Ειδησεογραφικό site

Δριμεία επίθεση Σπίρτζη στην Taxibeat: Δεν δίνει ούτε ένα ευρώ στην Ελλάδα

31

Δριμεία επίθεση στην Taxibeat και στον τρόπο που λειτουργούσε μέχρι σήμερα στην Ελλάδα εξαπέλυσε ο υπουργός Υποδομών Χρίστος Σπίρτζης κατά την παρουσίαση το νέων νομοθετικών πρωτοβουλιών στον τομέα των μεταφορών.

Ο κ. Σπίρτζης υποστήριξε ότι η εταιρεία δεν φορολογείται στην Ελλάδα και ότι έχει έδρα της το Λονδίνο, με αποτέλεσμα να μην υποχρεώνεται στην δημοσίευση ισολογισμού.

«Δεν θεσμοθετούμε για συγκεκριμένες  εταιρίες αλλά γιατί η χώρα πρέπει να έχει πλαίσιο ισονομίας και αξιόπιστους μηχανισμούς ελέγχου. Δεν υπάρχει επιχειρηματικότητα όταν δεν φορολογούνται οι εταιρείες στην χώρα μας» δήλωσε κατά την διάρκεια παρουσίασης των ρυθμίσεων για τις εταιρείες διαμεσολάβησης.
Ο υπουργός ισχυρίστηκε ότι η έδρα της Taxibeat,  ήταν από συστάσεώς της στο Λονδίνο, ζήτησε μάλιστα να φέρει τις φορολογικές δηλώσεις «να δούμε τι έχει πληρώσει στη χώρα μας».

Τι έμεινε από τα 43 εκατ. της πώλησης της Taxibeat στην Ελλάδα, αναρωτήθηκε ο υπουργός υποστηρίζοντας ότι η εταιρεία μοσχοπουλήθηκε αλλά εμφανίζει ζημιές.

Ο κ. Σπίρτζης δήλωσε ότι λατρεύει τη Βeat για την καινοτομία της αλλά δεν μπορεί ως εταιρεία «να έχει άλλου είδους ασυλία από τις υπόλοιπες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα». Με τη νέα νομοθεσία, οι εταιρείες διαμεσολάβησης υποχρεώνονται να κόβουν αποδείξεις και να καταθέτουν που είναι η έδρα τους, και να κόβουν απόδειξη ανά πράξη και όχι όπως συμβαίνει σήμερα, τις αποδείξεις να κόβουν οι οδηγοί ταξί.

«Μπαίνει ένα θέμα όταν ο αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης στηρίζει μια συγκεκριμένη εταιρία που στην μετοχική της σύνθεση συμμετέχουν εξωχώριες εταιρείες του Παναμά και των Παρθένων Νήσων. «Είναι πολιτικό θέμα εάν υπάρχουν εταιρείες διαμεσολάβησης χωρίς να αφήνουν ούτε ένα ευρώ στην χώρα» δήλωσε ο κ. Σπίρτζης.

Σε ότι αφορά την αξιολόγηση των οδηγών από τον επιβάτη, που αποτέλεσε σημείο αντιπαράθεσης με τις ψηφιακές πλατφόρμες όλο το προηγούμενο διάστημα, το υπουργείο δηλώνει ότι θα συνεχιστεί αλλά την πιστοποίηση θα κάνει η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.

Τι προβλέπει το νομοσχέδιο για τις ψηφιακές πλατφόρμες

Ορίζεται υπεύθυνος διαμεσολάβησης που πρέπει να υποβάλlει αίτηση μαζί με τα απαραίτητα νομιμοποιητικά έγγραφα. Ο υπεύθυνος διαμεσολάβησης στην Ελλάδα θα ευθύνεται για όλη την λειτουργία της εταιρείας.

Το νομοσχέδιο προβλέπει ότι κύρια οικονομική δραστηριότητα που επηρεάζει την τιμή της υπηρεσίας, πρέπει να έχει άδεια διαμεσολάβησης μεταφορικού έργου.

Τα δικαιολογητικά είναι η σύμβαση ορισμένου χρόνου με τους οδηγούς, η οποία θα είναι δίμηνη, με σκοπό να δηλώνουν στην πλατφόρμα με ποιους οδηγούς συνεργάζονται.

Ιδρύεται μητρώο με τους φορείς διαμεσολάβησης, τα οχήματα, τους οδηγούς, και προβλέπονται κυρώσεις στο φορέα ηλεκτρονικής διαμεσολάβησης. Εάν δεν έχει άδεια μεταφορικού έργου το πρόστιμο είναι 50.000 ευρώ και σε υποτροπή 100.000 ευρώ με ανάκληση της άδειας. Στον οδηγό που δεν έχει επαγγελματική άδεια, προβλέπεται  αφαίρεση της άδειας οδήγησης για δύο χρόνια και στους κύριους τους οχημάτων διοικητικό πρόστιμα 5.000 ευρώ ανά όχημα που διπλασιάζεται σε περίπτωση υποτροπής. Ειδικά για την περίπτωση της χρήσης οχήματος με το οποίο δεν έχει καταρτιστεί σύμβαση προβλέπεται αφαίρεση της άδειας για δύο έτη.

Το σχέδιο νόμου θα δοθεί σε άτυπη  δημόσια διαβούλευση με τους φορείς ώστε να κατατεθεί στην βουλή την επόμενη εβδομάδα.

Τα σχόλια είναι κλειστά.