Ειδησεογραφικό site

Κορεάτικη όπερα οι «Τρωάδες» – Άνδρας υποδύεται την «Ωραία Ελένη»

238

Μία νέα, ανατρεπτική ανάγνωση της κλασσικής τραγωδίας του Ευριπίδη που αναμένεται να εντυπωσιάσει στο διεθνές φεστιβάλ θεάτρου του Λονδίνου

Μία νέα, ανατρεπτική ανάγνωση της κλασσικής τραγωδίας του Ευριπίδη «Τρωάδες» πρόκειται να προσφέρει ο διάσημος σκηνοθέτης Ονγκ Κενγκ Σεν στους θεατές του διεθνούς θεατρικού φεστιβάλ του Λονδίνου.

Πάνω από 25 χρόνια μετά την πρώτη εκδοχή των «Τρωάδων» του, που βασιζόταν στο κείμενο του Σαρτρ και διεξαγόταν στο πλαίσιο των πολέμων της Ινδοκίνας, ο σκηνοθέτης από τη Σιγκαπούρη δημιουργεί ένα ακόμη «remix» της ελληνικής τραγωδίας. Αυτή τη φορά επέλεξε να αφηγηθεί τα βάσανα των γυναικών της Τροίας μετά την λεηλασία της πόλης τους και τη σφαγή των αντρών τους μέσα από την κορεατική όπερα. Η παράστασή του ενσωματώνει μάλιστα και το «πανσόρι», ένα παραδοσιακό είδος μουσικής που περιλαμβάνει αφήγηση και χρήση τυμπάνων, δημιουργώντας ένα πραγματικά ονειρικό αποτέλεσμα.

Η ιστορία πίσω από τις «Τρωάδες» είναι η ιδανική πρώτη ύλη για τους πειραματισμούς του Σεν. «Ένιωσα ότι υπήρχε μεγάλη συνέργεια μεταξύ του ελληνικού θεάτρου και των κορεατικών παραδοσιακών μορφών. Το ελληνικό θέατρο είναι επικό, τα συναισθήματα και τα πάθη που περιγράφει είναι τεράστια – δεν είναι συναισθήματα καθημερινής ζωής. Η ιστορία της Μήδειας, για παράδειγμα, θα μπορούσε εύκολα να τραγουδηθεί με κορεατική όπερα και πανσόρι», αναφέρει ο σκηνοθέτης.

#LIFT2018 Trojan Women | Southbank Centre 2 + 3 June 2018

Ίσως το πιο ανατρεπτικό στοιχείο της παράστασης του Σεν είναι η απόφασή του να δώσει τον ρόλο της «Ωραίας Ελένης» σε έναν άνδρα. Ο σκηνοθέτης ήθελε να παρουσιάσει την Ελένη ως μια προσωπικότητα απόμακρη, «ξένη» και διαφορετική, που διαφοροποιείται από τις «Τρωάδες» και δέχεται τις επικρίσεις τους. Σύμφωνα με τον ίδιο, πρόκειται για έναν χαρακτηρα που έχει εγκλωβιστεί ανάμεσα σε δύο κόσμους αλλά δεν ανήκει σε κανέναν.

Τον ρόλο της θα υποδυθεί ο Κιμ Τζουν-Σου, διάσημος «σταρ» του Πανσόρι, που συνήθως υποδύεται ρόλους όπως ο «Ρωμαίος» και άλλους ρομαντικούς ήρωες του διεθνούς θεάτρου.

Τα σχόλια είναι κλειστά.