Ειδησεογραφικό site

Θρήνος για τον κυβερνήτη του μοιραίου Τ-2: Είχε 2.500 ώρες πτήσης

3.002

Το πέτρινο παραδοσιακό αρχοντικό στους Ζάρακες Ευβοίας έχει παραδοθεί στη θλίψη. Κουβέντες δεν ακούγονται, μονάχα το γοερό κλάμα της μάνας που πνίγει τον πόνο από το χαμό του παιδιού της. Η Πολεμική Αεροπορία αλλά και το χωριό Ζάρακες στη νότια Εύβοια έχουν βυθιστεί στο πένθος.

Ο Νίκος Βασιλείου, ο επισμηναγός που έχασε τη ζωή του όταν το εκπαιδευτικό αεροσκάφος Τ-2 Buckeye της Πολεμικής Αεροπορίας στο οποίο επέβαινε συνετρίβη στις 08:50 το πρωί της Τρίτης σε δύσβατη δασική περιοχή επτά μίλια βόρεια της Σπάρτης, δεν θα ξαναέρθει να δει τους αγαπημένους του γονείς και τους συγχωριανούς του.

Πατέρας δυο ανήλικων παιδιών ηλικίας 8 και 10 ο Νίκος Βασιλείου είχε στο ενεργητικό του 2500 ώρες πτήσης με τον συγκεκριμένο τύπο αεροσκάφους. Ήταν ο άνθρωπος εκείνος από τον οποίο περνούσαν οι εκπαιδευόμενοι Ίκαροι προτού οριστικοποιηθεί σε ποιο συγκεκριμένο πολεμικό αεροσκάφος θα συνέχιζαν την καριέρα τους στην Πολεμική Αεροπορία.

anakoin
Από μικρό παιδί μαζί με τον δίδυμο αδερφό του, ο οποίος και εκείνος υπηρετεί στην πολεμική αεροπορία, άνοιγαν τα χέρια τους σα να πετούσαν και έπαιζαν στη γειτονιά του χωριού τους στην Εύβοια. Εκεί μεγάλωσε ανέμελα στους κόλπους μιας ευτυχισμένης οικογένειας ανακαλύπτοντας από πιτσιρικάς την έλξη του για τα πολεμικά αεροπλάνα.

 

Στο χωριό του, στην Ικάρων αλλά και στην Καλαμάτα εκεί που ζούσε με τη σύζυγό του και τα δυο τους παιδιά, όλοι τον θυμούνται ως ένα χαμογελαστό παιδί, έναν χρυσό πατέρα.
«Ήταν ένα παιδί διαμάντι , ένας χρυσός πατέρας για τα παιδιά του. Οι άνθρωποι αυτοί που δουλέυουν στην Πολεμική Αεροπορία και χάνουν τόσο άδικα τις ζωές τους θα πρέπει να λέγονται ήρωες .Πενθεί όλο το χωριό για το Νίκο μας» θα πει στο protothema.gr η θεία του Νίκου Βασιλείου.

kl11

Ένα παιδί που διάβαζε πολύ και όταν μαζί με τον αδερφό του πέρασαν στην σχολή είχαν τέτοια χαρά που όλο το χωριό είχε γιορτάσει μαζί τους. Θα ζούσαν και οι δυο το όνειρό τους να πετάξουν πάνω από τα σύννεφα να γίνουν ένα με τον ουρανό.
Μόνο που αυτή η χαρά για το Νίκο Βασιλείου έμελλε να διαρκέσει λίγο.
Μετά από 2500 ώρες πτήσης με το συγκεκριμένο τύπο αεροσκάφους το νήμα της ζωής κόπηκε απότομα. Μια ζωή που δεν έζησε όσο θα του άξιζε, δεν την χάρηκε στο μέγιστο βαθμό ούτε ως πιλότος, ούτε ως οικογενειάρχης με δυο μικρά παιδιά.
Ο συγκυβερνήτης του σώθηκε εκείνος όμως δεν τα κατάφερε. Ο θάνατός του ακαριαίος όταν το σώμα του χτυπήθηκε και διαμελίστηκε σε βράχια.

Οι εκδοχές δυο. Η μια θέλει τον έμπειρο πιλότο να προσπαθεί μέχρι την τελευταία στιγμή να σώσει το αεροσκάφος και να μην προλαβαίνει να πεταχτεί από μέσα. Κι όταν το αεροσκάφος προσέκρουσε σε βράχια το σώμα του να εκσφενδονίστηκε μαζί με την καρέκλα του.
Η άλλη υποστηρίζει πως πετάχτηκε από το αεροπλάνο λίγα δευτερόλεπτα μετά τον συγκυβερνήτη αλλά με τη τροχιά που πήρε η εκτίναξη να «έσκασε» πάνω στα βράχια. Κι αυτό επειδή πιθανολογείται πως υπήρξε βλάβη στο σύστημα εκτίναξης.

kl

Η μοίρα, η κακιά ώρα, μια βλάβη; Ο,τι και να συνέβη στη μοιραία τελευταία πτήση του Νίκου Βασιλείου όλες οι παραπάνω συνισταμένες ή μόνο μία από αυτές είχαν αποφασίσει να μη γυρίσει πίσω ο Νίκος. Είχαν αποφασίσει να μην ξαναδεί τα δύο μικρά παιδιά του, τη γυναίκα που αγάπησε και παντρεύτηκε, τους γονείς του, αλλά και τον δίδυμο αδερφό του.

Ο επισμηναγός Νικόλαος Βασιλείου
pilotos

Οι ομάδες έρευνας και διάσωσης της Πολεμικής Αεροπορίας περισυνέλεξαν νεκρό τον χειριστή του διθέσιου εκπαιδευτικού αεροσκάφους, περίπου μιάμιση ώρα μετά την πτώση του Τ-2.

pateras2

Οι δύο χειριστές του εκπαιδευτικού αεροσκάφους χρησιμοποίησαν το μηχανισμό αυτόματης εκτίναξης και εγκατέλειψαν το Τ-2 προτού αυτό συντριβεί. Για λόγους ασφαλείας, τα δύο καθίσματα εκτινάσσονται με μικρή χρονική διαφορά προς διαφορετικές κατευθύνσεις.

2
3
4
6

Έτσι, ενώ ο επισμηναγός συγκυβερνήτης προσγειώθηκε σώος στο έδαφος και ειδοποίησε τις αρχές της Πολεμικής Αεροπορίας για το σημείο που βρισκόταν μέσω επικοινωνίας με το κινητό του τηλέφωνο, ο άτυχος κυβερνήτης που εκτοξεύτηκε προς άλλη κατεύθυνση βρέθηκε νεκρός.

Ο διασωθείς επισμηναγός μεταφέρθηκε με ελικόπτερο Agusta Bell της Πολεμικής Αεροπορίας στην Καλαμάτα όπου και υποβάλλεται σε ιατρικές εξετάσεις.

Η περιοχή που συνετρίβη το εκπαιδευτικό αεροσκάφος είναι δύσβατη. Το Τ-2 έπεσε μέσα σε χαράδρα και ο κυβερνήτης του αεροσκάφους σκοτώθηκε κατά την πτώση.

Στην επιχείρηση έρευνας συμμετείχαν ένα μεταγωγικό αεροσκάφος C-130, ένα ελικόπτερο Super Puma κι ακόμη ένα ελικόπτερο Agusta Bell. Μεταφέρονται επίσης στην περιοχή και εξειδικευμένα μέλη της 31ης Μοίρας Επιχειρήσεων Διάσωσης της Πολεμικής Αεροπορίας.

Το αεροσκάφος τύπου Τ-2 είχε απογειωθεί από την 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος στην Καλαμάτα περίπου στις 08:15 το πρωί της Τρίτης. Και οι δύο πιλότοι, τόσο ο κυβερνήτης όσο και ο συγκυβερνήτης, ήταν εκπαιδευτές που εκτελούσαν πτήση επαναδιάθεσης. Περίπου στις 08:50 οι δύο πιλότοι εγκατέλειψαν το εκπαιδευτικό αεροσκάφος. Δυστυχώς, ο κυβερνήτης εκτοξεύτηκε σε βραχώδη περιοχή όπου και βρήκε τραγικό θάνατο.

Τα σχόλια είναι κλειστά.