την ανάληψη των νέων της καθηκόντων.

Μετά από μια σειρά πρωτοσέλιδων που μιλούσαν αρχικά για… ατοπήματα της υπουργού, λάθη, διατάξεις που αναγκάστηκε να πάρει πίσω, όπως με το θέμα του Ελληνικού, για τις προσλήψεις αρχαιολόγων στη ΔΕΗ, η Λυδία Κονιόρδου, υποδυόμενη και η ίδια την αρχαιολόγο, στην επίσκεψή της στην Αμφίπολη, αφού διαπίστωσε ότι πρόκειται για μακεδονικό κι όχι για ρωμαϊκό τάφο… χωρίς να μας πει πώς κατέληξε σ’ αυτό το συμπέρασμα, αλλά το παρουσίασε ως δική της τοποθέτηση, διέθεσε και 1,5 εκατ. από προγράμματα του ΕΣΠΑ για την επόμενη φάση εργασιών αποκατάστασης του τάφου.

ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ… ΧΑΛΒΑΣ

Λίγο αργότερα όμως το ξανασκέφτηκε γιατί ενημερώθηκε προφανώς ότι η προσπάθεια αναχρονολόγησης του συγκεκριμένου μνημείου ήταν αντίθετη στην απόφαση που έχει η υφισταμένη της, κυρία Βλαζάκη, Γενική Γραμματέας του Υπουργείου της, που επιμένει στο πόρισμα ότι το μνημείο είναι ρωμαϊκό.

Ποια είναι η διαφορά; Ένας μακεδονικός τάφος είναι κατά πολύ σημαντικότερος από έναν ρωμαϊκό. Κατά την πρώτη περίοδο η Μακεδονία ήταν ένδοξη, κατά τη δεύτερη σε παρακμή.

Εάν το μνημείο ήταν όντως ρωμαϊκό, φυσικά και δεν θα έπαυε να είναι μνημείο.

Αφού αντιλήφθηκε ότι η χρονολόγηση του μνημείου από την ίδια απέτυχε, λίγες ώρες μετά, αποφάσισε να αλλάξει άποψη, δημιουργώντας σύγχυση και ερωτήματα.

Είναι αποτέλεσμα άγνοιας, λάθους ή πολιτικών πιέσεων και κομματικών σκοπιμοτήτων;

Σε κάθε περίπτωση η υπουργός για άλλη μία φορά επιβεβαιώνει ότι στον ΣΥΡΙΖΑ δεν έχουν αντιληφθεί ότι μόνο με σοβαρό τρόπο πρέπει να διαχειρίζεσαι κρίσιμα ζητήματα της χώρας.

ΟΤΑΝ ΠΕΦΤΟΥΝ ΟΙ… ΜΑΣΚΕΣ

Η Λυδία Κονιόρδου ως ηθοποιός έχει ερμηνεύσει σημαντικούς ρόλους του κλασικού και σύγχρονου ρεπερτορίου στην Ελλάδα και το εξωτερικό, σε συνεργασία με το Εθνικό Θέατρο, το Θέατρο Τέχνης «Κάρολος Κουν», τα ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Λάρισας, Βόλου και Πάτρας, καθώς και με το Θέατρο Chatelet στο Παρίσι, το Teatro Piccolo στο Μιλάνο και πολλά άλλα.

Έρχεται η στιγμή πάντως που και στο θέατρο και στην πολιτική… πέφτουν οι μάσκες. Και ως προς το δεύτερο η υπουργός αποδείχθηκε… λυδία λίθος της ασχετοσύνης. Συνέβη και με την κ. Κονιόρδου όσο είναι υπουργός.

Προηγήθηκαν κι άλλες γκάφες. Όπως όταν λίγες ημέρες μετά την τοποθέτησή της στο υπουργείο Πολιτισμού, που η δημόσια εικόνα της ταλαντούχου και ακριβοθώρητης ηθοποιού άλλαξε, επλήγη βασικά, όταν κυκλοφόρησε το βιντεάκι – μέχρι τότε κανέναν δεν είχε απασχολήσει – που την έδειχνε να αφαιρεί την «κακή ενέργεια» από άνδρα μέσω της μεθόδου pranic healing όσο και το μικροπρεπές δελτίο Τύπου που είχε υπογράψει για τον θάνατο του Λουκιανού Κηλαηδόνη στο οποίο σχολίαζε παράλληλα την «προπαγάνδα των κυρίαρχων ΜΜΕ».

 

 

 

 

 

Τα σχόλια είναι κλειστά.