Στην ομιλία του στη Βουλή, ο Αντώνης Σαμαράς άσκησε έντονη κριτική στην κυβέρνηση και προσωπικά στον Κυριάκο Μητσοτάκη, με αφορμή τη συζήτηση για την υπόθεση των υποκλοπών. Ο πρώην πρωθυπουργός υποστήριξε ότι η χώρα εμφανίζει εικόνα θεσμικής και γεωπολιτικής υποχώρησης, ιδίως στα εθνικά θέματα. Αναφέρθηκε στην τουρκική στρατηγική της «Γαλάζιας Πατρίδας», υποστηρίζοντας ότι προωθείται στην πράξη και όχι μόνο σε επίπεδο ρητορικής, και ζήτησε πιο ενεργή ελληνική παρουσία σε διεθνείς οργανισμούς και συμμαχίες.
«Η κυβέρνηση που διατρανώνει ότι η όλη υπόθεση αφορά τέσσερις ιδιώτες και μόνο, τώρα επικαλείται ζητήματα εθνικής ασφάλειας! Σοβαρολογείτε; Το 2022 δεν είχε γίνει επίκληση εθνικής ασφάλειας. Τι άλλαξε; Κι εάν είναι ξαφνικά θέμα εθνικής ασφάλειας, τότε γιατί δεν έχει γίνει καμία κρατική έρευνα; Εννοείτε, τελικά, ότι εμπλέκεται το κράτος με τους «ιδιώτες» ;Γιατί, τι άλλο να σκεφτεί ο κάθε λογικός άνθρωπος; Γιατί δεν θέλετε την έρευνα; Τι σας ενοχλεί; Εκτός κύριοι της κυβέρνησης εάν ψεύδεστε. Εάν η αλήθεια είναι άλλη. Εάν η υπόθεση είναι πιο σκοτεινή. Και κάτι συγκαλύπτετε. Αλλά εδώ μιλάμε για τη Δημοκρατία και την ποιότητά της. Και δεν μπορείτε κ. Μητσοτάκη να επικαλείστε την αναβάθμιση της ποιότητας της Δημοκρατίας, της ισονομίας και των δήθεν συνταγματικών δικαιωμάτων στον γάμο των ομόφυλων και στους ΛΟΑΤΚΙ, αλλά να αδιαφορείτε για τις παράνομες παρακολουθήσεις και υποκλοπές του πολιτικού, στρατιωτικού, θεσμικού και οικονομικού συστήματος της χώρας!Για όνομα του Θεού! Πόσο πια θα εξευτελίσετε τους θεσμούς αλλά ακόμα και αυτήν την έρημη Νέα Δημοκρατία; Τι φοβάστε κ. Μητσοτάκη;», τόνισε ο Αντώνης Σαμαράς.