Ειδησεογραφικό site

Εγκρίθηκε η προκήρυξη του έργου εκσυγχρονισμού της γραμμής Θεσσαλονίκη – Ειδομένη προϋπολογισμού 46,5 εκ. Ευρώ

54

Με εντατικό ρυθμό συνεχίζονται οι ενέργειες για την
ολοκλήρωση έργων κομβικής σημασίας για την αναβάθμιση του σιδηρόδρομου της
χώρας, με την ΕΡΓΟΣΕ να προχωρά άμεσα τις διαδικασίες δημοπράτησής τους.
Μετά την έγκριση της προκήρυξης του διαγωνισμού για το έργο ηλεκτροκίνησης
Λάρισας – Βόλου προ ημερών, το Δ.Σ. της ΕΡΓΟΣΕ ενέκρινε, την Πέμπτη 26
Νοεμβρίου, τα τεύχη δημοπράτησης του έργου εκσυγχρονισμού της
σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Ειδομένη. Η προέγκριση
των τευχών δημοπράτησης για την υπ. αριθμ. 713 διακήρυξη από τη Διαχειριστική
Αρχή πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 18 Νοεμβρίου. Ως επόμενο βήμα, την
Τετάρτη 2 Δεκεμβρίου θα αποσταλεί η προκήρυξη του ανοικτού μειοδοτικού
διαγωνισμού για το έργο στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ενώ η έγκριση αναμένεται
εντός 3-4 εργάσιμων ημερών. Στη συνέχεια και αφού δοθεί το «πράσινο φως» και
από την Ευρωπαϊκή Ένωση, η προκήρυξη αναμένεται να αναρτηθεί στο
ΕΣΗΔΗΣ περί τις 9 Δεκεμβρίου όποτε και θα ξεκινήσει η διαδικασία υποβολής
προσφορών η οποία, σύμφωνα με τον παραπάνω προγραμματισμό, θα
ολοκληρωθεί στις 29 Ιανουαρίου 2021.
Αναφορικά με το φυσικό αντικείμενο του έργου (ΑΔ 713) συνολικού
προϋπολογισμού 46,5 εκ. ευρώ, αυτό αφορά σε εργασίες που αποσκοπούν στον
εκσυγχρονισμό της σιδηροδρομικής γραμμής, στις οποίες συμπεριλαμβάνεται η
εγκατάσταση συστήματος σηματοδότησης και ECTS Level-1 στο τμήμα της γραμμής
Θεσσαλονίκη – Ειδομένη, μέσω της νέας παραλλαγής στο τμήμα Πολύκαστρο –
Ειδομένη, ενώ προβλέπεται και η αντικατάσταση 37 αλλαγών τροχιάς που θα
εξυπηρετήσουν τις ανάγκες σηματοδότησης. Μάλιστα, το συγκεκριμένο έργο
περιλαμβάνει τον εκσυγχρονισμό του ΤΧ1, που αποτελεί τον μεγαλύτερο
σιδηροδρομικό κόμβο της χώρας.
Επιπλέον, σημειώνεται ότι πέραν του συγκεκριμένου έργου, την Τετάρτη 25
Νοεμβρίου εγκρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση η Διακήρυξη του ανοικτού
μειοδοτικού διαγωνισμού για το έργο ηλεκτροκίνησης της σιδηροδρομικής
γραμμής Λάρισα – Βόλος, προϋπολογισμού 67 εκ. Ευρώ (ΑΔ 736), ενώ η
ΕΡΓΟΣΕ έστειλε την Τρίτη 17 Νοεμβρίου τα τεύχη της 1 ης Συμπληρωματικής
Σύμβασης Εργασιών (Σ.Σ.Ε.) της υπ’ αριθμ. 635 Σύμβασης προϋπολογισμού
20 εκ. Ευρώ για έγκριση στο Ελεγκτικό Συνέδριο.
Με τις ενέργειες αυτές επιταχύνεται η υλοποίηση τριών έργων συνολικού
προϋπολογισμού 133,5 εκ. Ευρώ (βλ. πίνακα 1).

Με την αφορμή της προκήρυξης ενός ακόμη έργου, ο Πρόεδρος και Διευθύνων
Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ κ. Χρήστος Βίνης ανέφερε τα εξής: «Σήμερα κάναμε ακόμη
ένα βήμα προς την υλοποίηση της δέσμευσής μας για επιτάχυνση των έργων
εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας. Με τις προκηρύξεις αυτών
των έργων, κλείνουμε μια δύσκολη για όλους χρονιά με θετικό πρόσημο και
προχωράμε ακόμη πιο δυναμικά στο 2021 με τη συνέχιση της ολοκλήρωσης έργων,
το σχεδιασμό και την ένταξη νέων έργων που θα διασυνδέσουν τις κρίσιμες
υποδομές της χώρας με τον σιδηρόδρομο. Ταυτόχρονα, έως το τέλος του έτους
αναμένεται η υποβολή των τευχών δημοπράτησης του διαγωνισμού ανάθεσης
Τεχνικού Συμβούλου, που θα συμβάλλει στην περαιτέρω ενίσχυση της
αποτελεσματικότητας και στην επιτάχυνση της υλοποίησης των έργων».

 

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνήσετε με τον κ. Ανδρέα
Αργυρόπουλο στα παρακάτω στοιχεία επικοινωνίας:
Τηλ.: 210 5283 110, Email: [email protected]

Σχετικά με την ΕΡΓΟΣΕ:
Η ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. συστάθηκε το 1996 ως θυγατρική εταιρεία του ΟΣΕ και ανήκει στις
ΔΕΚΟ. Αποστολή της εταιρείας είναι η ολοκλήρωση ενός σύγχρονου

σιδηροδρομικού δικτύου που θα αποτελέσει σημαντικό αναπτυξιακό πυλώνα για την
ελληνική οικονομία και κοινωνία, συμβάλλοντας στην ασφάλεια και ταχύτητα των
μεταφορών ανθρώπων, αγαθών και εμπορευμάτων. Στο πλαίσιο αυτό, η ΕΡΓΟΣΕ
Α.Ε. διαχειρίζεται τα έργα εκσυγχρονισμού των σιδηροδρομικών γραμμών και
εγκαταστάσεων του ΟΣΕ που συγχρηματοδοτούνται από τα Επιχειρησιακά
Προγράμματα του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου αναφοράς (ΕΣΠΑ) 2007-2013
καθώς και έργα με αμιγώς εθνική χρηματοδότηση που σχετίζονται άμεσα με τις
επενδύσεις των συγχρηματοδοτούμενων Προγραμμάτων. Επίσης, διαχειρίζεται τα
έργα που θα συγχρηματοδοτηθούν από Προγράμματα της 5ης Προγραμματικής
Περιόδου, δηλαδή του Εταιρικού Συμφώνου για το Πλαίσιο Αναφοράς (ΕΣΠΑ) 2014-
2020 καθώς και του Χρηματοδοτικού Μηχανισμού «Συνδέοντας την Ευρώπη»
(Connecting Europe Facility- CEF) 2014-2020. Η εταιρεία απασχολεί σήμερα πάνω
από 200 έμπειρα και άριστα καταρτισμένα στελέχη, ενώ παρέχει τις υπηρεσίες της
για περισσότερες από δύο δεκαετίες ανταποκρινόμενη αποτελεσματικά και με
αξιοπιστία στην υλοποίηση των έργων μέσω της άρτιας οργάνωσης, δομής και
συστημάτων που διαθέτει.

Τα σχόλια είναι κλειστά.