Ειδησεογραφικό site

Τα κολεγιόπαιδα που γράφουν ιστορία στο Twitter

64

 

Το γεγονός ότι το Twitter είναι το πιο επικερδές, ίσως, μέσο κοινωνικής δικτύωσης σήμερα, ξεπερνώντας ακόμα και το Facebook του «πολύ» Μαρκ Ζάκερμπεργκ, είναι αδιαμφισβήτητο.
Από την άλλη, κανείς δεν θα μπορούσε εύκολα να πιστέψει ότι υπάρχει ένας λογαριασμός στη συγκεκριμένη πλατφόρμα που αριθμεί περί τους 2.260.000 followers όχι ποστάροντας φωτογραφίες γυμνών γυναικών και αξιολάτρευτων… γατών, όπως συνηθίζεται, αλλά καταγράφοντας ορισμένες από τις σημαντικότερες και σπανιότερες στιγμές της παγκόσμιας ιστορίας.

Και δεν μιλάμε μόνο για την ιστορία της πολιτικής, της οικονομίας, των Παγκοσμίων Πολέμων κ.ά. Στην περίπτωση των Χαβιέρ Ντι Πέτα και Κάιλ Κάμερον η Ιστορία δεν είναι μόνο τα γεγονότα που καλύφθηκαν ειδησεογραφικά από τα μεγαλύτερα μέσα ενημέρωσης άλλων εποχών, αλλά και οι μικρές, προσωπικές, ανθρώπινες στιγμές των πρωταγωνιστών τους. Μέσα, λοιπόν, από μια σειρά εκπληκτικών ασπρόμαυρων και έγχρωμων φωτογραφιών επιχειρούν -και τα καταφέρνουν- να… ταξιδέψουν τον κόσμο του Twitter στην αθέατη, αλλά εξίσου γοητευτική πλευρά των γεγονότων.

Ο εν λόγω λογαριασμός ονομάζεται History In Pictures και αποτελεί το πνευματικό τέκνο μιας ομάδας φοιτητών. Η πατρότητα της ιδέας ανήκει στον 18χρονο Χαβιέρ Ντι Πέτα και στον 20χρονο Κάιλ Κάμερον, που είναι οι συνιδρυτές μαζί με τον 36χρονο Πολ Πλιεσόφσκι. Ο λογαριασμός που δημιούργησαν, δε, είναι ένας από τους συνολικά 200 που διατηρούν σε Twitter, Facebook και Instagram, υπό την ομπρέλα της εταιρείας Social Trends Media, στην οποία διευθύνων σύμβουλος είναι ο 30χρονος Ερικ Ντέιμιερ.

Ο λογαριασμός History In Pictures έκανε πρεμιέρα στο Twitter τον Νοέμβριο του 2013, συγκεντρώνοντας 800.000 δολάρια τον Δεκέμβριο και 120.000 δολάρια την πρώτη εβδομάδα του Ιανουαρίου του 2014, προτού οι διαχειριστές του βάλουν φρένο προκειμένου να αντιμετωπίσουν κάποια τεχνικά προβλήματα που παρουσιάστηκαν στην πορεία. Οταν ο λογαριασμός επανενεργοποιήθηκε, τον περασμένο Μάρτιο, τα έσοδα άγγιξαν τα 1,2 εκατ. δολάρια.

Πώς όμως βγαίνουν λεφτά από ένα δημοφιλή λογαριασμό στο Twitter; Στην περίπτωση του History In Pictures, η κίνηση κατευθύνεται στην ιστοσελίδα Kulfoto.com, η οποία ανήκει στην ίδια εταιρεία. Με κάθε κλικ πάνω στις φωτογραφίες λοιπόν, εισρέουν δολάρια στα ταμεία της Social Trends Media. Καθώς όλοι οι λογαριασμοί κατευθύνουν τους επισκέπτες τους στις φωτογραφίες της Kulfoto -σε συνδυασμό με τον χρόνο παραμονής στην ιστοσελίδα- η εταιρεία αυξάνει τόσο τα χτυπήματα στον δικτυακό της τόπο όσο και τα έσοδά της.

Οι φωτογραφίες, δε, καλύπτουν όλα τα γούστα: από την τελετή ορκωμοσίας του Τζον Φιτζέραλντ Κένεντι στην προεδρία των ΗΠΑ μέχρι τα δάκρυα του Μάικλ Τζόρνταν στα αποδυτήρια των Σικάγο Μπουλς για τον αδικοχαμένο του πατέρα και από την εμφάνιση της Κέιτι Πέρι στα βραβεία Γκράμι μέχρι τον Τζόνι Κας να τραγουδάει ενώπιον των κρατουμένων στη φυλακή του Φόλσομ, ντοκουμέντα που σπάνια -ή ουσιαστικά σχεδόν ποτέ- έχουν δει ανθρώπινα μάτια βρίσκονται απλόχερα στη διάθεση των χρηστών του History In Pictures. Συνολικά, περίπου 300.000.000 άνθρωποι σε ημερήσια βάση ακολουθούν τους λογαριασμούς της Social Trends Media στις δημοφιλέστερες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Σε έναν καλό μήνα, περίπου 25.000.000 άνθρωποι επισκέπτονται τον ιστότοπο Kulfoto αποφέροντας στη μητρική εταιρεία το 70% των μηνιαίων εσόδων της.

Οσο για τους Ντι Πέτα και Κάμερον; Με περίπου 2.260.000 followers, βλέπουν κάθε τιτίβισμά τους να κάνει «χαλαρά» τουλάχιστον 1.000 retweets και favorites. Αυστραλός από το Σέπαρτον ο πρώτος και Αμερικανός από το Μπάφαλο ο δεύτερος, οι δύο νεαροί συναντήθηκαν online για πρώτη φορά το 2008. Καθώς η φιλική τους σχέση άρχισε να αναπτύσσεται, διαπίστωσαν ότι είχαν πολλά κοινά, τα οποία θα μπορούσαν να οδηγήσουν και σε μια μεταξύ τους συνεργασία. Το 2013 δημιούργησαν από κοινού τον λογαριασμό Earth Picks στο Twitter, ο οποίος συγκέντρωσε 1,47 εκατομμύρια ακόλουθους. Ωστόσο, παρά το κοινό τους ενδιαφέρον για τα ταξίδια, συνειδητοποίησαν ότι το πραγματικό τους πάθος ήταν η ιστορία – και κάπως έτσι γεννήθηκε ο λογαριασμός #HistoryInPics, τον Ιούλιο του 2013.

«Ο βασικός μας στόχος είναι εκπαιδευτικός», εξηγεί ο Ντι Πέτα, μιλώντας στην εφημερίδα «New York Post». «Γι’ αυτό και αγαπάμε αυτό που κάνουμε» προσθέτει, αποκρούοντας τον αντίλογο εκείνων που υποστηρίζουν ότι οι φωτογραφίες από μόνες τους δεν αρκούν για να εξυπηρετήσουν μορφωτικούς σκοπούς. «Οι 140 χαρακτήρες (σ.σ.: τόσους επιτρέπει το Twitter), σε συνδυασμό με τις φωτογραφίες, είναι ικανοί να ανοίξουν την όρεξη στο κοινό προκειμένου να μάθει περισσότερα».

Το History In Pictures κάνει τη διαφορά
Τι είναι, όμως, εκείνο που κάνει το History In Pictures διαφορετικό; Φωτογραφίες από είδωλα, όπως η Οντρεϊ Χέπμπορν, ο Κερτ Κομπέιν, ο Φρανκ Σινάτρα ή από ιστορικά στέκια, όπως το «Studio 54», είναι εξαιρετικά δημοφιλείς και αποφέρουν πολλά κλικ και ακόμα περισσότερα κέρδη.

Τη διαφορά, ωστόσο, την κάνουν φωτογραφίες από λιγότερο γνωστά γεγονότα, όπως η καταστροφική Γιορτή των Μπαλονιών στο Κλίβελαντ, το 1986. «Οι χρήστες μπορούν να επισκεφθούν τη σελίδα μας και συχνά πυκνά να αντικρίσουν μια φωτογραφία την οποία είναι 99% βέβαιο ότι δεν έχουν ξαναδεί πουθενά αλλού», εξηγεί από την πλευρά του ο Κάμερον. Μαζί με τον Ντι Πέτα δηλώνουν ότι ο στόχος τους είναι να επεκταθεί ο λογαριασμός τους στο Pinterest, στο Tumblr και το Snapchat – προς το παρόν, «ανεβάζουν» περί τις 16 φωτογραφίες την ημέρα, αντλώντας το υλικό τους από τουλάχιστον 100 διαφορετικές πηγές και προσπαθώντας, ταυτόχρονα, να μη βομβαρδίζουν τους followers με tweets.

Οπως ήταν φυσικό, ο λογαριασμός History In Pictures και η επιτυχία που τον ακολουθεί έχουν ωθήσει πολλούς να δημιουργήσουν ανάλογους ψεύτικους λογαριασμούς κλέβοντας τις φωτογραφίες από το γνήσιο. Οι Ντι Πέτα και Κάμερον, ωστόσο, δεν πτοούνται. Οπως δηλώνουν, είναι οι μόνοι αυθεντικοί, καθώς χρησιμοποιούν φωτογραφίες που δεν έχουν δημοσιευτεί ποτέ ξανά στο Twitter. Και αυτός ακριβώς είναι και ο λόγος που η ιδέα που είχαν το 2013 τους αποφέρει σήμερα δεκάδες εκατομμύρια δολάρια, την ώρα που οι ίδιοι συνεχίζουν τις σπουδές τους…

 

Πηγή: newmoney.gr

Τα σχόλια είναι κλειστά.