Ειδησεογραφικό site

Αλλάζουν οι όροι της σύμβασης για το Ελληνικό

121

Το πράσινο φως από τον Αλέξη Τσίπρα έχει πάρει ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιος Πιτσιόρλας προκειμένου να προχωρήσει ταχύτατα όλες τις ιδιωτικοποιήσεις.

Η «Γραμμή πυρός» έχει εξασφαλίσει όλο το παρασκήνιο των διαβουλεύσεων που συντελούνται στο μέτωπο των αποκρατικοποιήσεων καθώς και τα μέτωπα που έχει ανοίξει ο Στέργιος Πιτσιόρλας με κάποιους υπουργούς αλλά και διαφόρους άλλους παράγοντες που είχαν συνηθίσει τα τελευταία χρόνια σε παιχνίδια διαπλοκής.

Όπως πληροφορούμαι από έγκυρη πηγή, έχουν αρχίσει ήδη συζητήσεις ανάμεσα στο ΤΑΙΠΕΔ και την κοινοπραξία που έχει αναλάβει το Ελληνικό για αλλαγή των όρων της σύμβασης. Όλα δείχνουν ότι με την τροποποιημένη σύμβαση γίνονται δεκτές κάποιες απαιτήσεις που προέβαλλαν οι δήμοι Γλυφάδας και Αλίμου.

Η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ αλλά και η κυβέρνηση πιέζουν την κοινοπραξία προκειμένου να αλλάξει τους όρους και για το χρονοδιάγραμμα εκτέλεσης του έργου. Η αλλαγή αυτή στους όρους της σύμβασης κρίνεται απαραίτητη προκειμένου να αντιμετωπιστεί η μάστιγα της ανεργίας. Στο ΤΑΙΠΕΔ υπολογίζουν ότι με την πλήρη ανάπτυξη του έργου θα απασχοληθούν 40.000 εργαζόμενοι όλων των ειδικοτήτων.

Η Γιάννα τινάζει στον αέρα το deal

Η Γιάννα και η οικογένεια Αγγελόπουλου απειλούν εμμέσως το μέγα deal του Ελληνικού της οικογένειας Λάτση και της Lamda Development. Η ιστορία έχει ως εξής. Το κτίριο του Μall το οποίο ως γνωστόν χτίστηκε από την εν λόγω εταιρία με βασικό μέτοχο τους Λάτσηδες, πέρασε στην ιδιοκτησία της Eurobank και από την τράπεζα μέσω της μεθόδου leasing Bank ένα μέρος του στην οικογένεια Αγγελόπουλου. Κατόπιν όμως με τελεσίδικη απόφαση του Συμβουλίου Επικρατείας χαρακτήρισε το οικοδόμημα μεγαθήριο ως αυθαίρετο. Έτσι οι Αγγγελόπουλοι κατέφυγαν στα δικαστήρια καταθέτοντας ασφαλιστικά μέτρα κατά της Lamda Development για την οικονομική ζημιά που επέστησαν αφού αγόρασαν αντικείμενο άνευ ουσιαστικής αξίας. Τελεσιδίκως οι αρμόδιες δικαστικές αρχές τους δικαίωσαν και επιδίκασαν υπέρ τους το ποσό των 53.000.000 ευρώ το όποιο είναι άμεσα απαιτητό από την Lamda Development. Το γεγονός έχει προκαλέσει γκρίνια εναντίον της οικογένειας Λάτση από τους άλλους μετόχους οι όποιοι εμπλέκονται στην γιγαντιαία επιχείρηση του Ελληνικού.

Οι κακές γλώσσες λένε μάλιστα ότι και τα τελευταία κακά δημοσιεύματα κατά της οικογενείας Αγγελόπουλου είναι εκ του πονηρού και συνδέονται με τα προαναφερθέντα.

Κατεδάφιση αυθαιρέτων στον Άλιμο

Το ΤΑΙΠΕΔ προκηρύσσει διαγωνισμό για τη μαρίνα Αλίμου και, σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν εκδηλώσει ήδη ενδιαφέρον ισχυρά επενδυτικά σχήματα. Γι’ αυτό έχει αποφασιστεί να κατεδαφιστούν τα αυθαίρετα κτίσματα που βρίσκονται στην περιοχή προκειμένου να προχωρήσει ο διαγωνισμός. Στην κατεύθυνση αυτή κορυφαίο στέλεχος του ΤΑΙΠΕΔ αναφέρεται στην περίπτωση του αυθαίρετου κτίσματος στο οποίο λειτουργεί χρόνια τώρα το γνωστό κατάστημα του Στηβ Κακέτση χωρίς το δημόσιο να έχει εισπράξει δεκάρα τσακιστή. Ήδη ο Στέργιος Πιτσιόρλας έχει ενημερώσει τις αρμόδιες υπηρεσίες και πολύ σύντομα οι μπουλντόζες θα αρχίσουν τις κατεδαφίσεις.

Σε τροχιά ο Αστέρας

Η κοινοπραξία που έχει αναλάβει τον Αστέρα αναμένεται να προχωρήσει με ταχύτατους ρυθμούς την κατασκευή των ξενοδοχείων αλλά και τις βίλες που πρόκειται να χτιστούν. Η νέα σύμβαση ικανοποιεί απόλυτα τον δήμο Βουλιαγμένης. Μάλιστα σε συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου 23 δημοτικοί σύμβουλοι τάχθηκαν υπέρ της επένδυσης γιατί, όπως είπαν, θα αναβαθμίζει την περιοχή, και μόνο ένας αντέδρασε. Εντύπωση προκαλεί ότι ο ένας που αντέδρασε προέρχεται από τον ΣΥΡΙΖΑ. Η επένδυση του Αστέρα σε συνδυασμό με τον διαγωνισμό για τη μαρίνα στον Άλιμο αλλά και τη στρατηγικής σημασίας ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ διαμορφώνουν το περιβάλλον για να προχωρήσει ταχύτατα και η επένδυση στο Ελληνικό, αφού βέβαια προηγουμένως αλλάξουν οι όροι υπέρ του δημόσιου συμφέροντος και γίνουν δεκτά τα αιτήματα που προβάλλουν οι δήμοι.

Μεγάλες επενδύσεις στο Λιμάνι

Ο ίδιος ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας τηλεφώνησε στον Κινέζο ομόλογό του για να τον ενημερώσει όσον αφορά την κατάληξη του διαγωνισμού για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ. Το premium της τάξεως του 70%, που εξασφάλισε το ΤΑΙΠΕΔ, αλλά και το μέγεθος των επενδύσεων που υποχρεούνται να υλοποιήσουν οι Κινέζοι σε συνεργασία με τον δήμο Πειραιά και Έλληνες επιχειρηματίες, αλλάζουν ριζικά το σκηνικό. Γι’ αυτό στο Μαξίμου είναι ενοχλημένοι με τις δηλώσεις του υπουργού Ναυτιλίας Θ. Δρίτσα, ο οποίος ήταν αντίθετος με την πώληση του ΟΛΠ.

Ξεμπλοκάρει η ΔΕΣΦΑ

Πριν από τρία χρόνια οι Αζέροι εξαγόρασαν το 66% της ΔΕΣΦΑ με τίμημα 400 εκατομμύρια ευρώ. Βέβαια με τις σημερινές τιμές του φυσικού αερίου το ενδιαφέρον θα ήταν περιορισμένο, για να μην πούμε ανύπαρκτο. Το μπλόκο της Ευρωπαϊκής Ένωσης στους Αζέρους, που δεν μπορούν να κατέχουν δίκτυα, φαίνεται ότι θα ξεπεραστεί σύντομα. Οι Αζέροι θα εκχωρήσουν ένα ποσοστό μετοχών της τάξεως του 17% σε κοινοπραξία στην οποία συμμετέχουν Ιταλοί, Βέλγοι και Ισπανοί. Οι Αζέροι θα διαχειριστούν την πλωτή δεξαμενή φυσικού αερίου στην Αλεξανδρούπολη με τη συμμετοχή και Αμερικανών. Μια τέτοια εξέλιξη βολεύει τα σχέδια των Αμερικανών και για τον αγωγό φυσικού αερίου ΤΑΡ.

Διαγωνισμός για τα υπόλοιπα αεροδρόμια

Μετά την υπογραφή της σύμβασης με τη FRAPORT για τα περιφερειακά αεροδρόμια, το ΤΑΙΠΕΔ προχωράει σε νέο διαγωνισμό για την πώληση σε ιδιώτες των υπόλοιπων 17 αεροδρομίων. Πρόκειται, μεταξύ άλλων, για τα αεροδρόμια Ηρακλείου, Καλαμάτας, Νάξου, Χίου, Μύλου και Πάρου. Είναι οι λεγόμενες άγονες γραμμές, για τις οποίες το ελληνικό δημόσιο πληρώνει σαράντα εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο επιδοτήσεις στις αεροπορικές εταιρείες. Βέβαια κάποια αεροδρόμια, όπως αυτό της Πάρου, δεν μπορούν να φιλοξενήσουν μεγάλα αεροπλάνα με αποτέλεσμα οι πτήσεις να γίνονται με μικρά αεροπλάνα και να είναι… διακοσμητικές. Σύμφωνα με πληροφορίες, για τον νέο διαγωνισμό υπάρχει έντονο ενδιαφέρον από δύο ξένα επενδυτικά σχήματα, το ένα εκ των οποίων συνδέεται με πανίσχυρο tour operators.

Προχωράει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Με ταχύτατες διαδικασίες προχωράει ο διαγωνισμός για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Σε περίπτωση κατά την οποία καθυστερήσει η ιδιωτικοποίηση, το ελληνικό δημόσιο κινδυνεύει με πρόστιμο 760 εκατομμυρίων ευρώ για παράνομες κρατικές ενισχύσεις. Σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ, η συμμετοχή στον διαγωνισμό Ρουμάνων και Ρώσων θεωρείται προβληματική ειδικά μετά τους κλυδωνισμούς που προκάλεσε στη ρωσική οικονομία η κατρακύλα στις τιμές πετρελαίου. Το ενδιαφέρον για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ εστιάζεται σε Κινέζους και Αμερικανούς. Πάντως το προβάδισμα το έχουν οι Κινέζοι, που επιδιώκουν να συνδυάσουν την ανάπτυξη του Λιμανιού με το δίκτυο των μεταφορών. Η κυβέρνηση επιχειρεί να προχωρήσει με ταχύτητα τον διαγωνισμό για έναν ακόμα λόγο. Οι Αυστριακοί προσέφυγαν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Aνταγωνισμού και κατάφεραν να εξασφαλίσουν άδεια για δρομολόγηση τρένων στις γραμμές του ΟΣΕ.

Η σύμβαση στο «Ελευθέριος Βενιζέλος»

Απόφαση της κυβέρνησης και της διοίκησης του ΤΑΙΠΕΔ είναι να προχωρήσει η σύμβαση για παράταση είκοσι χρόνων της εκμετάλλευσης του «Ελευθέριος Βενιζέλος» από τους Καναδούς αλλά και της πώλησης του 30% των μετοχών που κατέχει το ελληνικό δημόσιο.

Η κυβέρνηση θεωρεί τους Καναδούς αξιόπιστο επενδυτικό σχήμα γι’ αυτό επείγεται να ανανεώσει τη σύμβαση. Παράλληλα έχει αποφασίσει να πουλήσει το 30% των μετοχών που κατέχει το ελληνικό δημόσιο. Η εξέλιξη αυτή προκαλεί αντιδράσεις. Ανάμεσα σε αυτούς που αντιδρούν είναι ο πρόεδρος του «Ελευθέριος Βενιζέλος», Τάκης Ρουμελιώτης, που δεν θέλει να χάσει με τίποτα την καρέκλα, ένας πρώην υπουργός των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και ένας περιθωριακός παράγοντας του ΣΥΡΙΖΑ. Πάντως το ΤΑΙΠΕΔ έχει αποφασίσει να προχωρήσει στην πώληση του 30% όταν εξασφαλίσει υψηλό τίμημα.

Μαγνήτης η Μύκονος

Μπορεί το επενδυτικό ενδιαφέρον να μην είναι μεγάλο για τα φιλέτα του δημοσίου, αλλά για τη Μύκονο γίνεται πανικός. Για ένα ξενοδοχείο που έβγαλε σε δημοπρασία το ΤΑΙΠΕΔ στην παραλία της Μυκόνου υπάρχουν εβδομήντα ενδιαφερόμενα επενδυτικά σχήματα από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

Γι’ αυτό ο Στέργιος Πιτσιόρλας αναμένεται να κάνει ανοιχτό ηλεκτρονικό διαγωνισμό για να εξασφαλίσει μεγάλο τίμημα.

Τα σχόλια είναι κλειστά.