Ειδησεογραφικό site

Independent: Πώς ο Ροντέν «αποδεικνύει» ότι τα Γλυπτά του Παρθενώνα πρέπει να μείνουν στο Βρετανικό Μουσείο

116

«Εχουν γίνει κάτι περισσότερο από ένα κομμάτι ελληνικής κληρονομιάς» επισημαίνει το δημοσίευμα της βρετανικής εφημερίδας

Με τον Ογκίστ Ροντέν, έναν καλλιτέχνη που αποτύπωνε την ομορφιά με έναν μοναδικά γκροτέσκο τρόπο, να φιγουράρει δίπλα στα Γλυπτά του Παρθενώνα ο Independent, άδραξε την ευκαιρία να εξηγήσει γιατί τα Μάρμαρα πρέπει να παραμείνουν στο Βρετανικό Μουσείο.

Εκατόν ένα χρόνια μετά το θάνατο του σπουδαίου Γάλλου γλύπτη του «Σκεπτόμενου» και του «Φιλιού», το Μουσείο τοποθέτησε την έκθεση δίπλα σε αρχαιοελληνικά γλυπτά που ενέπνευσαν τον καλλιτέχνη. Όπως επισημαίνει το δημοσίευμα, η ενέργεια αυτή μπορεί να ερμηνευθεί ως προσπάθεια του Βρετανικού Μουσείου να δείξει ότι δικαίως κατέχει τα Μάρμαρα του Παρθενώνα, γιατί εκεί καλλιτέχνες σαν τον Ροντέν μπόρεσαν να τα δουν και να τα εκτιμήσουν.

Όπως επισημαίνει το άρθρο της βρετανικής εφημερίδας, τα Γλυπτά δεν θα μπορέσουν ποτέ να επιστρέψουν στον Παρθενώνα, παρά μόνο στο Μουσείο της Ακρόπολης. Οπότε γιατί να μην τα κρατήσουμε εδώ όπου μπορούν να τα δουν αρκετά περισσότεροι επισκέπτες».

«Επιπλέον, έχουν γίνει κάτι περισσότερο από ένα κομμάτι ελληνικής κληρονομιάς. Τώρα είναι σύμβολα του παγκόσμιου πολιτισμού, που δείχνουν τι μπορεί να πετύχει ο άνθρωπος σε μία θεϊκή πνευματική γαλήνη», αναφέρει ο Independent.

Όσο για τον Ροντέν, όντας νεαρός ακόμη, όπως και οι περισσότεροι σπουδαστές των σχολών καλών τεχνών, ζωγράφιζε από εκμαγεία, και αντέγραφε τα αντίγραφα των γλυπτών του Παρθενώνα που υπήρχαν στο Παρίσι τη δεκαετία του 1860, ενώ ο ίδιος είχε αποκτήσει και ορισμένα εκμαγεία των Γλυπτών σε σμίκρυνση.

Πρώτη φορά αντίκρυσε τα Μάρμαρα του Παρθενώνα στο Βρετανικό Μουσείο το 1881 και αποτέλεσαν για εκείνον πηγή έμπνευσης. Μάλιστα για το διάσημο «Φιλί» (1882) εμπνεύστηκε από ένα ζευγάρι θεοτήτων που αρχικά ήταν στο ανατολικό αέτωμα. Ο γλύπτης είχε στην κατοχή του μια φωτογραφία αυτού του ζευγαριού, τραβηγμένη τη δεκαετία του 1880.

«Το φιλί» (August Rodin – 1882)

Ωστόσο, αν και είχε ιδιαίτερη αγάπη στην τέχνη της κλασικής εποχής, δεν επισκέφθηκε ποτέ στην Αθήνα.

«Ο Σκεπτόμενος» (August Rodin)

Τα σχόλια είναι κλειστά.