Ειδησεογραφικό site

Του Παν. Μπουσμπουρέλη: Επενδύσεις στην Ελλάδα, ποιος μπορεί να τις κάνει;

1.839

Επενδύσεις στην Ελλάδα, ποιος μπορεί να τις κάνει; Μια παράφραση του προεκλογικού συνθήματος του αείμνηστου Κωνσταντίνου Μητσοτάκη κατά την προεκλογική περίοδο του 1990, που παραμένει επίκαιρη όσο ποτέ.

Σε ένα περιβάλλον πολιτικής ρευστότητας αλλά και επιφυλακτικής αντίδρασης των αγορών απέναντι στη Συμφωνία του Eurogroup μόνος δρόμος για να ενισχύσει η κυβέρνηση τη θέση της είναι οι επενδύσεις.

Θα πρέπει να προβληματίσει σοβαρά το ότι και η έκθεση της έγκριτης HSBC παρά το γεγονός ότι θεωρεί ικανοποιητική τη συμφωνία, τη θεωρεί δώρο άδωρο χωρίς την επιτάχυνση της ανάπτυξης. Ειδικότερα η έκθεση της Κομισιόν που μιλά για μακροχρόνιο ρυθμό ανάπτυξης 1% έχει δημιουργήσει σοβαρές επιφυλάξεις στις αγορές, οι οποίες γνωρίζουν καλά ότι για να βγει η Ελλάδα από το τέλμα δεν αρκούν οι συμφωνίες αλλά χρειάζεται και αποτελεσματική πολιτική.
Η Νέα Δημοκρατία μπορεί να ισχυρίζεται πολλά, όμως το πιο ενδιαφέρον είναι οι ρυθμοί ανάπτυξης που προβλέπονταν στο μνημόνιο Σαμαρά, που θα είχαν ενισχύσει το ΑΕΠ κατά 17 δισ. ευρώ την περίοδο 2015-2017.

Ο πρόεδρος του ΣΕΒ Θεόδωρος Φέσσας υπογράμμισε ότι η συμφωνία του χρέους δεν λειτουργεί καταλυτικά υπέρ των επενδύσεων λόγω της έλλειψης δημοσιονομικού χώρου, τονίζοντας ότι απαιτείται πολλή δουλειά.

Τούτου δοθέντος και μετά την πολύ περιορισμένη απήχηση του roadshow στη Νέα Υόρκη, η κυβέρνηση ίσως θα πρέπει να στραφεί σε μια σειρά επενδύσεων με τη συμμετοχή του κρατικού παράγοντα, οι οποίες μπορούν να πάρουν τη μορφή ακόμα και ΣΔΙΤ, για να δώσει δυναμική στην οικονομία.

Ενα σημαντικό έργο είναι η διασύνδεση Αττικής – Κρήτης που έχει πάρει από την Κομισιόν προθεσμία μέχρι τις 12 Ιουλίου. Μέχρι τότε θα πρέπει να συμφωνήσει ο ΑΔΜΗΕ, υπό την αιγίδα του οποίου είναι το έργο με την EuroAsia Interconnector, για να προχωρήσει το έργο που θα αναπτύξει σημαντικά τις ενεργειακές υποδομές και παράλληλα θα δώσει έργο σε μεγάλες βιομηχανίες, ενισχύοντας την απασχόληση.

Ενα άλλο αφορά έργο ΣΔΙΤ που μελετά το υπουργείο Υποδομών έχει να κάνει με εκμετάλλευση των υποδομών στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Αθήνας, οι οποίες ανήκουν στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας αλλά και στο αεροδρόμιο της Σητείας. Το υπουργείο έχει στα χέρια του επενδυτικές προτάσεις από χώρες της Μέσης Ανατολής με κυριότερη αυτή του Ισραήλ για ανάπτυξη υπηρεσιών επισκευής, υπηρεσίες για ιδιωτικά τζετ, ανάπτυξη τεχνολογιών όπως οι εξομοιωτές πτήσης για τους πιλότους και παράλληλα υπηρεσίες σε αεροπορικά μέσα πυρόσβεσης και αεροδιακομιδών.

Το ζητούμενο είναι στην παρούσα φάση να γίνουν στη χώρα παραγωγικές επενδύσεις και επενδύσεις στις υποδομές που έχουν προστιθέμενη αξία. Η σημερινή κυβέρνηση πρέπει να ενισχύσει την εμπιστοσύνη της προς τους ξένους επενδυτές, γιατί παρά το γεγονός ότι ακόμα και η συμφωνία για την ελάφρυνση του χρέους υπογράφηκε, ο οργασμός των επενδύσεων που είχε υποσχεθεί όχι μόνο δεν υπάρχει, αλλά και ο δείκτης του Χρηματιστηρίου είναι χαμηλότερα από πέρυσι.
Ούτε η πώληση του 50,1% των Ελληνικών Πετρελαίων πάει καλά, καθώς, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, οι δύο εταιρείες που περνούν στη shortlist μπορεί να είναι οι κολοσσοί Glencore και Vitol αλλά είναι απλοί traders.

 

 

ΠΗΓΗ: protothema.gr

Τα σχόλια είναι κλειστά.