Ειδησεογραφικό site

Πάρτε (έργα) τώρα που γυρίζει…

1.144

Στα μουλωχτά και με αμφισβητούμενες διαδικασίες πραγματοποιούν αναθέσεις έργων στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ, τα οποία συμμετέχουν σε διάφορες δομές της κρατικής μηχανής.

Του Δ. Γιαννακόπουλου

Ένα από τα χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι εκείνο του γενικού γραμματέα Υποδομών Θάνου Βούρδα που τη Μεγάλη Τρίτη 3 Απριλίου αποφάσισε τη χρηματοδότηση εταιρείας με χρονικό ορίζοντα παράδοσης των μελετών της μία εβδομάδα αργότερα, στις 11 Απριλίου. Δηλαδή οι υπάλληλοι της αναδόχου θα πρέπει να δούλεψαν πασχαλιάτικα για να ολοκληρώσουν και να παραδώσουν έργο δυσανάλογης αξίας προς τα υπερωριακά τους μεροκάματα.
Κι επειδή κανείς δεν πίστεψε ότι τα πράγματα συνέβησαν έτσι, ο Σύλλογος Μελετητών Δημοσίων Έργων απέστειλε στα τέλη του περασμένου μήνα σχετική επιστολή στον πολιτικό προϊστάμενο του Βούρδα, τον υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη, αποκαλύπτοντας τις κρυφές πτυχές της εν λόγω σύμβασης.

Ο… ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ

Σύμφωνα με τα έγγραφα που φέρνει στη δημοσιότητα το «Κ», στις 3/4/2016 υπεγράφη από τον γενικό γραμματέα του υπουργείου έργο «παροχής υπηρεσιών για την υποβολή προτάσεων έργων μεταφορών για ένταξη και χρηματοδότηση στον μηχανισμό “Συνδέοντας την Ευρώπη”» με ανάθεση στη «Σαμαράς και συνεργάτες σύμβουλοι ανάπτυξης» έναντι τιμήματος 18.848 ευρώ. Στον διαγωνισμό συμμετείχαν 2 ακόμη εταιρείες, η «Lever σύμβουλοι Ανάπτυξης Α.Ε.», η οποία διαθέτει την ίδια έδρα με τη «Σαμαράς και Συνεργάτες», στην οδό 26ης Οκτωβρίου 43 στη Θεσσαλονίκη και πανομοιότυπο τηλεφωνικό κέντρο, και η «Αιχμή Α.Ε.» από την Κομοτηνή.
Για την ομαλή εκτέλεση της σύμβασης συγκροτήθηκε «επιτροπή οριστικής, ποσοτικής και ποιοτικής παραλαβής» με σκοπό τον έλεγχο των συμβατικών όρων, δηλαδή «αν η παροχή των υπηρεσιών έγινε σύμφωνα με την τεχνική περιγραφή, την τεχνική προσφορά του αναδόχου, το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης, τις προϋποθέσεις» κτλ. Ως καταληκτική ημερομηνία παράδοσης ορίστηκε η Τετάρτη του Πάσχα 11/4, όπερ σημαίνει ότι η «Σαμαράς και Συνεργάτες» είχαν στη διάθεσή τους ελάχιστο χρόνο να συντάξουν τις εκθέσεις τους. Εκτός και αν τις είχαν ήδη έτοιμες γνωρίζοντας ότι ούτως ή άλλως θα αναλάμβαναν τη δουλειά.

Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ

Στις 30/4 οι μηχανικοί της Κεντρικής Μακεδονίας (Σύλλογος Μελετητών Δημοσίων Έργων) σημείωναν μεταξύ άλλων στην επιστολή τους προς τον Χρ. Σπίρτζη ότι στους όρους του διαγωνισμού δεν αναφέρεται η διάταξη του νόμου με την οποία γίνεται η ανάθεση ενώ «όπως προκύπτει από τις ιστοσελίδες των εταιριών» η «Σαμαράς και συνεργάτες» διασυνδέεται ευθέως με τη «Lever και συνεργάτες». Ο κ. Σπίρτζης, όπως αναφέρουν εκπρόσωποι των μηχανικών, δεν έχει απαντήσει ακόμη στα … διακεκαυμένα σημεία του εγγράφου τους λόγω φόρτου εργασίας, ενδεχομένως όμως και γιατί ο κ. Βούρδας προέρχεται από την ίδια «ΠΑΣΟΚική μήτρα».

TO WHO IS WHO

O κ. Βούρδας έχει συνδέσει την παρουσία του στη συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ με το Υπουργείο Υποδομών διατελώντας διευθύνων σύμβουλος στην ΕΡΓΟΣΕ από τον Ιούλιο του 2015 έως τον Μάρτιο του 2017, οπότε και ανέλαβε καθήκοντα γενικού γραμματέα στο πλευρό του υπουργού. Ο 46χρονος μηχανικός προέρχεται από τη Νεολαία εκείνου του ΠΑΣΟΚ που ποτέ δεν πεθαίνει και βρίσκει πάντα τρόπους να επιβιώνει. Οι παλαιότεροι τον θυμούνται να εμφανίζεται στα αμφιθέατρα ως επικεφαλής των «παπανδρεϊκών προεδρικών» αν και λεγόταν έντονα ότι ενεργούσε για λογαριασμό των «εκσυγχρονιστών» συμβάλλοντας στη διάλυση της ούτως ή άλλως παρακμάζουσας ΠΑΣΠ.
Ο ίδιος στο βιογραφικό του αναφέρεται με δέος στο «πράσινο» παρελθόν του καθώς εντάχθηκε στο ΠΑΣΟΚ από μαθητής, από το 1996 έως το 1999 ήταν μέλος της σπουδάζουσας «Ν. ΠΑΣΟΚ ΑΕΙ» και μεταγενέστερα κομματικό στέλεχος στη Β3 Νομαρχιακή στη Δυτική Αθήνα. Επί των ημερών του Κ. Σκανδαλίδη στο Υπουργείο Εσωτερικών και γενικότερα κατά τη «σημιτική περίοδο» ήταν επικεφαλής των «Ομάδων Προετοιμασίας προτάσεων για θέματα ψηφιακής σύγκλισης» και ομάδων «Διοίκησης Έργων» ενώ στο Υπουργείο Εσωτερικών είχε αναλάβει τον «στρατηγικό σχεδιασμό» των ΚΕΠ, των κοινοτικών κονδυλίων της «Κοινωνίας της Πληροφορίας» περνώντας και από την … επίβλεψη των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, ιδίως στο κομμάτι των αστικών συγκοινωνιών. Μόλις το ΠΑΣΟΚ επανήλθε στην εξουσία το 2009, το όνομα του κ. Βούρδα ακουγόταν έντονα για τη θέση του διορισμένου περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας.

Τα σχόλια είναι κλειστά.