Αμφίπολη: Αυξήθηκε κατά 60% η επισκεψιμότητα στο Μουσείο – Πόσο άλλαξε η ζωή των κατοίκων
Η αναφορά και μόνο ότι στον τάφο της Αμφίπολης μπορεί να είναι θαμμένος ο βασιλέας των βασιλέων, Μέγας Αλέξανδρος, προκαλεί το ενδιαφέρον εκατομμύρια επισκεπτών από κάθε γωνιά του πλανήτη. Η παγκόσμια αναγνώριση στην προσωπικότητα του Μακεδόνα στρατηλάτη είναι τέτοια, που στο σημείο όπου πραγματοποιεί τις ανασκαφές η ομάδα της Κατερίνας Περιστέρη προσέρχεται καθημερινά πλήθος ανθρώπων.
Αυτή η μεγάλη προσέλευση εκφράζεται και με αριθμούς στους αρχαιολογικούς τόπους της περιοχής και κυρίως στο Μουσείο της Αμφίπολης, το οποίο ενώ λειτουργεί από το 1995 μέχρι και πριν από μερικούς μήνες το επισκέπτονταν μόνο όσοι αγαπούν την ιστορία και την αρχαιολογία
Από τις 8 Αυγούστου, όταν και οι ανασκαφές «μαγνήτισαν» το ενδιαφέρον της παγκόσμιας κοινής γνώμης, η επισκεψημότητα στην περιοχή παρουσίασε τεράστια αύξηση.
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει το xronometro.com, η επισκεψημότητα όλον τον μήνα Αύγουστο γνώρισε αύξηση 60% έναντι του αντίστοιχου διαστήματος το 2013, ενώ για το πρώτο δεκαπενθήμερο η αύξηση είναι στο 50%, σε σύγκριση με το περυσινό διάστημα. Τον μήνα Αύγουστο, υπήρχε μεγάλη προσέλευση όλες τις ημέρες της εβδομάδας, καθώς Έλληνες και Ευρωπαίοι έκαναν τις διακοπές τους στις γύρω περιοχές και περνούσαν να δουν από κοντά τα ευρήματα που φιλοξενούνται στο Μουσείο της Αμφίπολης, ενώ όλοι έφταναν μέχρι την πύλη του χώρου ανασκαφής στον λόφο Καστά.
Αυξημένη κατά 20% είναι, όμως, και η προσέλευση και στην Παλαιοχριστιανική Αμφίπολη, που βρίσκεται σε απόσταση περίπου μισού χιλιομέτρου από το Μουσείο, μολονότι ο συγκεκριμένος χώρος δεν έχει κάποια ιστορική σύνδεση με τα χρόνια του Μ. Αλεξάνδρου. Τυχεροί από αυτή τη δημοσιότητα που πήρε το ανασκαφικό έργο στον λόφο Καστά είναι και οι ιδιοκτήτες καφέ σε Αμφίπολη και Μεσολακκιά, που είδαν σημαντική αύξηση στους τζίρους τους και έχουν ήδη ξεκινήσει οι συζητήσεις για την περαιτέρω επιχειρηματική δραστηριότητα στην περιοχή, εφόσον ανακοινωθεί ότι τελικά ο «ένοικος» του τάφου είναι… μέγας!
Πόσο άλλαξε η ζωή των κατοίκων της Αμφίπολης
Το ενδιαφέρον για τις ανακαλύψεις της αρχαιολογικής σκαπάνης στον τύμβο του λόφου Καστά στην περιοχή της Αμφίπολης και ειδικότερα στη Μεσολακκιά Σερρών μέρα με τη μέρα μεγαλώνει, όχι μόνο για τους Έλληνες, αλλά και για τους ξένους παρατηρητές, ενώ άπαντες με αγωνία αναμένουν αν όντως ο οικιστής του τάφου είναι ο Μέγας Αλέξανδρος, κάποιος από την οικογένειά του ή συμμαχητής του στην εκστρατεία προς την Ανατολή.
Η μεγάλη προσμονή για τα ευρήματα έφερε και μια σειρά αλλαγές, κυρίως στην καθημερινότητα των κατοίκων της περιοχής. Η Μεσολακκιά έγινε ξαφνικά το κέντρο της γης, με το όνομά της να φτάνει στα πέρατα του κόσμου, καθώς κρατούσε καλά κρυμμένο ένα μυστικό, για περίπου 2340 χρόνια, κάτι που οι 300 παραμένοντες σε αυτό το μικρό χωριό της Περιφερειακής Ενότητας Σερρών αδυνατούν ακόμη να αντιληφθούν.
Ξαφνικά, τα πρωινά για γέρους και νέους στο αναψυκτήριο, στο κέντρο του χωριού άλλαξαν, με την παρουσία δεκάδων τηλεοπτικών συνεργείων και την παρουσία εκπροσώπων του Τύπου από διάφορες περιοχές της Ελλάδας. Πλέον, οι παππούδες φοράνε τα «καλά» τους για να πιουν τον πρωινό καφέ τους, αφού πάντα υπάρχει η προοπτική να παραχωρήσουν μια συνέντευξη λίγων δευτερολέπτων.
Οι νεότεροι, μια και είναι περίοδος συγκομιδής αμυγδάλων στην περιοχή, αποφεύγουν να πλησιάσουν στον χώρο με τα ρούχα της δουλειάς, ενώ υπάρχουν και οι πιο… αργόσχολοι που απολαμβάνουν αυτή την παρέλαση των μέσων ενημέρωσης, κάνοντας απλά… χάζι.
Το συγκεκριμένο αναψυκτήριο γνωρίζει μεγάλη αύξηση επισκεψημότητας, ενώ κατά πολύ λιγότερο είναι το μερίδιο που αντιστοιχεί και στα υπόλοιπα καταστήματα, γεγονός που αποδεικνύει ότι ένας τάφος δε φέρνει μόνος του την ανάπτυξη.
Άπαντες συζητούν για την προοπτική και την τουριστική αναβάθμιση της περιοχής, τις μελλοντικές επενδύσεις αν ο τάφος κρύβει… Μέγα και τις τσέπες που θα γεμίσουν. Άλλοι τα λένε με μερική παραπάνω δόση χιούμορ ή ονειροπόλησης, όμως άλλοι, που δεν πατούν με τα πόδια τους στη γη, τα εννοούν και θεωρούν ότι η αποκάλυψη και μόνο της ταυτότητας του νεκρού μπορεί να αλλάξει άρδην τη μέχρι τώρα ζωή τους, προφανώς αγνοώντας πόσα κέρδη έφεραν στις εκεί επιχειρήσεις οι ανακαλύψεις σε Ολυμπία, Βεργίνα, Δελφούς κ.α.
Μεγάλες στιγμές και για το μοναδικό αναψυκτήριο της σημερινής Αμφίπολης, απέναντι από το μουσείο, το οποίο εξυπηρετεί ένα σημαντικό μέρος των επισκεπτών, που ποσοστό αύξησής τους, όπως ανέφερε σε σχετικό ρεπορτάζ το «Χ» να φτάνει τον τελευταίο μήνα πάνω από 60%, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2013.
Η καθημερινότητα για τους κατοίκους άλλαξε και σε μερικά ακόμη θέματα, όπως η πρόσβαση στα χωράφια τους, μια και είναι τακτική η παρουσία ανδρών της Αστυνομίας σε αγροτικούς δρόμους, που πολλές φορές κόβει την πρόσβαση στον λόφο Καστά και δυσκολεύει τους ντόπιους, οι οποίοι αναγκάζονται να επισημαίνουν ότι δεν είναι αρχαιοκάπηλοι ή περίεργοι, αλλά εργαζόμενοι στις καλλιέργειές τους.
Η ζωή άλλαξε και για τους ίδιους τους αστυνομικούς που υπηρετούν στα γειτονικά αστυνομικά τμήματα και σταθμούς της περιοχής, με το βάρος να επωμίζονται αυτοί του Ροδολίβους και της Ν. Ζίχνης, ενώ σχεδόν καθημερινή είναι η παρουσία ανδρών της Ο.Π.Κ.Ε.
Όσο για τις συζητήσεις των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής, αυτές κατά ένα μεγάλο ποσοστό περιστρέφονται γύρω από τον Μέγα Αλέξανδρο, για το αν υπάρχουν πιθανότητες να θάφτηκε στην περιοχή, για τους λόγους που μπορεί να έγινε αυτό, με τους ντόπιους κατοίκους να μοιάζουν περισσότερο με πρωτοετείς φοιτητές της Αρχαιολογίας, που θέλουν να δείξουν ότι κατέχουν γνώσεις. Άλλοι πάλι το ρίχνουν στην παρελθοντολογία, διότι «κάτι τους είχε πει ο παππούς τους πριν από 30-40 χρόνια» ή στους θρύλους «μια και στην Αμφίπολη είναι θαμμένος ένας βασιλιάς».
Πολλοί δε, επισημαίνουν ότι η Σφαγή των Κερδυλίων στις 17 Οκτωβρίου του 1941 από άνδρες της γερμανικής Βέρμαχτ, δεν έγινε ως αντίποινα για τη δράση ανταρτών στην περιοχή, αλλά επειδή οι Ναζί είχαν πληροφορίες ότι στην περιοχή ήταν θαμμένος ο Μ. Αλέξανδρος, χωρίς φυσικά αυτό να επιβεβαιώνεται από ιστορικές πηγές και μαρτυρίες.
Γεγονός είναι, ότι όσο συνεχίζεται η ανασκαφή, οι κάτοικοι των γύρω περιοχών θα απολαμβάνουν αυτή τη δημοσιότητα που έχουν πάρει τα χωριά τους, ευχόμενοι τα αποτελέσματά της να είναι τόσο μεγάλα που θα αλλάξουν τη μοίρα ή και την ιστορία, όχι μόνο της Αμφίπολης, αλλά και όλης της Ελλάδας…
Τέλος να επισημάνουμε ότι όλα αυτά έχουν δημιουργήσει και ένα νέο ισχυρό brandnameαυτό της «ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ» ήδη μπορείς να πουλήσεις οτιδήποτε αρκεί να έχει αυτό το όνομα!
Πηγή: xronometro.com
Τα σχόλια είναι κλειστά.