Ειδησεογραφικό site

Συνεχίζεται το χάος με το ηλεκτρονικό εισιτήριο: Πολύωρη ταλαιπωρία ακόμα και σήμερα

66

Παράταση για τις ηλεκτρονικές κάρτες έως τις 15 Νοεμβρίου – Από την ερχόμενη Δευτέρα διαθέσιμο το ηλεκτρονικό εισιτήριο των 1,40 ευρώ – Μέχρι τότε «περνούν» τα παλιά χάρτινα

Την προχειρότητα εκ μέρους του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στη διαδικασία προετοιμασίας και εφαρμογής του ηλεκτρονικού εισιτηρίου αναδεικνύει καθημερινά η απίστευτη ταλαιπωρία χιλιάδων πολιτών, που συνωστίζονται επί ώρες μπροστά στα εκδοτήρια. Ήδη σήμερα, πρώτη μέρα εφαρμογής του νέου μέτρου, όπως είχε αρχικά εξαγγελθεί, από τις πέντε το πρωί που ανοίγουν οι σταθμοί του μετρό και του ηλεκτρικού, δεκάδες πολίτες έχουν στηθεί στην ουρά για να εκδώσουν την περιβόητη κάρτα.

Και μπορεί ο αρμόδιος υπουργός Χρήστος Σπίρτζης να δηλώνει ότι «θα ήταν μεγαλύτερη ντροπή αν μπαίναμε στο 2018 χωρίς το ηλεκτρονικό εισιτήριο», όμως αυτό δεν δικαιολογεί σε καμία περίπτωση την έλλειψη οργάνωσης και αντιμετώπισης των προφανών προβλημάτων, που έχουν ανακύψει κατά την φάση υλοποίησης του νέου μέτρου, προκαλώντας την αγανάκτηση του επιβατικού κοινού.

Αυτός ήταν και ο λόγος, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι εκκρεμεί η έκδοση περισσότερων από 100.000 προσωποποιημένων ηλεκτρονικών καρτών, που δόθηκε παράταση έως τις 15 Νοεμβρίου για τις κάρτες Οκτωβρίου με τα μέσα μαζικής μεταφοράς στην Αθήνα. Ο ΟΑΣΑ είχε ζητήσει από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών η ισχύς των καρτών απεριορίστων διαδρομών να είναι μέχρι τις 10 Νοεμβρίου, εκδίδοντας μάλιστα και σχετικό δελτίο Τύπου, αλλά το υπουργείο αποφάσισε να δώσει παράταση της ισχύος έως τις 15 του μηνός για την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού. Σύμφωνα με τις έως τώρα ανακοινώσεις, ο ΟΑΣΑ από την Δευτέρα 6 Νοεμβρίου θα επιτρέψει την έκδοση μεμονωμένων ηλεκτρονικών εισιτηρίων του 1,40 ευρώ στα αυτόματα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων αντικαθιστώντας πλήρως τα παλαιά χάρτινα εισιτήρια. Οσον αφορά στους επιβάτες που έχουν στην κατοχή τους παλαιά χάρτινα εισιτήρια, θα μπορούν να τα χρησιμοποιούν μέχρι τη συγκεκριμένη ημερομηνία.

ΗΣΑΠ Πειραιά, ώρα 06:15: Πολίτες περιμένουν στην ουρά για να εκδώσουν ηλεκτρονικές κάρτες

Νίκος Μαυραγάνης: Ο κόσμος παρανόησε

Για τις ουρές που υπάρχουν στα εκδοτήρια του μετρό και του ηλεκτρικού, φταίει ο κόσμος που παρανόησε, δήλωσε σήμερα το πρωί ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Μαυραγάνης στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ, κάνοντας μάλιστα δύο φορές αναφορά στη διάρκεια της συνέντευξης για παρανόηση από τους πολίτες.

Από τον Φεβρουάριο υπήρχε ένα παράλληλο σύστημα έκδοσης και χάρτινων και ηλεκτρονικών καρτών, αλλά ο κόσμος δεν πήγαινε, ανέφερε ο κ. Μαυραγάνης και συνέχισε, λέγοντας: «Πότε πήγε ο κόσμος; μόλις βγήκε ο υπουργός (κ. Σπίρτζης_) και είπε ότι η μηνιαία κάρτα τελειώνει στις 15 Νοεμβρίου, παρανόησε ο κόσμος ότι τελειώνει γενικώς το ηλεκτρονικό εισήτηριο και πάμε στη νέα εποχή και έτρεξαν όλοι μαζί».

Σε άλλο σημείο της συνομιλίας, αναφέρθηκε εκ νέου σε παρανόηση του κόσμου, αλλά σε ερώτηση κατά πόσο φταίει και ο κ. Σπίρτζης, απάντησε: «Πιθανόν, πιθανόν. Η επικοινωνία καμια φορά είναι δύσκολη με τον κόσμο, όταν υπάρχει μια δυσχέρεια, ευθύνονται και οι δυο πλευρές, και εμείς». Επίσης, για τον υπουργό Υποδομών είπε ότι «μπορεί να μην το είπε καλά ο υπουργός», ενώ προσπάθησε να δικαιολογήσει την απαράδεκτη κατάσταση που έχει δημιουργηθεί, λέγοντας: «Πάντα υπάρχουν λάθη, όταν μεταβαίνεις από μια εποχή σε μία άλλη».

Τι λένε οι εργαζόμενοι του Μετρό

Εν τω μεταξύ, το σωματείο εργαζομένων λειτουργίας Μετρό Αθηνών (ΣΕΛΜΑ) ανακοίνωσε πως δεν πρόκειται να προχωρήσει σε «κλείσιμο των μπαρών» στους σταθμούς, ώστε να μην επιτρέπεται η είσοδος σε όσους δεν έχουν ηλεκτρονικό εισιτήριο. «Η τραγική κατάσταση έξω από τα εκδοτήρια που βιώνουν επιβάτες και εργαζόμενοι είναι αποτέλεσμα της ανικανότητας, ανευθυνότητας και αδιαφορίας της πολιτικής ηγεσίας και των διορισμένων από αυτή διοικήσεων των οργανισμών των συγκοινωνιών. Διαβεβαιώνουμε τους πολίτες ότι: Δεν πρόκειται να εμποδίσουμε την πρόσβαση τους στο Μετρό κάτω από την πίεση κανενός τελεσίγραφου λήξεις προθεσμιών ή οποιασδήποτε απειλής κυρώσεων προς επιβάτες ή εργαζόμενους. Αναγνωρίζουμε ως μόνο ιδιοκτήτη των αστικών συγκοινωνιών και εργοδότη μας τον ελληνικό λαό που τις πλήρωσε και τις συντηρεί», αναφέρεται στην σχετική ανακοίνωση. Σε κάθε περίπτωση πάντως, το υπουργείο δεν έχει ακόμη ανακοινώσει πώς θα κλείσουν οι μπάρες – αν θα γίνει αυτό σταδιακά δηλαδή – και πότε.

Με βάση τους υπολογισμούς του ΟΑΣΑ, εκτιμάται ότι έχουν τυπωθεί περίπου 140.000 ηλεκτρονικές κάρτες μέχρι σήμερα με τις εκτιμήσεις για τον τελικό αριθμό των καρτών, που θα εκδοθούν ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες του κοινού, να ανέρχεται άνω των 250.000. Οι ρυθμοί έκδοσης με τα περίπου 40 τερματικά που έχουν τοποθετηθεί στα εκδοτήρια (από τα 15 των πρώτων ημερών), είναι της τάξης, σύμφωνα με τους εργαζόμενους του οργανισμού, των 10.000 καρτών ημερησίως. Σε αυτούς δεν περιλαμβάνονται χιλιάδες πολίτες, δικαιούχοι των ελευθέρας (ένστολοι, ΑΜΕΑ, άνεργοι) που θα αποτελέσουν το δεύτερο κύμα έκδοσης προσωποποιημένων καρτών για να μπορούν να μετακινούνται με τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Η έκδοση προσωποιημένης κάρτας, μέσω της διαδικασίας του ανοιχτού φακέλου, αφορά όλους τους κατόχους μηνιαίων καρτών κανονικής τιμής, καθώς και τους επιβάτες άνω των 65 και κάτω των 18 ετών, που διαθέτουν μηνιαία κάρτα εντός του 2017. Η σχετική δυνατότητα παρέχεται και στους φοιτητές. Η παράδοση του ανοικτού φακέλου γίνεται σε όλους τους σταθμούς των γραμμών 1,2 και 3 της ΣΤΑΣΥ και τα βήματα έκδοσης είναι τα ακόλουθα:

ΒΗΜΑ 1. Προετοιμασία φάκελου μεγέθους Α4 με τα ακόλουθα στοιχεία:
1.Φωτοτυπία της υπάρχουσας μηνιαίας κάρτας με μηνιαίο κουπόνι (έτους 2017).
2.Φωτοτυπία εγγράφου που πιστοποιεί τον αριθμό ΑΜΚΑ.
3.Πρόσφατη φωτογραφία τύπου διαβατηρίου ή ταυτότητας.
4.Εκτύπωση του Εντύπου Προσωποποίησης με QR Code από το www.athenacard.gr.
5.Στη περίπτωση των φοιτητών χρειάζεται προσκόμιση φωτοτυπίας ακαδημαϊκής ταυτότητας σε ισχύ.

ΒΗΜΑ 2. Αναγραφή στοιχείων επί του φακέλου
Αναγράφονται επί του φακέλου τα ακόλουθα στοιχεία: Όνομα, επώνυμο και
διεύθυνση, όπου θα αποσταλεί η προσωποποιημένη κάρτα (οδός, αριθμός, περιοχή, Τ.Κ) μέσω ταχυδρομείου.

ΒΗΜΑ 3. Ο φάκελος παραδίδεται ανοικτός σε οποιοδήποτε σταθμό των γραμμών 1,2,3 της ΣΤΑΣΥ, χωρίς αναμονή για την έκδοση της κάρτας
Παράδοση του ανοικτού φακέλου (σε όλους τους σταθμούς των γραμμών 1,2 και 3 της ΣΤΑΣΥ, σε προκαθορισμένα σημεία με ειδική σήμανση).
Οι φάκελοι διαχειρίζονται με ασφαλή διαδικασία.

ΒΗΜΑ 4. Αποστολή του φακέλου στη διεύθυνση επιλογής των επιβατών
Ο φάκελος με την προσωποποιημένη ηλεκτρονική κάρτα χωρίς κόμιστρο και τα λοιπά στοιχεία, αποστέλλεται ταχυδρομικά στη διεύθυνση που αναγράφεται στο φάκελο.

ΒΗΜΑ 5. Φόρτιση προσωποποιημένης κάρτας με προϊόντα κομίστρου
Η προσωποποιημένη κάρτα, η οποία αποστέλλεται ταχυδρομικά, δεν είναι φορτισμένη με κόμιστρο.

Τα σχόλια είναι κλειστά.