Τα «άπλυτα» του βασιλικού οίκου της Ισπανίας
Η βασιλεία του Χουάν Κάρλος της Ισπανίας έλαβε τέλος καθώς ο Ισπανός μονάρχης υπέγραψε το διάταγμα – νόμο με τον οποίο παραιτήθηκε από τον θρόνο υπέρ του υιού του, διαδόχου Φιλίππου.
Ο Χουάν Κάρλος, 76 ετών, υπέγραψε το διάταγμα την Τετάρτη, σε τελετή στο Βασιλικό Παλάτι στη Μαδρίτη, παρουσία μόλις 160 προσκεκλημένων.
Τα μεσάνυχτα της Τετάρτης προς την Πέμπτη, ο Φελίπε, 46 ετών, ανέλαβε τα καθήκοντα του βασιλιά της Ισπανίας.
Την διαδοχή υποστήριξαν τα δύο μεγαλύτερα κόμματα της Ισπανίας, το κεντροδεξιό, κυβερνών Λαϊκό Κόμμα και το κεντροαριστερό Σοσιαλιστικό Εργατικό Κόμμα Ισπανίας.
Ο τέως βασιλιάς στάθηκε με την τέως βασίλισσα Σοφία στα δεξιά του και τον Φίλιππο, καθώς και την σύζυγό του, πριγκίπισσα Λετίθια στα αριστερά του, ενώ γινόταν η ανάγνωση του περιεχομένου του νόμου για τη διαδοχή.
Μετά την υπογραφή από τον βασιλιά, ο πρωθυπουργός της Ισπανίας Μαριάνο Ραχόι υπέγραψε επίσης τον νόμο.
Οι προσκεκλημένοι ξέσπασαν στη συνέχεια σε χειροκροτήματα, δύο ακόμη πριγκίπισσες πλησίασαν τα υπόλοιπα μέλη της βασιλικής οικογένειας, ενώ έγινε και ανάκρουση του εθνικού ύμνου.
Τα «άπλυτα» του Ισπανικού Θρόνου
Πάντως, η κατά συρροή μοιχεία του τέως βασιλιά της Ισπανίας η οποία ήρθε (ξανά) στη δημοσιότητα μαζί με την ανακοίνωση της παραίτησής του από το θρόνο, τάραξε τη μεταβίβαση της εξουσίας στο διάδοχο Φελίπε. Μαζί με τις εξωσυζυγικές περιπέτειες του Χουάν Κάρλος, αποκαλύφθηκε επίσης το πόσο αντιπαθής είναι σε μερίδα της αυλής η γοητευτική βασίλισσα -πλέον- Λετίθια.
Τα ανομολόγητα μυστικά, τα «άπλυτα» του βασιλικού οίκου της Ισπανίας αποκαλύφθηκαν αμέσως μόλις ο Χουάν Κάρλος ανακοίνωσε την απόφασή του να παραιτηθεί από το θρόνο υπέρ του υιού του, Φελίπε. Ο υπερπροστατευτισμός τον οποίον εφάρμοζαν παγίως και συστηματικά τα ισπανικά ΜΜΕ σε ό,τι αφορούσε τις πληροφορίες γύρω από τη βασιλική οικογένεια και ιδιαίτερα τον Χουάν Κάρλος και τη Σοφία, φαίνεται ότι πήγε περίπατο έξω από τους ανακτορικούς κήπους. Σαν να ανακουφίστηκαν από το ζυγό αυτολογοκρισίας που έφεραν για το καλό του έθνους και της μοναρχίας, τα ισπανικά media ξαφνικά ανέβλεψαν: Ακολουθώντας τα λιγότερο επιεική διεθνή δημοσιεύματα, οι συμπατριώτες του Χουάν Κάρλος ανακαλύπτουν πλέον, χωρίς αναστολές, ότι ο τέως βασιλιάς τους είναι γυμνός. Και μάλλον παρέμεινε έτσι, υποδεχόμενος στην κλίνη του εκατοντάδες θηλυκά επί περίπου τέσσερις δεκαετίες.
Εξυπακούεται, δε, ότι για το ίδιο διάστημα ο γάμος του με τη Σοφία ήταν επί της ουσίας «λευκός», καθώς οι δυο τους, όχι μόνο δεν μοιράζονταν το ίδιο κρεβάτι, αλλά, διέμεναν σε διαφορετικούς ορόφους στο παλάτι της Θαρθουέλα. Οι εμφανίσεις του βασιλικού ζεύγους ήταν σκηνοθετημένες και εντάσσονταν σε κάποιο πρωτόκολλο, ενώ στην πραγματικότητα το μόνο στοιχείο που είχαν κοινό, ως γονείς αλλά και ως μονάρχες, ήταν οι έντονες αντιρρήσεις τους για την επιλογή του διαδόχου Φελίπε να παντρευτεί τη Λετίθια Ορτίθ, μια διαζευγμένη δημοσιογράφο και παρουσιάστρια ειδήσεων της κρατικής τηλεόρασης.
Μάλιστα, μαζί με το κύμα των αποκαλύψεων για το βασιλικό παρασκήνιο, ήρθαν στην επιφάνεια άγνωστες λεπτομέρειες από την ανήσυχη νιότη της βασίλισσας -πλέον- Λετίθια, όταν δοκίμαζε και αυτή εμπειρίες σαν ανέμελη νέα στο Μεξικό. Επίσης, σε εκτενές άρθρο του το περιοδικό Vanity Fair στην ισπανική εκδοχή του, ένα έντυπο γενικώς που ειδικεύεται στις εις βάθος προσωπογραφίες, κατονόμαζε τη Λετίθια σαν «εχθρό του Χουάν Κάρλος».
Πέραν αυτών όμως, εάν ευσταθούν οι φήμες, ο Χουάν Κάρλος θα πρέπει να έχει πλαγιάσει με περισσότερες από 1.500 γυναίκες, επώνυμες και ανώνυμες, γαλαζοαίματες και «λαϊκές».
Η αείμνηστη και αδικοχαμένη λαίδη Νταϊάνα είχε ξεφύγει από το σκήπτρο-καμάκι του αχόρταγου Χουάν Κάρλος -ή τουλάχιστον αυτό αφήνει να εννοηθεί το βιβλίο «Η Μοναξιά της Βασίλισσας – Σοφία, μια ζωή» της Πιλάρ Εϊρε. Το καλοκαίρι του 1986 και του ’87, η Νταϊάνα και ο Κάρολος έκαναν οικογενειακές διακοπές στη Μαγιόρκα και τότε ο Χουάν Κάρλος βρήκε την ευκαιρία να κορτάρει την πριγκίπισσα. Εκείνος ήταν 48 ετών και η Lady Di μόλις 25 αλλά κατάφερε όμως να αντισταθεί στη σαγήνη του γόητα βασιλιά. Στη συγκεκριμένη βιογραφία, η οποία δεν είναι υπόδειγμα αντικειμενικότητας εφόσον η συγγραφέας τάσσεται αναφανδόν υπέρ της απατημένης και παγιδευμένης σε έναν εικονικό γάμο Σοφίας, επαναλαμβάνεται πολλές φορές ένας διάλογος που είχε η βασίλισσα με την γιαγιά του Χουάν Κάρλος, την Βικτόρια Ευγενία: «Οι Ισπανοί, κόρη μου, είναι πολύ κακοί σύζυγοι και οι Βουρβόνοι ακόμη χειρότεροι. Οπως κι εγώ, παντρεύτηκες έναν τέτοιον. Αυτοί έχουν την απιστία στο αίμα τους, ακριβώς όπως άλλοι έχουν την αιμοφιλία». Κατά τη βιογράφο της, η Σοφία είχε απαυδήσει από την κατά συρροήν μοιχεία και είχε μιλήσει στη μητέρα της, την Φρειδερίκη, ακόμη και για διαζύγιο. Η βασίλισσα της Ελλάδος όμως την απέτρεψε, λέγοντάς της ότι «έχεις χρέος απέναντι στον Φελίπε να μη διαλύσεις το γάμο σου. Πρέπει να μείνεις και να δεις το γιο σου στο θρόνο».
Ένα από τα δεκάδες περιστατικά που αναφέρει η Πιλάρ Εϊρε στο βιβλίο της, αφορά την εξωσυζυγική σχέση του Χουάν Κάρλος με μια γνωστή Ισπανίδα ηθοποιό, με την οποίαν συνευρισκόταν ενώ υποτίθεται ότι πήγαινε για κυνήγι με τους φίλους στο Μόντε Καλβάριο, μια τοποθεσία περίπου μιάμιση ώρα μακριά από τη Μαδρίτη.
Η Σοφία αποφάσισε να κάνει μια μικρή έκπληξη στον σύζυγό της, ζήτησε από το προσωπικό να βοηθήσουν τα παιδιά της να ετοιμαστούν και έφυγε με το αυτοκίνητο για την έφοδο. Φτάνοντας στην εξοχική έπαυλη, κατάλαβε αμέσως ότι θα έβρισκε τον βασιλέα με τα παντελόνια κάτω, καθώς ο οικονόμος δεν ήξερε τι να πει. Μέσα στην αμηχανία του έλεγε στη Σοφία ότι ο Χουάν Κάρλος ήταν εκεί αλλά και δεν ήταν, ότι είχε αργήσει στο κυνήγι λόγω ενός ατυχήματος κ.λπ. Ταυτόχρονα, βέβαια, την εμπόδιζε να περάσει στα ενδότερα. Η Σοφία όμως ήταν αποφασισμένη να συλλάβει τον άντρα της με την ερωμένη του και να τον εξευτελίσει μπροστά στα παιδιά τους. Τελικά έφτασε ως την κρεβατοκάμαρα, είδε, προκάλεσε σοκ στον άπιστο και απήλθε ακριβώς όπως είχε έρθει.
Εκτοτε η ζωή συνεχίστηκε στο ίδιο μοτίβο, με τον γυναικοκατακτητή Χουάν Κάρλος να επιδίδεται απτόητος από τα προβλήματα υγείας, το γήρας κ.λπ στο σεξουαλικό του σαφάρι. Όσο για τη Σοφία, φροντίζει να περνά όσο περισσότερο χρόνο μπορεί στο Λονδίνο, εκεί όπου βρίσκεται ο αδερφός της, ο τέως βασιλιάς Κωνσταντίνος και η μεγάλη του οικογένεια. Στη βρετανική πρωτεύουσα, πάντα κατά τη βιογράφο της, η Σοφία εκτός από τις πλαστικές επεμβάσεις στο πρόσωπό της, ενδέχεται να έζησε και αυτή μερικές αισθηματικές περιπέτειες, με έναν αρχιτέκτονα, με έναν καθηγητή πανεπιστημίου ή ακόμη και με τον Ρώσο βιολονίστα Μστισλάβ Ροστροπόβιτς. Έτσι, η Σοφία πλήρωσε με το ίδιο νόμισμα τον Πρίαπο Χουάν Κάρλος αλλά και αποστόμωσε εμμέσως εκείνους τους Ισπανούς που την κατηγορούσαν σαν «κρύα και απόμακρη Γερμανίδα».
Μέτωπο κατά της Λετίθια
Την ίδια ώρα τα λαϊκά βρετανικά ΜΜΕ ξερογλείφονται, ελπίζοντας ότι θα υπάρξουν κάποιου είδους εκρήξεις στους ανώτατους κύκλους των Ευρωπαίων VIP, καθώς οι δημοσιογράφοι οσμίζονται την απευθείας σύγκριση της Δούκισσας του Κέιμπριτζ, Κέιτ Μίντλετον και της βασίλισσας της Ισπανίας, Λετίθια Ορτίθ. Εφόσον πρόκειται για δύο καλλίγραμμες, υπέρκομψες κυρίες που έχουν το θεσμικό ρόλο «σύζυγος του διαδόχου», οι παράλληλοι βίοι τους τις καθιστούν ανταγωνίστριες για τον ίδιο άτυπο τίτλο της πιο γοητευτικής γυναίκας των ευρωπαϊκών ανακτόρων.
Βέβαια, ορισμένες από τις μεταξύ τους διαφορές είναι κρίσιμης σημασίας, όπως για παράδειγμα ότι η Κέιτ είναι κατά μία δεκαετία νεότερη από την Λετίθια και μόλις έχει γίνει μητέρα, ενώ η Ισπανίδα σύζυγος του διαδόχου Φελίπε έχει δύο κοριτσιών, εννέα και επτά ετών. Επίσης, η Λετίθια, λόγω της ηλικιακής της προπορείας σε σχέση με την Κέιτ Μίντλετον, είχε προλάβει να σταδιοδρομήσει στη δημοσιογραφία προτού αφοσιωθεί στα καθήκοντά της ως μέλους της βασιλικής οικογενείας.
Παρόλ’ αυτά, διαθέτει κάτι που δεν θα μπορούσε επ’ ουδενί να θεωρηθεί συγκριτικό πλεονέκτημα: Την «Plataforma Anti-Letizia Ortiz (P.A.L.O.)», δηλαδή μια σκιώδη συσπείρωση διαφόρων παλατιανών και παρατρεχάμενων της ισπανικής αυλής, οι οποίοι εχθρεύονται ανοιχτά τη Λετίθια.
Κατά τη γνώμη αυτών των φανατικών πολεμίων της, η σύζυγος του Φελίπε ήταν κατ’ ουσίαν αυτή που εξώθησε τον Χουάν Κάρλος σε παραίτηση, προκειμένου να ικανοποιήσει την προσωπική της ματαιοδοξία -έστω και μέσω της στέψης του συζύγου της. Η λεπτεπίλεπτη Λετίθια κατηγορείται επιπλέον ότι είναι ψυχρή υπολογίστρια και υστερόβουλη, μια γυναίκα που άλωσε το παλάτι και δεν δίστασε να επιβάλει τη βούλησή της ήδη από την πρώτη στιγμή που ανακοινώθηκε ο αρραβώνας της με τον Φελίπε.
«Αφησέ με να τελειώσω» ήταν η ατάκα που, μπορεί να ακούστηκε ως βίαιη καταπάτηση του βασιλικού σαβουάρ βιβρ, ήταν όμως απολύτως χαρακτηριστική της δυναμικής Λετίθια. Και ενώ η πεθερά της, Σοφία σοκαρίστηκε από αυτή τη θρασεία επίδειξη πυγμής, είναι βέβαιο ότι κάπου βαθιά μέσα της θα πρέπει να πανηγύριζε για μια εκδίκηση που εμμέσως πήρε η ίδια, ύστερα από δεκαετίες καταπίεσης. Είναι γνωστό, άλλωστε, ότι η Σοφία δεν μιλούσε σχεδόν ποτέ δημόσια, διαιωνίζοντας το σύμπλεγμα της «ξένης», μιας βασίλισσας που δεν γνωρίζει καν τη γλώσσα του λαού που υποτίθεται ότι διαφεντεύει.
Η Σοφία καγχάζει με αυτή την προκατάληψη, λέγοντας ότι «με τόσες γλώσσες που μιλάω, θα μπορούσα να βγάζω λεφτά ως διερμηνέας» -αν και το πρόβλημα συνεννόησης με τη Λετίθια δεν είχε να κάνει με τη γλωσσομάθεια. Η βασίλισσα όπως και ο Χουάν Κάρλος αντιτέθηκαν σθεναρά στον έρωτα του Φελίπε για τη Λετίθια, η οποία έφερε το, ανάρμοστο κατά την υπερ-συντηρητική βασιλική άποψη, βάρος ενός προηγούμενου γάμου. Ο Φελίπε απείλησε ότι θα αποποιούνταν το στέμμα εάν δεν ελάμβανε την ευλογία της Σοφίας και του Χουάν Κάρλος και έτσι ανάγκασε τους γονείς του να αποδεχτούν ως νύφη τους τη Λετίθια, είτε τους άρεσε, είτε όχι. Όσο γι’ αυτό τον περιβόητο πρώτο γάμο της, διάρκεσε λιγότερο από δύο χρόνια και δεν ήταν θρησκευτικός, κάτι που διευκόλυνε το τυπικό της υπόθεσης εφόσον η Ρωμαιοκαθολική εκκλησία μπορούσε να μην τον λάβει καν υπόψη της και άρα να μην απαιτήσει την έκδοση διαζυγίου. Επτά χρόνια πριν από το γάμο της με τον Φελίπε, το 1997, η Λετίθια είχε παντρευτεί τον Αλόνσο Γκερέρο, έναν καθηγητή που την είχε μαγέψει στο κολέγιο και είχε επηρεάσει καθοριστικά την ιδεολογική της διάπλαση. Το κήρυγμα του Γκερέρο έτεινε προς έναν ανθρωπιστικό, ρομαντικό σοσιαλισμό, το οποίο αργότερα θα τον κατέτασσε στους προοδευτικούς αριστερούς διανοούμενους της σημερινής Ισπανίας. Η ίδια η Λετίθια δήλωνε αγνωστικίστρια, σοσιαλίστρια, δημοκράτισσα και συνδικαλίστρια, κατά της ομοφοβίας και του ρατσισμού εις βάρος των γκέι, ενώ τάσσεται με θέρμη υπέρ του γάμου μεταξύ ομοφύλων. Και, ταυτόχρονα, πρόβαρε τα ρούχα της βασίλισσας, αυτά που αρμόζουν στον τίτλο που φέρει τώρα η Λετίθια ύστερα από τη στέψη του Φελίπε.
Τα σχόλια είναι κλειστά.