Ρεκόρ όλων των εποχών για την ελληνική κρουαζιέρα
Kαθοριστικό ρόλο στην ανάκαμψη της οικονομίας της Ευρώπης από την ύφεση συνεχίζει να διαδραματίζει o κλάδος της κρουαζιέρας, καθώς το 2013 αποτέλεσε άλλη μια χρονιά δυναμικής ανάπτυξης.
Τα οικονομικά στοιχεία που δημοσιεύθηκαν σήμερα από την CLIA Ευρώπης καταδεικνύουν ότι τα συνολικά έσοδα από την κρουαζιέρα στην Ευρώπη έφτασαν τα 39,4 δισ.ευρώ το 2013, ένα ρεκόρ όλων των εποχών, από τα 37,9 δισ. για το 2012. Οι άμεσες δαπάνες που προέρχονται από τον κλάδο ανέρχονται σε 16,2 δισεκατομμύρια, έναντι 15,5 δισ. το 2012.
Το 2013 η ευρωπαϊκή κρουαζιέρα αντιπροσωπεύει 339.417 συνολικές θέσεις εργασίας, ενώ ανέρχονται σε 10,5 δισ. ευρώ οι απολαβές των εργαζομένων, αύξηση της τάξης του 4% συγκριτικά με το 2012.
Τρεις σημαντικοί παράγοντες ευθύνονται σε μεγάλο βαθμό για την ετήσια ανάπτυξη της βιομηχανίας κρουαζιέρας:
1) Η αύξηση της αγοράς των επιβατών από την Ευρώπη,
2) μία αλματώδη αύξηση του αριθμού των επιβατών κρουαζιέρας που επιβιβάζονται από τα ευρωπαϊκά λιμάνια
και
3) η συνεχιζόμενη κυριαρχία των ευρωπαϊκών ναυπηγείων σε παγκόσμιο επίπεδο στη ναυπήγηση νεότευκτων κρουαζιερόπλοιων
Σύμφωνα με την Έκθεση CLIA Ευρώπης για την Οικονομική Συνεισφορά της για το 2014, υπολογίζεται ότι το 2013, 6,4 εκατομμύρια κάτοικοι της Ευρώπης προχώρησαν σε διακοπές με κρουαζιέρα, παρουσιάζοντας αύξηση 3,6% σε σχέση με το 2012, ποσοστό που αντιπροσωπεύει το 30% του συνόλου των επιβατών κρουαζιέρας σε όλο τον κόσμο. Η Ευρώπη είναι επίσης ένας σημαντικός προορισμός για τους επιβάτες κρουαζιέρας και για τα κρουαζιερόπλοια από όλο τον κόσμο, προσελκύοντας μεγάλες τουριστικές επενδύσεις και αποφέροντας σημαντικά έσοδα.
Ο αριθμός των επιβατών κρουαζιέρας που επιβιβάστηκαν το 2013 από ευρωπαϊκά λιμάνια αγγίζει τα 6 εκατομμύρια, δηλαδή αύξηση κατά 5,2% σε σχέση με το 2012. Περίπου 5 εκατομμύρια από αυτούς ήταν Ευρωπαίοι, ενώ το υπόλοιπο 1 εκατομμύριο προέρχεται από τρίτες χώρες.
Τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία που ναυπηγούν αυτή τη στιγμή τα περισσότερα υψηλής αισθητικής και τεχνολογίας κρουαζιερόπλοια ανά τον κόσμο, σημείωσαν μια αύξηση στα έσοδά τους κατά 4,7%. Το 2013, οι εταιρείες κρουαζιέρας δαπάνησαν συνολικά 4,03 δισ. σε νέες κατασκευές και αναβαθμίσεις κρουαζιεροπλοίων στην Ευρώπη, τη δεύτερη ετήσια αύξηση μετά από μια περίοδο λιτότητας.
Αυτή τη στιγμή και για το πρώτο εξάμηνο του 2014 τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία, έχουν σε εξέλιξη συμβάσεις για την κατασκευή και παράδοση μέχρι το 2017, 24 νέων κρουαζιερόπλοιων, με συνολική αξία 12,1 δισ.ευρώ.
Ο κ. Pierfrancesco Vago, Πρόεδρος CLIA Ευρώπης, δήλωσε:
«Τα θετικά αποτελέσματα που επιτεύχθηκαν φέτος επαναβεβαιώνουν τη θέση της Ευρώπης ως ένα κομβικό επίκεντρο της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, που είναι η δεύτερη πιο σημαντική αγορά σε όλο τον κόσμο. Ο τομέας της κρουαζιέρας συνεχίζει να παράγει μεγάλα οικονομικά οφέλη για την Ευρώπη ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια αυτής της κρίσιμης περιόδου ανάκαμψης, προωθώντας την πολυπόθητη απασχόληση για τους ευρωπαίους πολίτες, καθώς και νέες προοπτικές για τις επιχειρήσεις και έσοδα για τα κράτη που την απαρτίζουν».
Ο κ. Robert Ashdown ο Γενικός Γραμματέας CLIA Ευρώπης, δήλωσε:
«Παρά τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες του 2013, πάνω από 6 εκατ. Ευρωπαίοι απόλαυσαν την κρουαζιέρα το περασμένο έτος, περισσότερο από το διπλάσιο του αριθμού των επιβατών πριν από μια δεκαετία. Οι κρουαζιέρες συμβάλλουν επίσης στην αύξηση του αριθμού των τουριστών που επισκέπτονται την Ευρώπη, με ένα εκατομμύριο επισκέπτες από τρίτες χώρες να επιβιβάζονται το 2013 για κρουαζιέρα από ένα ευρωπαϊκό λιμάνι. Επίσης είναι πολύ σημαντικό το γεγονός ότι η Ευρώπη συνεχίζει να είναι ο παγκόσμιος ηγέτης στις νέες ναυπηγήσεις, με 24 νέα κρουαζιερόπλοια να έχουν προγραμματιστεί για παράδοση το 2017. Εκτός από αυτά τα αυστηρά οικονομικά δεδομένα, είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι η κρουαζιέρα παραμένει μία από τις ασφαλέστερες, προσιτές και αξέχαστες εμπειρίες διακοπών που διατίθενται σήμερα».
Η Ελλάδα διατήρησε την κατάταξή της ως τρίτος κορυφαίος προορισμός στην Ευρώπη, με 4,6 εκατομμύρια επισκέψεις επιβατών το 2013. Τα Ελληνικά λιμάνια, συμπεριλαμβανομένων τη Σαντορίνη, Κέρκυρα, Μύκονο είναι από τα πιο δημοφιλή λιμάνια προσέγγισης στην Ευρώπη, ενώ ο Πειραιάς κατατάσσεται στην πέμπτη θέση μεταξύ των ευρωπαϊκών Home Port (λιμάνι εκκίνησης κρουζιέρας) λιμανιών, με 1,3 εκατ. επιβάτες, παρουσιάζοντας σχεδόν 1% αύξηση για το 2012.
Με εκατοντάδες χιλιάδες τουρίστες το χρόνο, η κρουαζιέρας συμβάλλει καθοριστικά στην ελληνική οικονομία. Το 2013 η άμεση οικονομική συνεισφορά της κρουαζιέρας στην Ελλάδα ήταν € 574 εκ., το έβδομο υψηλότερο στην Ευρώπη, ενώ ο τομέας της κρουαζιέρας δημιούργησε πάνω από 11.000 θέσεις εργασίας. Και αυτό το θετικό αποτέλεσμα προέκευψε, παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η ελληνική οικονομία, η οποία συρρικνώθηκε κατά 3,9% το 2013, μετά από αρκετά χρόνια της κρίσης.
Ο κ. Κυριάκος Αναστασιάδης, CEO της Louis Cruises και μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής CLIA Ευρώπης, δήλωσε:
«Με την απίστευτη πολιτιστική κληρονομιά και φυσική της ομορφιά, η Ελλάδα παραμένει μια πολύ σημαντική αγορά για την ευρωπαϊκή βιομηχανία κρουαζιέρας. Χάρη στα πρώτα σημάδια της οικονομικής ανάκαμψης στην Ελλάδα και τις πιο θετικές οικονομικές συνθήκες που διαμορφώνονται, είμαστε τώρα συγκρατημένα αισιόδοξοι για το μέλλον της ελληνικής κρουαζιέρας, η οποία έχει μία τεράστια δυναμική ανάπτυξης. Είμαστε αποφασισμένοι να αξιοποιήσουμε περαιτέρω τις δυνατότητε της ελληνικής αγοράς σε συνεργασία με τις τοπικές, εθνικές και ευρωπαϊκές αρχές προκειμένου να ξεπεραστούν τα εμπόδια που εξακολουθούν να εμποδίζουν τις επενδύσεις στη χώρα μας, από τα λιμενικά τέλη και τις ελλιπή ανάπτυξη των υποδομών. Δουλεύοντας όλοι μαζί μπορούμε να ενισχύσουμε τη βιομηχανία της κρουαζιέρας στην Ελλάδα προκειμένου να συμβάλει περαιτέρω στην ανάπτυξη και την απασχόληση».
Βασικά στοιχεία που δημοσιεύθηκαν το 2013 από CLIA Ευρώπη:
* 43 εταιρείες κρουαζιέρας που εδρεύουν στην Ευρώπη, δραστηριοποιούνται με 125 κρουαζιερόπλοια χωρητικότητας περίπου 145.000 κλινών.
* 73 επιπλέον κρουαζιερόπλοια χωρητικότητας περίπου 104.000 κλινών έχουν δρομολογηθεί στην Ευρώπη από 24 μη ευρωπαϊκές εταιρείς κρουαζιέρας.
* € 39.4 δισ. το συνολικά έσοδα.
* € 16.2 δισ. σε άμεσες δαπάνες από τις εταιρείες κρουαζιερόπλοιων, τους επιβάτες και τα πληρώματά τους.
* 339.417 θέσεις εργασίας.
* € 10.500 δισ. ανέρχονται οι αποδοχές των εργαζομένων.
* € 574 εκατομμύρια έμμεσες οικονομική συμβολή από την Ελλάδα (έβδομο υψηλότερο στην Ευρώπη).
* Ο Πειραιάς είναι το πέμπτο πιο δημοφιλές λιμάνι εκκίνησης στην Ευρώπη (τέταρτος στη Μεσόγειο) – με διακίνηση 1,3 εκατ. επιβατών, σχεδόν 1% για το 2012.
*Τα ελληνικά λιμάνια κατατάσσονται ανάμεσα στα πιο δημοφιλή λιμάνια προσεγγίσεων στην Ευρώπη με τη Σαντορίνη, την Κέρκυρα και τη Μύκονο, να καταλαμβάνουν τις 3 πρώτες θέσεις σε συνολικά 11 πιο δημοφιλή λιμάνια στην Ευρώπη.
*Ο τομέας της κρουαζιέρας δημιούργησε πάνω από 11.000 θέσεις εργασίας στην Ελλάδα το 2013.
Τα σχόλια είναι κλειστά.