Κατάργηση ΤΑΠ και συγχώνευση δημοτικών τελών – Νέο τέλος ανάπτυξης με κριτήριο την παλαιότητα

Στην κατάργηση δύο υφιστάμενων δημοτικών επιβαρύνσεων και τη δημιουργία ενός ενιαίου τέλους προχωρά το Υπουργείο Εσωτερικών

Στην κατάργηση δύο υφιστάμενων δημοτικών επιβαρύνσεων και τη δημιουργία ενός ενιαίου τέλους προχωρά το Υπουργείο Εσωτερικών, αναφέρθηκε ο υφυπουργός Βασίλης Σπανάκης, μιλώντας στο ΕΡΤnews και την εκπομπή NEWSROOM παρουσιάζοντας παράλληλα και πρόσθετες μεταρρυθμίσεις για μείωση γραφειοκρατίας.

Όπως ανέφερε, με τον νέο σχεδιασμό καταργούνται το ΤΑΠ και ο φόρος ηλεκτροδοτούμενων χώρων, τα οποία συγχωνεύονται σε ένα ενιαίο «τέλος ανάπτυξης». Το νέο τέλος –όπως υποστήριξε– θα είναι δικαιότερο, καθώς θα λαμβάνει υπόψη την παλαιότητα των ακινήτων, οδηγώντας σε μειώσεις σε πολλές περιπτώσεις.

Παρουσιάζοντας ενδεικτικά παραδείγματα, σημείωσε ότι διαμέρισμα 100 τ.μ. εικοσαετίας μπορεί να δει μείωση από περίπου 52 ευρώ ετησίως σε 40-50 ευρώ, ενώ σε άλλες περιπτώσεις η επιβάρυνση παραμένει σχεδόν σταθερή. Διευκρίνισε ωστόσο ότι τα δημοτικά συμβούλια θα έχουν εύρος καθορισμού συντελεστών, γεγονός που σημαίνει ότι ενδέχεται να υπάρξουν διαφοροποιήσεις.

«Δεν υπάρχει θέμα νέου ΕΝΦΙΑ», υπογράμμισε, απορρίπτοντας σχετικά σενάρια, ενώ τόνισε ότι η μεταρρύθμιση αποσκοπεί στην άρση στρεβλώσεων του παρελθόντος.