Ειδησεογραφικό site

Ντοκουμέντο: Έτσι χάθηκε η μάχη με τις φλόγες στο Μάτι

3.076

Ερώτημα που μένει να απαντηθεί είναι το πόσες δυνάμεις ήταν πραγματικά στις θέσεις επιφυλακής –  Σύμφωνα με το σχέδιο δράσης για την Αττική θα έπρεπε τη μοιραία Δευτέρα να περιπολούν στην περιοχή 78 πυροσβεστικά

Το ερώτημα «που ήταν η Πυροσβεστική» προκύπτει πλέον αβίαστα από τα γεγονότα της δραματικής ημέρας με τη φωτιά στο Μάτι που έχουν γίνει γνωστά. Με μια απλή ανάγνωση του Σχεδίου Δασών, που εγκρίθηκε στις 25 Μαΐου, μπορεί κανείς να οδηγηθεί στο συμπέρασμα ότι κάποιοι πιθανότατα δεν ήταν στις θέσεις τους.

Ή ότι δόθηκαν λάθος εντολές. Πως πάρθηκαν λάθος αποφάσεις για την κατανομή του προσωπικού με βάση τη διαθεσιμότητα της ημέρας. Κανονικά, με βάση τα… χαρτιά, η φωτιά που ξέσπασε στο Νταού Πεντέλης θα έπρεπε να είναι… περικυκλωμένη από πυροσβεστικές δυνάμεις.

Με δεδομένο ότι βρισκόμασταν σε βαθμό επικινδυνότητας «4» από τον 12ο Πυροσβεστικό Σταθμό Αθηνών θα έπρεπε να υπάρχει περιοπολικό (12-15) στη θέση Ντράφι- Διώνη!

Ακριβώς εκεί που ξέσπασε η πυρκαγιά!

Σύμφωνα με το πλάνο δράσης και διασποράς των δυνάμεων το περιπολικό «Μάκρη- 30» θα έπρεπε να βρίσκεται στη διαταύρωση της Λ. Μαραθώνος με τη Χρυσοστόμου Σμύρνης, στην Α’ είσοδο του Ν. Βουτζά.

Σημείο απ’ όπου πέρασε η φωτιά για να κάψει το Μάτι!

Τέσσερα ακόμη οχήματα είχαν θέσεις επιφυλακής στις κατασκηνώσεις του Αγίου Ανδρέα (Μάκρη 31), τη θέση Αθητάκη Γραμματικού (Μάκρη 32), τη διασταύρωση Βαρνάβα (Μάκρη 33) και το Κωπηλατοδρόμιο (Μάκρη 34).

Υπήρχαν ακόμη διαθέσιμες 2 μηχανές της ομάδας Θησέας, 7(;) οχήματα της Ομάδας Πολιτικής Προστασίας Πεντέλης, 2 CL-215, 2 CL-415, 2 πυροσβεστικά ελικόπτερα, 2 ελικόπτερα μεταφορά προσωπικού και 3 ελικόπτερα συντονισμού!

Χωρίς να υπολογίζονται οι δυνάμεις που είχαν μεταφερθεί στην Αττική λόγω της πυρκαγιάς στην Κινέτα. 

Στην Αττική υπηρετούν 1922 πυροσβέστες και 187 άνδρες πεζοπόρων τμημάτων. Στο Σχέδιο αποτυπώνεται και η διαθεσιμότητα των μηχανοκίνητων μέσων με το μάτι να πέφτει στη σελίδα όπου φαίνεται ότι το σύνολο σχεδόν των οχημάτων της ΕΜΑΚ ήταν στις 25 Μαΐου σε… ακινησία!

Ερωτηματικά προκύπτουν και από το γεγονός ότι οι συντάκτες του σχεδίου δράσης δεν έχουν συμπεριλάβει το Μάτι στις περιοχές με αυθαίρετη δόμηση και ότι έχουν υποτιμήσει το ενδεχόμενο δυτικού ανέμου.

Τα βασικά σημεία του Σχεδίου Δασών 2018:

Εικόνα 1:

1

Εικόνα 2:

2

Εικόνα 3:

3

Εικόνα 4:

4

Εικόνα 5:

5

Εικόνα 6:

6

Εικόνα 7Α:

7_A

Εικόνα 7Β:

7_B

Εικόνα 7Γ:

7_C

Εικόνα 8:

8_A

Εικόνα 9Α:

9_A

Εικόνα 9Β:

9_B

Εικόνα 10:

10

Εικόνα 11:

11

Εικόνα 12:

12-1

Εικόνα 13:

14

Εικόνα 14:

15

Τα σχόλια είναι κλειστά.