Ασιατικά ΜΜΕ: Η Ελλάδα στρώνει κόκκινο χαλί στους επενδυτές
Το κόκκινο χαλί δεν στρώνεται μόνο στα μεγάλα γκαλά και στις απονομές των βραβείων Όσκαρ, αλλά και όταν μια κυβέρνηση επιθυμεί να προσελκύσει επενδυτές σε μακρύ πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων από το οποίο περιμένει να εισπράξει δισεκατομμύρια ευρώ.
Κάπως έτσι περιγράφει το ασιατικό σάιτ Cargonews Asia την προσπάθεια της ελληνικής κυβέρνησης να οδηγήσει σε ίσιο δρόμο το σαρωτικό πρόγραμμα των ιδιωτικοποιήσεων. Το άρθρο υπενθυμίζει τις δηλώσεις υπουργού Ναυτιλίας, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη στην Wall Street Journal στο οποίο σημείωνε πως η ραγδαία ιδιωτικοποίηση επιχειρήσεων και λιμανιών θα μας κάνει πιο επιθετικούς στην αγορά. Θέλουμε να εκμεταλλευτούμε τη γεωγραφική θέση της Ελλάδας και να συγκεντρώσουμε χρήματα μέσω αυτών των στρατηγικών κινήσεων».
Οπως σημειώνει το άρθρο, λόγω της γεωγραφικής θέσης -όντως- η Ελλάδα μπορεί να παίξει καθοριστικό ρόλο στη σύνδεαση της Ασίας με την Ευρώπη και να μετατραπεί σε θάλασιο εμπορικό βράχο. Κάνει λόγο για τη συμφωνία με την Cosco το 2008 που χρησιμοποιείται ως κόμβος μεταφόρτωσης για τη νοτιοανατολική Ευρώπη. Μια συμφωνία που, σύμφωνα με το άρθρο, μετέτρεψε τον Πειραιά σε ένα από τα 10 κορυφαία λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων στην Ευρώπη, τριπλασιάζοντας την απόδοσης του.
Υπό αυτό το πρίσμα η ελληνική κυβέρνηση έχει ξεκινήσει τη διαδικασία υποβολής προσφορών για το υπόλοιπο λιμάνι του Πειραιά το οποίο διαχειρίζεται περίπου 20 εκατομμύρια κρουαζιερόπλοιων και οχηματαγωγών.
To CargonewsAsia σημειώνει πως η Ελλάδα μόλις βγήκε από μια κρίση χρέους που κράτησε χρόνια και τώρα αγωνίζεται για να επιτευχθεί ο στόχος των ιδιωτικοποιήσεων με την Cosco να είναι το καλό παράδειγμα.
Αυτό αντιπροσωπεύει μια ριζική αλλαγή νοοτροπίας σε μια χώρα που ήταν για χρόνια εχθρική προς την πώληση κρατικών περιουσιακών στοιχείων, ενώ υπήρχε βαθιά καχυποψία έναντι των ξένων επενδυτών.
Η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Πειραιά, η οποία περιλαμβάνει την πώληση του 67% των μετοχών της εταιρείας διαχείρισης, αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους. Σε τρέχουσες τιμές αγοράς αυτό σημαίνει περίπου 477 εκατομμύρια δολάρια, αλλά η προσφορά περιλαμβάνει επίσης, την επένδυση, από την πλευρά του υποψήφιου αγοραστή, ύψους 546 εκατομμύρια δολάρια για τα επόμενα πέντε χρόνια.
Επίσης άλλη 137 εκατομμύρια δολάρια, που χρηματοδοτείται κυρίως από την Ευρωπαϊκή Ένωση, θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν για την αναβάθμιση των κρουαζιερόπλοιων στο λιμανιού και την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου της κρουαζιέρας.
Τα σχόλια είναι κλειστά.