Ειδησεογραφικό site

Επίσκεψη του Γιάννη Μαγκριώτη στο Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης

23

Η καθοδική πορεία της Κεντρικής Μακεδονίας και της Θεσσαλονίκης
επιταχύνθηκε τα τελευταία χρόνια, το τέλος του ΟΑΣΘ, το μετρό σε
διαρκή αναβολή.
Ο Υποψήφιος βουλευτής του ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής στην Α΄
Περιφέρεια Θεσσαλονίκης έγινε δεκτός από τον πρόεδρο του
Διοικητικού Συμβουλίου του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου
Θεσσαλονίκης Μιχάλη Ζορπίδη στην συνεδρίασή του και
παρουσιάζοντας τις απόψεις και τις προτάσεις του για την οικονομία
και την Θεσσαλονίκη, τόνισε:
Τέσσερα είναι τα μεγάλα προβλήματα που κυριαρχούν στην
οικονομία και τα οποία θα αποκαλυφθούν μετά τις εκλογές, κάνοντας
το 2023 να μοιάζει με το 2009:

1. Ο υψηλός πληθωρισμός, με την υπερδιπλάσια ακρίβεια στα προϊόντα
της λιανικής, αυτά που καταναλώνουν τα χαμηλά μεσαία στρώματα και
τα χαμηλότερα εισοδήματα.

2. Η συνεχώς μειούμενη αγοραστική δύναμη των παραπάνω
στρωμάτων, που εκτός από τον κίνδυνο φτωχοποίησής τους, ακυρώνει
κάθε προοπτική υψηλής ανάπτυξης και δημιουργίας θέσεων εργασίας.

3. Η συνεχής άνοδος των επιτοκίων από την ΕΚΤ, για να αντιμετωπίσει
τον πληθωρισμό, παρασύρει δυσανάλογα προς τα πάνω τα επιτόκια
δανεισμού των επιχειρήσεων και των νοικοκυριών, γίνεται τροχοπέδη
στην παραγωγική απορρόφηση των κονδυλίων του ΕΣΠΑ και του
Ταμείου Ανάκαμψης, και είναι βέβαιο, πως μετά την άδικη διαχείριση
των κόκκινων δανείων, μια νέα γενιά κόκκινων δανείων έρχεται.

4. Η αποφασισθείσα ουσιαστικά, από την πρόσφατη Σύνοδο Κορυφής
της ΕΕ, άμεση επιστροφή στην σκληρή δημοσιοοικονομική
κανονικότητα του Συμφώνου Σταθερότητας και Ανάπτυξης, παρά το
αίτημα της χώρας μας για την διατήρηση της δημοσιονομικής

χαλάρωσης, θα φέρει την νέα κυβέρνηση μπροστά σε μεγάλους
δημοσιονομικούς περιορισμούς.

Τα δεδομένα αυτά, εύκολα τεκμηριώνουν την εκτίμηση ότι, η οικονομία
πατάει σε σάπια σανίδια και μετά τις εκλογές, θα αποκαλυφτούν.
Μήπως, όλα αυτά, μας θυμίζουν την διετία 2008-2009, και αυτά που
αποκαλύφθηκαν μετά τις εκλογές του 2009.

Ειδικότερα για την Θεσσαλονίκη και την Κεντρική Μακεδονία:
Η Κεντρική Μακεδονία είναι σε συνεχή υποχώρηση, το περιφερειακό
ΑΕΠ είναι το ένατο στις δεκατρείς περιφέρειες, το κατά κεφαλήν
εισόδημα είναι λιγότερο από το μισό από το αντίστοιχο της Αττικής, ενώ
η μεταποιητική δραστηριότητα έχει υποδιπλασιαστεί.

Έχουμε αργήσει σε όλους τους τομείς.
Είναι επείγον και αναγκαίο ένα ειδικό χρηματοδοτικό πρόγραμμα για
την Μητροπολιτική Περιφέρεια, ένα «ΕΣΠΑ μέσα στο ΕΣΠΑ» με
εξασφαλισμένους πόρους από το ΕΣΠΑ, το Ταμείο Ανάκαμψης, το ΠΔΕ
και ιδιωτικές επενδύσεις.
Το σημερινό Υφυπουργείο Εσωτερικών για θέματα Μακεδονίας-
Θράκης, μας υποτιμά ως θεσμός, πρέπει να καταργηθεί.
Πρέπει να δημιουργηθεί ένα Υπουργείο Ανάπτυξης Μακεδονίας-
Θράκης, το οποίο σε συνεργασία με τις τρείς περιφέρειες και τους
δήμους θα διαχειριστούν ενιαία τους πόρους. Αυτό αποτελεί μια
ελπίδα, μιας ανάσχεσης της συνεχούς υποχώρησης της περιφέρειας,
ειδικά της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.
Η καθοδική πορεία της Θεσσαλονίκης μπορεί και πρέπει να
αναστραφεί. Αξιοποιώντας τη γεωγραφική της θέση, την ιστορία, τις
παραγωγικές και επιστημονικές υποδομές και το δυναμισμό των
κατοίκων της μπορεί να διεκδικήσει και να πετύχει διακριτή θέση στον
Ευρωπαϊκό χάρτη.

Αναφερόμενος σε δυο σημαντικά προβλήματα της Θεσσαλονίκης, τον
ΟΑΣΘ και το ΜΕΤΡΟ, τόνισε:
1. Είναι πρωτοφανής η ανεπάρκεια και η σκοπιμότητα που επιδεικνύει
η κυβέρνηση για τα προβλήματα της εταιρείας, των εργαζομένων και
της ποιότητας του συγκοινωνιακού έργου που προσφέρει ο ΟΑΣΘ.
Τέσσερα χρόνια στην κυβέρνηση, όχι μόνο δεν έκανε αυτό που έλεγε
προεκλογικά, καταγγέλλοντας την προηγούμενη κυβέρνηση, αντιθέτως
συνέχισε την ίδια πρακτική με τραγικά αποτελέσματα.
2. Κρατάει κρυμμένη την εκκαθάριση της εταιρείας, η οποία έπρεπε να
ολοκληρωθεί στις 3/12/19, δίνοντας δύο παρατάσεις, η δεύτερη μέχρι
το τέλος του 2023, δηλαδή, μετά τις εκλογές.
3. Σίγουρα μετά τις εκλογές θα πρέπει να δοθεί και νέα παράταση, αν
θα την εγκρίνει η ΕΕ, διαφορετικά ακόμη και αυτός ο διαλυμένος ΟΑΣΘ,
θα σταματήσει να λειτουργεί.
Με τα σημερινά δεδομένα, η αρχική κυβερνητική εξαγγελία για την
λειτουργία του Μετρό τον Απρίλιο του 2023, έχει ήδη διαψευσθεί,
σίγουρα θα διαψευσθεί και η λειτουργία του στο τέλος του 2023, αφού
ήδη ο Πρωθυπουργός πριν λίγες ημέρες από τον Εύοσμο δήλωσε ότι,
στο τέλος του χρόνου θα παραδοθεί το έργο, γεγονός που οδηγεί την
λειτουργία του Μετρό στο τέλος του 2024, αρχές του 2025, στην
καλύτερη περίπτωση. Όσο για την λειτουργία της επέκτασης στην
Καλαμαριά, ίσως να επιτευχθεί στο δεύτερο εξάμηνο του 2025.
Δυστυχώς, η επέκταση του Μετρό στην Δυτική Θεσσαλονίκη έμεινε εκεί
που ήταν το 2012.
Οι δηλώσεις, οι συσκέψεις και οι άπειρες φωτογραφίες των αρμοδίων
από το 2012 μέχρι σήμερα, ήταν χωρίς κανένα πραγματικό αντίκρισμα.
Το ίδιο και για την επέκταση προς το αεροδρόμιο.
Η αρνητική αυτή πραγματικότητα είναι αποτέλεσμα καθαρά των
πολιτικών αποφάσεων και των προτεραιοτήτων των κυβερνήσεων. Στην
Αθήνα παραδόθηκε η γραμμή προς τον Πειραιά, η οποία
δημοπρατήθηκε στις αρχές του 2012, μαζί με την γραμμή της
Καλαμαριάς, ξεκίνησε η κατασκευή της γραμμής 4, οι μελέτες της
οποίας είχαν προετοιμασθεί για δημοπράτηση στις αρχές του 2012,
όπως και η πρώτη γραμμή της Δυτικής Θεσσαλονίκης.

Στην Αθήνα πρόσφατα δημοκρατήθηκε η επέκταση προς το Ήλιον, που
έπρεπε να συμπέσει με την δημοπράτηση της δεύτερης γραμμής της
Δυτικής Θεσσαλονίκης και της επέκτασης προς το αεροδρόμιο.
Η Θεσσαλονίκη και οι Θεσσαλονικείς έχουν κατάφορα αδικηθεί και
πρέπει να βγάλουν τα κατάλληλα συμπεράσματα.

Ερωτηματικά επίσης δημιουργούν, η ιδιωτικοποίηση της λειτουργίας
του Μετρό, μάλιστα πριν τελειώσει το έργο, και η τροπολογία για την
λειτουργία του, για τα πρώτα δυο χρόνια, από την κοινοπραξία που το
κατασκευάζει, ο βασικός εταίρος της οποίας συμμετέχει και στον
διαγωνισμό για την παραχώρηση της συντήρησης και της λειτουργίας
του για δέκα χρόνια.
Στην Αθήνα που το Μετρό λειτουργεί 20 χρόνια περίπου, ούτε σκέψεις
κάνουν, γιατί;
Ξέρουν πως οι εκπρόσωποι της Θεσσαλονίκης τα αποδέχονται, χωρίς
διαμαρτυρία;

Τα σχόλια είναι κλειστά.