Ειδησεογραφικό site

Μαυραγάνης: Το ίδιο είναι να πληρώσει πρόστιμο 50€ κάποιος με εισόδημα 10.000 και το ίδιο με 100.000;

40

Το διοικητικό μέρος του προστίμου πρέπει να προσαρμοστεί ώστε να καταλαβαίνει κανείς πόσο κακό προκαλεί, υποστήριξε ο υφυπουργός Μεταφορών

Το ίδιο είναι να ξέρεις ότι θα πληρώσεις 50 ευρώ πρόστιμο για μια παράβαση όταν έχεις εισόδημα 10.000 ευρώ και το ίδιο όταν έχεις 100.000 ευρώ, αναρωτήθηκε το πρωί της Πέμπτης ο υφυπουργός Μεταφορών Νικόλαος Μαυραγάνης, προκειμένου να αιτιολογήσει την πρόταση του υπουργείου για επιβολή προστίμων για τροχαίες παραβάσεις, αναλόγως του εισοδήματος.

«Στην διακομματική κοινοβουλευτική επιτροπή για την οδική ασφάλεια, παρουσιάστηκαν από το υπουργείο δι’ εμού 2-3 απόψεις. Η μία από αυτές, είναι να περιληφθεί μέσα στις πρόνοιες του ποινικού κώδικα, αλλά των διοικητικών μέτρων, σε κάποιον που προκαλεί θανατηφόρο δυστύχημα, ή σωματική βλάβη, να επιβάλλεται εν είδη κοινωνικής θητείας, να προσφέρει εργασία στην απάλοιψη του πόνου συνανθρώπων μας που νοσηλεύονται από τέτοια αιτία», ξεκίνησε ο υφυπουργός, μιλώντας στην πρωινή εκπομπή του Αντ1.

Κατόπιν, παραδέχθηκε ότι δεύτερη πρότασή του είναι η επιβολή χρηματικού προστίμου βάσει του εισοδήματος του παραβάτη, σημειώνοντας πως «η κάθε ποινή έχει δύο στόχους, η μία να συνετίσει αυτόν που έκανε την παράβαση και η άλλη να αποτρέψει κάποιον από το να την κάνει».

Πρόκειται για συζήτηση και όχι για απόφαση, διευκρίνισε ακόμη και πρόσθεσε: «Θέλουμε να αποτρέψουμε τον εν δυνάμει παραβάτη, είναι το ίδιο αν θα πληρώσει 50 και 100 ευρώ, αν έχει εισόδημα 10.000 ευρώ ή 100.000 ευρώ. Το θύμα δεν το νοιάζει το πρόστιμο. Το ένα μέτρο που έχει να κάνει με την ποινή και απειλείται με φυλάκιση κάποιος ο οποίος τραυμάτισε είτε θανάσιμα, είτε βαριά, έναν συνάνθρωπό του. Το διοικητικό μέρος του προστίμου όμως, πρέπει να προσαρμοστεί ώστε να καταλαβαίνει πόσο κακό προκαλεί», είπε.

Αναφορικά με το αν το μέτρο αυτό εφαρμόζεται σε κάποια άλλη ευρωπαϊκή χώρα, ο κύριος Μαυραγάνης απάντησε: «Στις 28 Μαρτη στη Μάλτα έχουμε την επιτροπή του ΟΗΕ για την οδική ασφάλεια, όπου θα συζητήσουμε αυτές τις απόψεις».

Τα σχόλια είναι κλειστά.