Ειδησεογραφικό site

Ο Μαρινάκης «καρφώνει» τον κινέζικο δράκο – Καταπέλτης κατά της Cosco

213

Η κινεζοποίηση του Πειραιά προκαλεί τεράστια προβλήματα στις επιχειρήσεις και την τοπική κοινωνία.

Η COSCO ακολουθεί αποικιοκρατικές πρακτικές με κίνδυνο μετά από κάποια χρόνια ο Πειραιάς να μετατραπεί σε νέο Χονγκ Κονγκ, το οποίο πέρασε χωρίς να το καταλάβει στην απόλυτη κυριαρχία των Κινέζων.

Στα σχέδια της COSCO περιλαμβάνονται μια σειρά από έργα τα οποία θα ενισχύσουν το μονοπωλιακό της καθεστώς, χωρίς να έχουν καμία θετική επίδραση στην τοπική οικονομία και την κοινωνία.

Αντίθετα, μπορεί να εξαφανίσουν, τόσο τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, όσο και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις που απέμειναν, αφού οι Κινέζοι είναι αποφασισμένοι να στήσουν δικό τους ναυπηγείο, καθώς και εμπορικό κέντρο, το οποίο θα οδηγήσει σε αφανισμό τα εμπορικά καταστήματα του Πειραιά.

Οι Κινέζοι δεν δίνουν λογαριασμό σε κανέναν και δεν συνεργάζονται με τον δήμο Πειραιά, όπως επίσης και με τους γειτονικούς δήμους, που περίμεναν μια σειρά από επενδυτικά έργα από την COSCO.

To μονοπωλιακό καθεστώς που στήνει μεθοδικά η COSCO στο λιμάνι δικαιώνει απόλυτα τον Βαγγέλη Μαρινάκη, ο οποίος είχε επισημάνει έγκαιρα τους κινδύνους που εγκυμονεί για τον Πειραιά και τους υπόλοιπους δήμους η ανεξέλεγκτη δραστηριότητα των Κινέζων.

Το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί κινητοποίησε σχεδόν όλες τις παρατάξεις που συμμετέχουν στο δημοτικό συμβούλιο.

Σε πρόσφατη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου αποφασίστηκαν μια σειρά από πρωτοβουλίες για να μπει οριστικό τέλος στην αυθαιρεσία της COSCO.

Κομβικής σημασίας ήταν η τολμηρή παρέμβαση του Βαγγέλη Μαρινάκη: «Με αυτήν την μονοπωλιακή σχέση δεν πρόκειται να δούμε κανένα καλό και κανένα όφελος για την πόλη. Θα ρημάξει με μαθηματική ακρίβεια. Όσοι πιστεύουν ότι μπορεί ο δήμος Πειραιά και οι άλλοι δήμοι να έχουν κάποιο όφελος είναι γελασμένοι», είπε μεταξύ άλλων ο κορυφαίος επιχειρηματικός παράγοντας, υπενθυμίζοντας ότι είχε προειδοποιήσει για τις συνέπειες και το 2014 και το 2015 και το 2016. «Καλό δεν έχουμε δει ούτε πρόκειται να δούμε από τους Κινέζους», είπε χαρακτηριστικά ο Βαγγέλης Μαρινάκης.

«Η συνεργασία αυτή είναι πολύ δύσκολο να συνεχιστεί χωρίς να έχει ένα μεγάλο όφελος για τον Πειραιά», προειδοποίησε σε αυστηρό τόνο, ενώ, αναφερόμενος στη διέλευση των φορτηγών μέσα από την πόλη για τα έργα της COSCO, πρότεινε να ληφθεί απόφαση από το δημοτικό συμβούλιο, η οποία να απαγορεύει οποιαδήποτε μεταφορά μέσα από τον δήμο Πειραιά.

Εάν οι Κινέζοι θέλουν να κάνουν το έργο, να νοικιάσουν πλοία, να μεταφέρουν τα υλικά μέσω θαλάσσης και να χτίσουν σύμφωνα με τους κανονισμούς τις προβλήτες.

Το Δημοτικό Συμβούλιο, τόσο η πλειοψηφία, όσο και η αντιπολίτευση, ευθυγραμμίστηκε απόλυτα με την πρόταση Μαρινάκη και με ψήφισμά του απαιτεί τη διακοπή της διέλευσης βαρέων οχημάτων του ΟΛΠ από την πόλη και την άμεση υπογραφή από το υπουργείο Περιβάλλοντος της Μελέτης Περιβαλλοντολογικών Επιπτώσεων, όπως και την κατάθεση της στρατηγικής μελέτης.

Χονγκ Κονγκ αυθαιρεσίας το μεγάλο λιμάνι

Για την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στον Πειραιά και την αυθαίρετη μονοπωλιακή δραστηριότητα της COSCO φέρουν βαρύτατες ευθύνες, τόσο η προηγούμενη, όσο και η σημερινή κυβέρνηση.

Η COSCO έχει εξασφαλίσει ασυλία, παρανομεί και αυθαιρετεί χωρίς να υπολογίζει τις αρμόδιες υπηρεσίες.

Κάθε φορά που αντιμετωπίζει προβλήματα καταφεύγει στη βοήθεια της κινεζικής κυβέρνησης, η οποία πιέζει κεντρικά την ελληνική κυβέρνηση, με αποτέλεσμα ο Πειραιάς να έχει γίνει μια αποικία της COSCO.

Αυτή η σχέση υποτέλειας έχει ενοχλήσει την Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία έχει αντιληφθεί τους κινδύνους που εγκυμονεί η χρησιμοποίηση από την Κίνα χωρών με αδύναμη οικονομία ως όχημα για τη διείσδυση στις ευρωπαϊκές αγορές.

Ο κίνδυνος να πλημμυρίσει η Ευρώπη με φθηνά και αμφιβόλου ποιότητας κινέζικα προϊόντα έχει κινητοποιήσει και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Συναγερμός και στις ευρωπαϊκές υπηρεσίες

Σύμφωνα με πληροφορίες, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού παρακολουθεί από κοντά τις μονοπωλιακές πρακτικές που ακολουθεί η COSCO στο λιμάνι του Πειραιά, όπως επίσης και τις μεθοδεύσεις για εξασφάλιση άδειας για συναρμολόγηση κινέζικων προϊόντων στην Ελλάδα, τα οποία θα πωλούνται ως δήθεν ευρωπαϊκά.

Ο πόλεμος που άνοιξε ο δήμος Πειραιά κατά του μονοπωλίου της COSCO μπορεί να σηματοδοτήσει καταιγιστικές εξελίξεις κινητοποιώντας τις αρμόδιες ευρωπαϊκές υπηρεσίες.

Βέβαια κανείς δεν τρέφει αυταπάτες για το ενδεχόμενο η κυβέρνηση να αποφασίσει να αποκαταστήσει τη νομιμότητα στον Πειραιά και να υποχρεώσει την COSCO να συνεργαστεί σε μια σειρά επενδύσεων που θα προκαλέσουν ανάπτυξη.

Η κυβέρνηση έχει εκχωρήσει στους Κινέζους τον Πειραιά, με όρους αποικιοκρατικούς.

Πρόκειται για ένα νέο Χονγκ Κονγκ που στήνει μεθοδικά το Πεκίνο σε ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια της Ευρώπης.

Δημοσιεύτηκε στο «Καρφί»

Τα σχόλια είναι κλειστά.