Ειδησεογραφικό site

Guardian: Λεκές στη φήμη της Βρετανίας η αρπαγή των Μαρμάρων – Το Βρετανικό Μουσείο ανέβασε στο Instagram τα Γλυπτά του Παρθενώνα – Χαμός από αρνητικά σχόλια στον λογαριασμό τους

59

Διχασμένο εμφανίζεται το αναγνωστικό κοινό της ηλεκτρονικής έκδοσης του Guardian αναφορικά με το θέμα του επαναπατρισμού των Γλυπτών του Παρθενώνα και με αφορμή άρθρο του Τζόναθαν Τζόουνς, ο οποίος υπερασπίζεται το αίτημα της Αθήνας.

«Τα ελγίνεια πρέπει να παραμείνουν εδώ που είναι, είναι γελοίο να θέλουμε να γυρίσει πίσω ο χρόνος, τα μάρμαρα φυλάσσονται με ασφάλεια, πείτε στην Ελλάδα και την κ. Κλούνι, ευγενικά, να μας παρατήσουν… Άλλωστε η Ελλάδα είναι ένα αποτυχημένο κράτος, που δεν μπορεί να φροντίσει ούτε τους θησαυρούς που διατηρεί. Απλά ψάξτε στο Google για τις κλοπές έργων τέχνης στην Ελλάδα τα τελευταία πέντε χρόνια… και η κατάσταση θα χειροτερέψει» γράφει ένας εκ των αναγνωστών, για να λάβει την αποστομωτική απάντηση: «Πάρα πολλές ψευδο-ελλείψεις (‘too many pseudo ellipses…’).

Αντίθετοι με το παραπάνω σχόλιο εμφανίζονται και άλλοι αναγνώστες, εκ των οποίων ο ένας γράφει: «Η Ελλάδα δεν είναι αποτυχημένο κράτος και μπορεί να φροντίσει πολύ καλά τους πολιτιστικούς θησαυρούς της. Έχει μουσεία παγκόσμιας κλάσης και άριστους αρχαιολόγους».

«Μπορούμε να τα στείλουμε πίσω ώστε οι χώρες τους να τα καταστρέψουν, όπως έγινε με αρχαιότητες στο Ιράν, το Αφγανιστάν, το Ιράκ, τη Συρία, την Αίγυπτο… Ή να τα επιστρέψουμε απλώς για να αισθάνεστε ανώτεροι στην προσπάθειά σας να προκαλέσετε μία διαμάχη» είναι άλλη μία άποψη που διατυπώνεται, η οποία επίσης δεν μένει αναπάντητη από αναγνώστες που στηρίζουν το αίτημα της ελληνικής κυβέρνησης.

Το άρθρο του Τζόουνς

Στο άρθρο του ο Τζόναθαν Τζόουνς υποστηρίζει πως «η υφαρπαγή των Μαρμάρων από τον λόρδο Έλγιν είναι ένας λεκές» στη φήμη της Βρετανίας. Καλεί, δε, τα βρετανικά μουσεία «να αντιμετωπίσουν την πραγματικότητα» και να αντιληφθούν πως «ο ιμπεριαλισμός της τέχνης έχει πεθάνει».

«Δεν μπορούν πλέον να κρατούν θησαυρούς της τέχνης που αποκτήθηκαν πριν από πολύ καιρό, υπό αμφίβολες συνθήκες» υποστηρίζει ο Τζόουνς, σημειώνοντας ότι «η βρετανική αυτοκρατορία έχει πεθάνει» και γι’ αυτό «τα λάφυρα πρέπει να επιστραφούν».

«Στη Γαλλία» συνεχίζει ο Τζόουνς «όπου τα μουσεία είναι γεμάτα με θησαυρούς, όπως και τα δικά μας, το ταμπού της ‘εθνικής κληρονομιάς’ τους έχει αρχίσει να αμφισβητείται. Πρέπει να τους ακολουθήσουμε σε αυτό τον δρόμο».

Τέλος, ο Τζόουνς επικρίνει τη στάση του Βρετανικού Μουσείου, σημειώνοντας ότι αντί να αντιμετωπίζει την Αθήνα σαν εχθρό, θα έπρεπε να έχει αναπτύξει μία σχέση συνεργασίας με το Νέο Μουσείο της Ακρόπολης.

Το Βρετανικό Μουσείο ανέβασε στο Instagram τα Γλυπτά του Παρθενώνα – Χαμός από αρνητικά σχόλια στον λογαριασμό τους

Μια φωτογραφία στο instagram που «διαφημίζει» τα Γλυπτά του Παρθενώνα ανέβασε πριν λίγες ώρες η ομάδα των social media marketing του Βρετανικού Μουσείου, στο Λονδίνο. Δεν υπόλόγισε όμως την κατακραυγή των χρηστών και followers του λογαριασμού του British Museum στο Instagram.

Είναι κλεμμένα, φέρτε τα πίσω και άλλα τέτοια σχόλια δέχτηκε η φωτογραφία με τα Γλυπτά.

Το ενδιαφέρον είναι τα σχόλια των χρηστών που δεν ήταν ‘Ελληνες αλλά πιστεύουν οτι τα Γλυπτά πρέπει να επιστραφούν στην Ελλάδα.

«Πρεπει να τα δούμε στην πατρίδα τους, πηγαίνετε στο Μουσείο της Ακρόπολης είναι υπέροχο» γράφουν. «Επιτέλους δώστε τα πίσω» – «Είναι πολύ ντροπή που προωθείτε μέσα από το instagram την κλεψιά σας και την προδοσία στα Γλυπτά του Παρθενώνα, αντί να παραδεχτείτε το λάθος σας και να τα επιστρέψετε» γράφει μια χρήστρια.

«Στην Ελλάδα γιορτάζουμε Βρετανούς όπως ο Λόρδος Βύρωνας, όχι τύρρανους όπως ο Λόρδος Έλγιν» αναφέρει άλλος χρήστης.

Φαίνεται όμως ότι οι Βρετανοί δεν πτοούνται καθότι ο διευθυντής του Μουσείου Neil McGregor, δήλωσε σήμερα στα βρετανικά μέσα ότι «η θέση του Μουσείου παραμένει αυτή που ήταν πάντοτες. Τα διάσημα γλυπτά που αγοράστηκαν από τον Λόρδο Έλγιν, στις αρχές του 19ου αιώνα, θα παραμείνουν στην κατοχή των Βρετανών προς μεγάλη ανακούφιση των περισσοτέρων Βρετανών. Πολλά από τα κομμάτια των αετωμάτων δεν υπάρχουν καν οπότε δεν έχει νόημα το επιχείρημα των Ελλήνων ότι θέλουν να τα ενώσουν με το κτίσμα του Παρθενώνα» εξήγησε.

Παρ’ όλα αυτά το Μουσείο σύμφωνα με σημερινό άρθρο από την εφημερίδα «Evening Standard» δέχεται ανελέητη επίθεση, την μεγαλύτερη εδώ και δεκαετίες να επιστρέψει τα Γλυπτά καθώς πλέον θα υπάρξει διεκδίκηση δια της νομικής οδού, με τους δικηγόρους Geoffrey Robertson και Amal Clooney.

Τα σχόλια είναι κλειστά.