Ειδησεογραφικό site

Hurriyet: Στην Αδριανούπολη συρρέουν Έλληνες και Βούλγαροι για ψώνια

158

Η τουρκική εφημερίδα αναφέρει ότι Έλληνες και Βούλγαροι ταξιδεύουν για τα ψώνια τους στην Αδριανούπολη – Βρίσκουν καλή αγορά με «φτηνότερες» τιμές, λόγω της πτώσης της τουρκικής λίρας

Στην Αδριανούπολη συρρέουν Βούλγαροι και Έλληνες, που επιλέγουν την πόλη της Τουρκίας για τα ψώνια τους.

Σύμφωνα με την τουρκική Hurriyet, η μετάβαση γίνεται με λεωφορεία και κυρίως τα Σαββατοκύριακα, όπου οι Έλληνες και οι Βούλγαροι συρρέουν στην πόλη.

Μάλιστα, λόγω της αυξημένης ζήτησης, πολλοί καταστηματάρχες έχουν βάλει τιμές σε ελληνικά και βουλγαρικά στις βιτρίνες των μαγαζιών τους, ενώ έχουν δημιουργήσει ιστοσελίδες ηλεκτρονικού εμπορίου στα βουλγαρικά, ενώ έχουν ετοιμαστεί και μικρά «λεξικά» για να βοηθήσουν την επικοινωνία με πιθανούς πελάτες από τις δύο χώρες.

Το δημοσίευμα αναφέρει ότι Έλληνες και Βούλγαροι ταξιδεύουν στην Αδριανούπολη λόγω των καλών αγορών, αλλά και επειδή τα προϊόντα είναι «φθηνότερα», γεγονός στο οποίο βοηθά και η πτώση της τουρκικής λίρας.

Αγοράζουν φρούτα, λαχανικά, καλλυντικά και ρούχα

Κυρίως, αγοράζουν φρούτα, λαχανικά και ρούχα στην ανοιχτή αγορά, ενώ πηγαίνουν να αγοράσουν σουβενίρ από τα καταστήματα του μπαζάρ Arasta. Επίσης, αγοράζουν καλλυντικά στην οδό Σαρακλάρ.

Τα περισσότερα από τα καταστήματα της Αδριανούπολης έχουν τουλάχιστον έναν υπάλληλο που μιλά ελληνικά ή βουλγαρικά.

Οι καταστηματάρχες υποστηρίζουν ότι αιτία της μεγάλης προσέλευσης πελατών από Ελλάδα και Βουλγαρία είναι οι προσφορές, οι φθηνότερες τιμές. Σύμφωνα με τον Γουάτ Τεκίν, καταστηματάρχη που πουλά καλλυντικά σε έναν από τους πλέον πολυσύχναστους δρόμους, «οι τιμές είναι πολύ πιο χαμηλές από αυτές που βρίσκει κανείς στα duty free. Οι Βούλγαροι πηγαίνουν στην πόλη τα Σαββατοκύριακα, ενώ οι Έλληνες ταξιδεύουν τις εργάσιμες ημέρες. Κάποιοι από τους πελάτες πηγαίνουν στην Αδριανούπολη δύο φορές τον μήνα».

«Όλα είναι φθηνότερα εδώ»

Σύμφωνα με την Μαρία Παπαδοπούλου, που μίλησε στην εφημερίδα, όλα είναι φθηνότερα στην Αδριανούπολη, όπου ήρθε από τη Θεσσαλονίκη με φίλους. «Πρώτα κάναμε μια βόλτα στην πόλη και τώρα θα κάνουμε ψώνια», είπε η γυναίκα.

Προβλήματα επικοινωνίας λόγω… γλώσσας

Ωστόσο, το πρόβλημα στην επικοινωνία είναι αναπόφευκτο, λόγω των γλωσσικών εμποδίων. Για να λύσουν τέτοια προβλήματα, τα καταστήματα διαθέτουν λεξικά με 250 λέξεις στα βουλγαρικά. Κάτι ανάλογο αναμένεται το επόμενο διάστημα και για τους Έλληνες πελάτες. Οι καταστηματάρχες αποστηθίζουν τις λέξεις και συνεννοούνται καλύτερα.

Καμπάνια για την προώθηση της τοπικής αγοράς 

Ο δήμαρχος Αδριανούπολης δήλωσε στην Hurriyet ότι γίνονται δημόσιες καμπάνιες με διαφημιστικά στην Ελλάδα και τη Βουλγαρία, για να προωθήσουν την αγορά της πόλης.

Ένας Βούλγαρος επισκέπτης ξοδεύει κατά μέσο όρο 100 λεβ (περίπου 50 ευρώ), ενώ ένας Έλληνας καταναλωτής ξοδεύει κατά μέσο όρο 50-80 ευρώ. Σύμφωνα με τον δήμαρχο, οι καταστηματάρχες έχουν φιλικές σχέσεις με τους πελάτες. «Εάν ένας πελάτης δεν έχει αρκετά χρήματα πάνω του, ο καταστηματάρχης του λέει “μπορείς να πληρώσεις την επόμενη εβδομάδα”», λέει ο Γκούρκαν.

Την ίδια ώρα, κάποιοι τοπικοί επιχειρηματίες έχουν λανσάρει ιστοτόπους στα Βουλγαρικά, που επιτρέπουν σε πιθανούς πελάτες να ελέγξουν τις τιμές διαδικτυακά, ενώ προμοτάρουν τα καταστήματά τους με αναρτήσεις στα κοινωνικά δίκτυα τόσο στα ελληνικά όσο και στα βουλγαρικά.

Τα σχόλια είναι κλειστά.