Ειδησεογραφικό site

Επιμένει η Ντόροθι Κινγκ: Μόνο ο Ηφαιστίωνας «ταιριάζει» στον τάφο της Αμφίπολης

Η αρχαιολόγος Ντόροθι Κινγκ ήταν από τους πρώτους που εξέφρασε άποψη για το ποιος μπορεί να είναι ο νεκρός στον τάφο της Αμφίπολης, λίγα λεπτά μετά την ανακοίνωση πως βρέθηκε σχεδόν ακέραιος ο σκελετός. Σύμφωνα με την αμερικανίδα αρχαιολόγο, δύο μόνο επιφανείς άντρες της εποχής που χρονολογείται το μνημείο ταριχεύθηκαν  ώστε τα σώματά τους να επιστρέψουν στην πατρίδα τους και να ταφούν: του Μεγάλου Αλεξάνδρου και του Ηφαιστίωνα. Η ίδια μάλιστα, ανέφερε ήδη από την Τετάρτη πως πιστεύει ότι κατά πάσα πιθανότητα ο νεκρός της Αμφίπολης είναι ο Ηφαιστίωνας και πως το μεγαλοπρεπές μνημείο κατασκευάστηκε κατ’ εντολή του Μεγάλου Αλεξάνδρου και ως εκπλήρωση της δικής του επιθυμίας.

Πολλοί ήταν όμως οι επιστήμονες που αντέκρουσαν την άποψη αυτή, με κύριο επιχείρημα τις πηγές που αναφέρουν ότι ο ίδιος ο Μακεδόνας στρατηλάτης παρέδωσε στην πυρά το σώμα του νεκρού συντρόφου του. Η Ντόροθι Κινγκ όμως επιμένει και αντιπαραβάλλει τα δικά της επιχειρήματα για να υποστηρίξει τη θέση της: «Πολλές από τις πηγές της εποχής παρέχουν ελλιπή στοιχεία για τον Ηφαιστίωνα, καθώς οι αντίπαλοί του προσπάθησαν να πείσουν πως εκείνοι ήταν πιο κοντά στον Αλέξανδρο» ανεφέρει.

«Όπως συμβαίνει και με τους διαφορετικούς τύπους “πυράς”, η ίδια η λέξη “πυρά” χρησιμοποιείται τόσο για την φωτιά όσο και για τον τάφο του Ηφαιστίωνα στις πηγές» απαντά ως προς το επίμαχο σημείο και συμπληρώνει: «Το σημαντικότερο στοιχείο όμως για το ότι τα απομεινάρια του Ηφαιστίωνα επέστρεψαν στην Μακεδονία, είναι ότι ο Πέρδικας ήταν υπεύθυνος για να κατασκευάσει τον τάφο του (που αναφέρεται με τη λέξη “πυρά”)».

Σε ανάρτησή του blog αρχαιολογικού ενδιαφέροντος μάλιστα σχετικά με την Αμφίπολη και τον σκελετό που εντοπίστηκε, η Ντόροθι Κινγκ σημειώνει ότι «ο Μαύσωλος κάηξε στην πυρά από τους Ιππότες της Ρόδου, αλλά παρόλαυτά εντοπίστηκε το πτώμα του, δηλαδή κόκαλα κά. Υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί τύποι πυράς και εάν αυτός ο σκελετός ανήκει τελικά στον Ηφαιστίωνα, τότε αυτό θα σημαίνει ότι η πυρά της Βαβυλώνας ήταν τέτοιου τύπου (σ.σ. όπως στη Ρόδο), σχεδιασμένη για να συντηρήσει το σώμα περισσότερο, από ότι στις παραδοσιακές μακεδονικές πυρές, όπου πολλά ξύλινα αντικείμενα καίγονταν μαζί με το νεκρό».

Πηγή: protothema.gr

Τα σχόλια είναι κλειστά.