Ειδησεογραφικό site

Του Κώστα Τσαούση: Συνδυασμένες πολιτικές από μια άλλη κυβέρνηση

1.964

Ο 43χρόνος διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ Ριχάρδος Λαμπίρης είναι μια τυπική περίπτωση ενός δοκιμασμένου στελέχους της αγοράς.

Επί σειρά ετών – για την ακρίβεια του πράγματος για 12 χρόνια και 8 μήνες σύμφωνα με το προφίλ του στο Linkedin- ήταν ο επικεφαλής του Τμήματος για τις Εξαγορές και τις Συγχωνεύσεις με χώρο ευθύνης την Ελλάδα και την Κύπρο της τράπεζας HSBC Bank plc. Από το 2005 μέχρι και τον Οκτώβριο του 2017 οπότε και έφθασε στο κτήριο που στεγάζει την διοίκηση και τις υπηρεσίες του Ταμείου.

Ένας τεχνοκράτης λοιπόν σε αυτή την κρίσιμη θέση και με την εμπειρία και την γνώση ξέρει και το τι λέει και πως το λέει. Ακούγοντας τον έχει την αίσθηση της διαφοράς και της υπεροχής σε σχέση με πληθώρα κυβερνητικών στελεχών που αγνοούν το που και το πώς παίζεται σήμερα το επενδυτικό και επιχειρηματικό παιχνίδι με όρους υπεράσπισης των συμφερόντων της μεγάλης πλειοψηφίας των πολιτών αυτής της χώρας. Και αυτό γιατί είναι άλλο πράγμα να καταλαβαίνεις το πώς προσελκύεις ξένους επενδυτές και κεφάλαια από το να πηγαίνεις μάρτυρας σε υποθέσεις αντιδικίας συνδικαλιστών διαφόρων συντεχνιών που έχασαν οριστικά το τρένο της εξέλιξης.

Ο CEO του ΤΑΙΠΕΔ μιλώντας σε εκδήλωση – Athens Investment Forum 2018 το οποίο διοργάνωσε το ΤΕΕ – έδωσε δίχως άλλο το στίγμα μιας πολιτικής που χρειάζεται άλλη κυβέρνηση για να υλοποιήσει ένα επενδυτικό- επιχειρηματικό σχέδιο που μπορεί η επιτυχής εφαρμογή του να βγάλει τη χώρα από το τέλμα.

Ας μου επιτραπεί να φιλοξενήσω εδώ ένα απόσπασμα της ομιλίας του: «Δεν μπορείς να προχωρήσεις στην αξιοποίηση ενός λιμένα εάν δεν δεις συνολικά το αποτύπωμά του στην τοπική κοινωνία και οικονομία, εάν δεν δεις αν και πώς αλληλεπιδρά με τον αυτοκινητόδρομο και τον σιδηρόδρομο και δεν επιδιώξεις να κάνεις πραγματικότητα τις συνδυασμένες μεταφορές. Έχουμε για παράδειγμα τα δύο μεγάλα λιμάνια της χώρας, Πειραιά και Θεσσαλονίκη, που πλέον είναι υπό ιδιωτική διαχείριση.

Η βελτίωση της λειτουργίας και των υποδομών τους είναι δεδομένη. Η περαιτέρω ανάπτυξη των εργασιών τους στο επίπεδο του διαμετακομιστικού εμπορίου ταυτίζεται με τον εκμοντερνισμό και την αναβάθμιση των σιδηροδρομικών υποδομών, η οποία έχει ήδη ξεκινήσει από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ υπό τη σκέπη της ιταλικής Ferrovie. Ταυτίζεται και με την βελτίωση των αυτοκινητοδρόμων, και εμείς έχουμε αναλάβει να αξιοποιήσουμε την Εγνατία Οδό – ο διαγωνισμός όπως γνωρίζετε είναι σε εξέλιξη και 7 σχήματα μετέχουν σε αυτόν. Η Εγνατία Οδός είναι ένας σημαντικός αυτοκινητόδρομος που συνδέει και συνδέεται με 5 λιμάνια: τον ΟΛΘ στη Θεσσαλονίκη, ανατολικά τα λιμάνια Αλεξανδρούπολης και Καβάλας και δυτικά Ηγουμενίτσα – Κέρκυρα. Με τις συνέργειες που αναπτύσσονται να είναι προφανείς, στόχος μας είναι στο επόμενο διάστημα να αξιοποιήσουμε πρώτα αυτά τα τέσσερα περιφερειακά λιμάνια».

Ένα δείγμα μιας στρατηγικής πολιτικής προσέγγισης που απαιτεί μια διαφορετικής νοοτροπίας και αντίληψης κυβέρνηση που λειτουργεί υπέρ της προσέλκυσης επενδύσεων και επενδυτών στην πράξη!

 

 

ΠΗΓΗ: protothema.gr

Τα σχόλια είναι κλειστά.