Τα 11 έργα που χρηματοδοτεί η ΕΕ -Λιμάνια, σιδηρόδρομοι και δρόμοι στη λίστα
Κονδύλια 580 εκατ. ευρώ από την ΕΕ θα δοθούν ως ενίσχυση σε 11 έργα σε ελληνικά λιμάνια, στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο της χώρας, η υλοποίηση των οποίων θα έχει δρομολογηθεί μέχρι το τέλος του 2016.
Οπως γράφει η Ημερησία πρόκειται για έργα τα οποία έχουν ενταχθεί σε έναν από τους εννέα κύριους διαδρόμους διευρωπαϊκών δικτύων που προωθούνται από την Ε.Ε. και οι οποίοι θα χρηματοδοτηθούν με πάνω από 11,9 δισ. ευρώ μέσα στα επόμενα έξι χρόνια. Το ποσό αυτό αποτελεί το πρώτο τμήμα της νέας διαθέσιμης χρηματοδότησης για τις μεταφορές. Συνολικά μέχρι το 2020 η Ε.Ε. θα προχωρήσει σε συνολική χρηματοδότηση 26 δισ. ευρώ για τις μεταφορές.
Τα έργα ελληνικού ενδιαφέροντος που μπορούν κατά προτεραιότητα να ενταχθούν στις νέες χρηματοδοτήσεις είναι:
Σόφια – Θεσσαλονίκη – Αθήνα (σιδηροδρομικός άξονας). Η χρηματοδότηση αφορά τόσο τη σύνταξη μελετών όσο και εργασίες.
Θεσσαλονίκη, Ηγουμενίτσα (λιμάνια). Αναβάθμιση και ανάπτυξη υποδομής, διασυνδέσεις συνδυασμένων μεταφορών.
Πειραιάς/Ηράκλειο – Λεμεσός (λιμένες). Θαλάσσιες αρτηρίες, χωρητικότητα του λιμένα και διασυνδέσεις συνδυασμένων μεταφορών
Λιμάνι Πάτρας. Διασυνδέσεις λιμένων, (περαιτέρω) ανάπτυξη συστημάτων συνδυασμένων μεταφορών.
Σιδηροδρομικός άξονας Αθήνα – Πάτρα. Μελέτες και έργα, διασυνδέσεις λιμένα.
Κλείδι -Πολύκαστρο – Εύζωνοι, οδικό έργα (αναβάθμιση).
Σέρρες – Προμαχώνας – Ελληνοβουλγαρική μεθόριος (οδικά έργα υπό εκτέλεση).
Ιωάννινα – Κακαβιά – Ελληνοαλβανική μεθόριος (μελέτες στο οδικό τμήμα).
Αλεξανδρούπολη – Κήποι – Ελληνοτουρκική μεθόριος (μελέτες και έργα στο οδικό δίκτυο).
Σιδηροδρομική Εγνατία (μελέτες υπό εκτέλεση).
Ηράκλειο – Καστέλι. Μελέτες και έργα κατασκευής, αναβάθμιση και ανάπτυξη υποδομών, διατροπικές συνδέσεις.
Σε ό,τι αφορά στα σιδηροδρομικά έργα, μέρος της χρηματοδότησης θα κατευθυνθεί στο τμήμα Τιθορέα – Λιανοκλάδι – Δομοκός του βασικού άξονα, και στο τμήμα Ροδοδάφνη – Πάτρα, ενώ στο μέλλον πόροι ίσως εξασφαλισθούν και για τη σύνδεση Καλαμπάκα – Ηγουμενίτσα. Ιδιαίτερα θετικό είναι το γεγονός ότι από τη χρηματοδότηση θα καλυφθεί ποσοστό 80%-85%, αφήνοντας στην εθνική συμμετοχή μόνο 10%-15% του προϋπολογισμού των έργων.
Τα σχόλια είναι κλειστά.