Ειδησεογραφικό site

Ταινιοθήκη: Χώρος τέχνης με άρωμα Νέας Υόρκης

1.225

Το επιβλητικό κτίριο με την υπογραφή του Γερμανού  αρχιτέκτονα Ερνέστου Τσίλερ, γωνία Πινδάρου, Ακαδημίας και Κανάρη, παίρνει και πάλι ζωή.

Εκεί που μέχρι πρότινος στεγαζόταν η Ταινιόθηκη της Ελλάδας, εγκαινιάζεται σήμερα ένας νέος εκθεσιακός χώρος. Είναι η Allouche-Benias Gallery, που έρχεται κατευθείαν από τη Νέα Υόρκη και αισιοδοξεί να ενταχθεί στον πολιτιστικό αθηναϊκό χάρτη κι από εκεί στον διεθνή.

Δημιούργημα και έμπνευση ενός Γάλλου, του Eric Allouche (Ερίκ Αλούς), και ενός ελληνικής καταγωγής Αμερικανού, του George Benias (Τζορτζ Μπενιάς), ο νέος αυτός χώρος ξεκινά με μια τετραπλή έκθεση Αμερικανών καλλιτεχνών της δεκαετίας του ΄80 και του ΄90.

Με καταγωγή από το Aix En Provence της Γαλλίας, ο 62χρονος σήμερα Εric Allouche, είναι ιδιοκτήτης της Allouche Gallery στη Νέα Υόρκη (82 Gansevoort St, New York, NY 10014), ξεκίνησε την πορεία του από τον χώρο της διαφήμισης και στη συνέχεια, αφού πέρασε τον Ατλαντικό, στράφηκε στην τέχνη. Ο 34χρονος George Benias, άφησε πίσω του τις σπουδές οικονομικών και εδώ και εννέα χρόνια συνεργάζεται, ως επιμελητής και art dealer, με τον Allouche. Σήμερα ο ίδιος διαθέτει μια προσωπική συλλογή 300 περίπου έργων τέχνης. Μαζί, οι δυό τους, ως συνεταίροι πια, Allouche και Benias κάνουν έναν ακόμα βήμα.

«Με ενδιαφέρει να βρίσκω καλλιτέχνες που πιστεύω ότι έχουν μέλλον και να τους στηρίζω. Γενικώς η καλή τέχνη δεν είναι απαραίτητα η τέχνη που μπορεί να πωληθεί.  Πάντα είχα την επιθυμία να ανοίξω μια γκαλερί στην Αθήνα», λέει ο George Benias. «Τον προηγούμενο χρόνο που ήρθα εμπνεύστηκα από τις διάφορες αξιόλογες πρωτοβουλίες όπως τη documenta, art Athina και το young patrons program του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης. Αυτές οι θετικές  κινήσεις με παρέπεμψαν να θελήσω και εγώ να συνεισφέρω σε αυτή τη δημιουργική εξελιξη της πόλης και τον καλλιτεχνικό χώρο.  Κι έτσι άρχισα να αναζητώ την κατάλληλη στέγη για ένα τέτοιο εγχείρημα. Στόχος μας είναι ο χώρος αυτός να αποκτήσει μια διεθνή ταυτότητα, έναν διεθνή χαρακτήρα, και η γκαλερί να μην είναι ούτε ελληνική ούτε αμερικανική, αν και η βάση της θα είναι στην Αθήνα. Ξεκινάμε με Αμερικανούς καλλιτέχνες αλλά συζητάμε για μελλοντική συνεργασία και με Ελληνες φυσικά επειδή ο στόχος μας είναι να στηρίζουμε νέα ταλέντα και να βοηθήσουμε όσο μπορούμε τις καριέρες τους. Πιστεύω ότι η αγορά της τέχνης έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια, γιατί τα social media και κυρίως το instagram έχουν φέρει πιο κοντά τον καλλιτέχνη με το κοινό του. Υπάρχουν πλέον διαδικτυακές πλατφόρμες που επιτρέπουν στον κάθε συλλέκτη να έχει πρόσβαση σε μια πληθώρα έργων από οποιοδήποτε μέρος του κόσμου. Έτσι, η γεωγραφική τοποθεσία μιας γκαλερί δεν έχει τελικά πρωταρχική θέση στην εξίσωση, αν και αδιαμφισβήτητα θα επωφεληθεί από έναν τόπο τόσο πλούσιο όσο η πόλη μας σε πολιτιστική και καλλιτεχνική κληρονομιά.

Εργο του Ross Bleckner

»Η Νέα Υόρκη παραμένει, κατά τη γνώμη μου, το επίκεντρο της σύγχρονης τέχνης, αλλά δεν σημαίνει πως χρειάζεται να βρίσκεσαι εκεί για να πετύχεις. Η Αθήνα έχει μια ενέργεια παρόμοια με της Νέας Υόρκης, αλλά προσφέρει δυνατότητες για έναν καλλιτέχνη να μπορεί να είναι δημιουργικός χωρίς τους οικονομικούς περιορισμούς που συναντάει κάποιος σε μια μεγαλούπολη. Έχουν αναφέρει πως η Αθήνα είναι το καινούργιο Βερολίνο, εγώ πιστεύω πως η Αθήνα μπορεί να μοιράζεται καλλιτεχνικά στοιχεία με το Βερολίνο αλλά είναι πολύ πιο όμορφη και ζεστή!».

Η Allouche Benias Gallery προγραμματίζει art classes με καλλιτέχνες, διαλέξεις, φιλοξενία ξένων δημιουργών με στόχο να εμπνευστούν, να εργαστούν και να εκθέσουν στην Ελλάδα, ενώ προσανατολίζεται και σε συνεργασίες-εκθέσεις με φιλανθρωπικό στόχο».

Το Μέγαρο Δεληγιώργη 

Το Μέγαρο Δεληγιώργη ανήκε στον Λεωνίδα Δεληγιώργη, δικηγόρο, πολιτικό και δημοσιογράφο, αδελφό του πρωθυπουργού της Ελλάδος, Επαμεινώνδα Δεληγιώργη. Το διώροφο κτίριο (με υπόγειο και ταράτσα) χτίστηκε τη δεκαετία του 1880 από τον Τσίλερ, συνδυάζοντας νεοκλασικά στοιχεία με αναγεννησιακά. Η κύρια είσοδός του είναι από την οδό Κανάρη: Μια μαρμάρινη σκάλα, με  υπερυψωμένο πρόπυλο και τοξωτά ανοίγματα οδηγεί στο εντυπωσιακό εσωτερικό, με τα μεγάλα,  φωτεινά, δωμάτια, με τα σκαλιστά ταβάνια και τους εντυπωσιακά χρώματα στους τοίχους. Μια μεγάλη εσωτερική ξύλινη σκάλα οδηγεί είτε στο υπόγειο είτε στον πρώτο όροφο και στη συνέχεια στην ταράτσα με την πανοραμική θέα και τον μικρό κήπο…
Μέχρι πολύ πρόσφατα, το Μέγαρο Δεληγιώργη στέγαζε την «Ταινιοθήκη της Ελλάδος».


Δύο έργα του Kenny Scharf

Η πρώτη έκθεση 

Η έκθεση Allouche Benias Inaugural Show παρουσιάζει τη δουλειά τεσσάρων αμερικανών καλλιτεχνών: Πρόκειται για τους Kenny Scharf, Ross Bleckner, Enoc Perez και Donald Baechler. Ολοι, πλην του Enoc Perez, ανήκουν στη γενιά του ΄80 και αντιπροσωπεύοντας με τον δικό του τρόπο ο καθένας, τον επαναπροσδιορισμό της ζωγραφικής, έτσι όπως αντικατοπτρίζεται στα όψιμα έργα του A. Warhol και στις αναζητήσεις καλλιτεχνών όπως οι J. M Basquiat, J. Schnabel, K. Haring κ.ά. Ο Perez εντάσσεται μεν σε μια νεότερη γενιά, με σαφείς επιδράσεις από τους προηγούμενους. Σαν τέσσερις ατομικές εκθέσεις, μοιρασμένες στις αίθουσες και τους δύο ορόφους του κτιρίου, αποβλέπουν σε έναν δημιουργικό διάλογο μεταξύ τους.

* Allouche Benias Gallery, Κανάρη 1, Αθήνα, Διάρκεια έκθεσης: 1 Ιουνίου – 30 Αυγούστου 2018

 

Τα σχόλια είναι κλειστά.