Ειδησεογραφικό site

Κυβερνησιμότητα ΝΑΙ , αυθαιρεσία και παντοδυναμία των Δημάρχων ΟΧΙ!!!

30

Έχει ανοίξει η συζήτηση για τις κυοφορούμενες Αλλαγές στον Εκλογικό Νόμο, για την ανάδειξη των Διοικήσεων των Δήμων και των Κοινοτήτων της χώρας μας.

Το πρώτο που θα ήθελα να παρατηρήσω είναι ότι αποτελεί μεθοδολογικά εσφαλμένη επιλογή να συζητάμε το σύστημα Εκλογής, χωρίς να έχουμε υπόψη μας το σύνολο των θεσμικών παρεμβάσεων που προτείνονται από την Κυβέρνηση για τη Λειτουργία των Συλλογικών Οργάνων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Το δεύτερο, που θέλω να σημειώσω, είναι ότι καμία διαδικασία δεν είναι δημοκρατική, αν δεν είναι διαφανής, δεν προβλέπει λογοδοσία, και δεν εξαντλεί τη βάσανο της Διαβούλευσης.

Με αυτές τις εισαγωγικές παρατηρήσεις θέλω να σημειώσω ότι το πρώτο ζητούμενο στη δική μου προσέγγιση είναι το ποιες αρμοδιότητες θα επιστρέψουν στο Δημοτικό Συμβούλιο από αυτές που αφαιρέθηκαν με τις Νομοθετικές Πρωτοβουλίες του κυρίου Θεοδωρικάκου.

Μείζον θέμα ασφαλώς είναι η διαφάνεια στον τρόπο λήψης των αποφάσεων. Η διασφάλιση της Δημοσιότητας των Συνεδριάσεων των Συλλογικών Οργάνων και ιδίως του Δημοτικού Συμβουλίου μέσω της απευθείας μετάδοσής τους από το Διαδίκτυο είναι ένα βήμα Δημοκρατίας, και εξασφαλίζει την με καθαρό τρόπο προβολή όλων των απόψεων που συνυπάρχουν σε ένα Δημοτικό Συμβούλιο. Για αυτό και πιστεύω ότι απαιτείται η θεσμοθέτηση της υποχρεωτικότητας αυτής της Δημοσιότητας, επί ποινή ακυρότητας των αποφάσεων, σε περίπτωση παραβίασής της.

Επί της ουσίας των προτεινόμενων ρυθμίσεων η άποψή μου είναι η εξής :

 

  1. Με δεδομένες τις παραπάνω παρατηρήσεις, θέλω να σημειώσω ότι είναι διαφορετικό ζήτημα η κυβερνησιμότητα από την παντοδυναμία της Δημοτικής Αρχής. Η παντοδυναμία του 60% των εδρών σε όποιον κερδίσει τις Δημοτικές Εκλογές καθιστά στην ουσία ανέλεγκτη την εκάστοτε Δημοτική Αρχή, ενώ οδηγεί σε εκφυλισμό το Δημοτικό Συμβούλιο.
  2. Ως εκ τούτου, θεωρώ ότι η κυβερνησιμότητα διασφαλίζεται, αν ο Νικητής Συνδυασμός έχει το 50%+1 των εδρών, και όχι τα 3/5.
  3. Παράδοση που ίσχυσε από τις εκλογές του 1978, με εξαίρεση τις εκλογές του 2006, ήταν η εκλογή Δημάρχου στο 50% +1 ψήφο. Θεωρώ ότι είναι εσφαλμένη η αναζήτηση μικρότερων ποσοστών για εκλογή από τον πρώτο γύρο, και κυρίως το 43%, το οποίο και δεν αντιλαμβάνομαι προσωπικά πώς προκύπτει. Και μάλιστα, πώς γίνεται επιλογή ενός τέτοιου ποσοστού χαμηλού χωρίς να υπάρχει έστω μία πρόβλεψη για ικανή διαφορά από τον δεύτερο συνδυασμό.
  4. Δεν αντιλαμβάνομαι την πρόβλεψη του 3% για την είσοδο στο Δημοτικό Συμβούλιο.
  5. Τέλος, η πρόβλεψη για κατάθεση των Δημοτικών Συνδυασμών στις 30 Ιουνίου, ενώ οι εκλογές θα διεξαχθούν τη δεύτερη Κυριακή του Οκτώβρη, είναι μία ακατανόητη πρόβλεψη.

Με τις παραπάνω σκέψεις καταλήγω στο Συμπέρασμα ότι οι προτεινόμενες Αλλαγές στοχεύουν στη διασφάλιση τόσο της «γαλάζιας» πλειοψηφίας στους Δήμους όσο και στη διασφάλιση συνθηκών αυθαιρεσίας στους Δήμους και απέχουν παρασάγγας από μία απόπειρα να ρυθμιστεί με ένα Δημοκρατικό τρόπο η αναγκαία η κυβερνησιμότητα στους Δήμους. Κυβερνησιμότητα ΝΑΙ, ΑΥΘΑΙΡΕΣΙΑ και ΠΑΝΤΟΔΥΝΑΜΙΑ ΟΧΙ.

Παντελής Καμάς (Μέλος ΚΠΕ Κινήματος Αλλαγής, Δημοτικός Σύμβουλος Κερατσινίου – Δραπετσώνας)

Τα σχόλια είναι κλειστά.