Ειδησεογραφικό site

Σάκης Ρουβάς: Πρωταγωνιστεί στη νέα ανατρεπτική ταινία της Ραχήλ Τσαγγάρη

189

 

Χαστούκια και mind games, εφηβικές καφρίλες και δυναμικά σπορ, ανδρική ματαιοδοξία και φρέσκο ψάρι, σουρεαλιστικές ατάκες και απόκοσμα βλέμματα. Η σκηνοθέτις Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη κάνει τον Σάκη Ρουβά άνδρα στη νέα της ταινία με τίτλο «Chevalier». 

Σαρωνικός Κόλπος. Χειμώνας. Ενα πολυτελές γιοτ. Εξι άνδρες. Μια μηχανική βλάβη. Ενα παιχνίδι. Πολλές δοκιμασίες. Ενας νικητής. Η ανεμοδαρμένη θάλασσα γίνεται το ιδανικό σκηνικό για τη νέα ταινία της Αθηνάς Ραχήλ Τσαγγάρη, η οποία κάνει παγκόσμια πρεμιέρα στις 12 Αυγούστου στο 68ο Φεστιβάλ του Λοκάρνο. Το «Chevalier», όπως είναι ο τίτλος της, συμμετέχει μάλιστα στο διαγωνιστικό τμήμα του φεστιβάλ. Αυτό μάλλον δεν συνιστά είδηση για τη δραστήρια σκηνοθέτιδα με την ενδιαφέρουσα ιδιόρρυθμη ματιά, αφού τόσο το «Attenberg» διακρίθηκε το 2010 στο Φεστιβάλ Βενετίας -η πρωταγωνίστρια του φιλμ Αριάν Λαμπέντ τιμήθηκε με το Βραβείο Ερμηνείας Volpi- όσο και ο «Κυνόδοντας» και οι «Αλπεις» του Γιώργου Λάνθιμου, ταινίες στην παραγωγή των οποίων συμμετείχε η Τσαγγάρη, βραβεύτηκαν σε Κάννες και Μόστρα αντιστοίχως και κυρίως οριοθέτησαν εκείνο που έκτοτε μάθαμε να ερμηνεύουμε ως παράξενο ρεύμα του ελληνικού σινεμά – ή greek weird wave, όπως πρώτη απεφάνθη η εφημερίδα «Guardian».

Η πραγματική -και μάλλον παρακινηματογραφική- είδηση είναι πως στο καστ της ταινίας, πλάι στα ονόματα του Γιώργου Πυρπασόπουλου, του Γιώργου Κέντρου, του Μάκη Παπαδημητρίου, του Πάνου Κορώνη και του Βαγγέλη Μουρίκη, υπάρχει κι εκείνο του Σάκη Ρουβά. Μάλιστα, ο πολυσχιδής και πολυτάλαντος καταπώς δείχνει η ολοένα διευρυνόμενη γκάμα των τεχνών με τις οποίες καταπιάνεται τραγουδιστής θα ταξιδέψει στην πόλη της νότιας Ελβετίας μαζί με το υπόλοιπο καστ και φυσικά τη σκηνοθέτιδα για την πρεμιέρα του φιλμ με την ομιχλώδη, βουτηγμένη στον κυνισμό -τουλάχιστον απ’ όσα λίγα αφήνει να εννοηθούν η επίσημη περιγραφή που δίνεται στο site του φεστιβάλ- πλοκή: «Στο μέσο του Αιγαίου πελάγους, σε ένα πολυτελές σκάφος με το οποίο έχουν βγει για ψάρεμα έξι φίλοι, αποφασίζουν να παίξουν ένα παιχνίδι. Κατά τη διάρκειά του θα γίνουν συγκρίσεις και αναμετρήσεις. Τραγούδια θα “κατακρεουργηθούν” και δεσμοί αίματος θα δοκιμαστούν. Φίλοι θα γίνουν εχθροί και εχθροί θα πεινάσουν. Αλλά στο τέλος του ταξιδιού, όταν το παιχνίδι τελειώσει, ο άνδρας που θα κερδίσει θα είναι το αρχέτυπο. Και θα φορέσει στο μικρότερο δάχτυλο του χεριού του το δαχτυλίδι της νίκης: το Chevalier».


Κυνική όσο και ομιχλώδης έχει χαρακτηριστεί η νέα ταινία της Αθηνάς Ραχήλ Τσαγγάρη, η οποία συμμετέχει στο διαγωνιστικό του Φεστιβάλ του Λοκάρνο. Το τρομερό παιδί του νέου ελληνικού κινηματογράφου μπαίνει στα άδυτα της ανδρικής ψυχοσύνθεσης 

Σύμφωνα με τον αρχικό προγραμματισμό, η ταινία -παραγωγή της HAOS Films της Τσαγγάρη και της Faliro House του μαικήνα του νέου ελληνικού σινεμά Χρήστου Κωνσταντακόπουλου (βλ. «Το μικρό ψάρι», «Αστακός», «Πριν τα μεσάνυχτα», «Νορβηγία», «Luton», «Οι ιππείς της Πύλου» κ.ά.) σε συμπαραγωγή της Nova- προοριζόταν για το διαγωνιστικό του Φεστιβάλ Βενετίας, όμως τα σχέδια ανατράπηκαν, αφού το μοντάζ δεν είχε ολοκληρωθεί μέχρι τον προβλεπόμενο χρόνο υποβολής των συμμετοχών. Ωστόσο, η αλλαγή πλάνου δεν ήταν αρκετή για να της στερήσει τον επιθετικό προσδιορισμό της πολυαναμενόμενης, όπως διαφαίνεται από τις σχετικές λίστες sites και blogs κινηματογραφικού ενδιαφέροντος.

Bromance μέχρις εσχάτων

Αυτή τη φορά ο σεναριογράφος Ευθύμης Φιλίππου -το όνομά του είναι συνειρμικά δεμένο με το χαρακτηρισμό alter ego του Γιώργου Λάνθιμου, αφού έχουν συνυπογράψει τα σενάρια του «Κυνόδοντα», των «Αλπεων» και του «Αστακού»- θέτει την πλοκή καταμεσής του πελάγους. Μπορεί οι πληροφορίες αναφορικά με την υπόθεση να δίνονται ως είθισται με ρυθμό μιθριδατικό, ωστόσο φαίνεται πως αυτή τη φορά πρώτες ύλες στην άοκνη φαντασία του Φιλίππου γίνονται έννοιες όπως η απομόνωση, ο ανταγωνισμός, η σύγκριση και η αναμέτρηση, ο εαυτός και η ενηλικίωση, αμπαλαρισμένες σε ένα πρωτότυπο, σκοτεινό αλλά και διασκεδαστικό παιχνίδι ανάμεσα σε έξι άνδρες που έχουν βγει στα ανοιχτά για να ψαρέψουν.
Η μηχανή του σκάφους παθαίνει βλάβη κι εκείνοι αποφασίζουν να μετρήσουν τις δυνάμεις και τα αποθέματα τεστοστερόνης τους για να κατακτήσουν το ένα και μοναδικό έπαθλο, που δεν είναι άλλο από ένα δαχτυλίδι chevalier -πάλαι ποτέ διακριτικό ευγενών και ιπποτών-, το οποίο έδωσε και τον τίτλο στην ταινία. Λέγεται ακόμη πως το φιλμ βασίζεται εν πολλοίς στις ικανότητες αυτοσχεδιασμού των ηθοποιών, πτυχή που εξελίχθηκε σε πρόκληση αλλά και δοκιμασία για τον Σάκη Ρουβά. Μπορεί να μην ήταν η πρώτη του φορά στο σινεμά, ήταν όμως το βάπτισμα του πυρός στο απόκοσμα γοητευτικό σύμπαν του greek weird wave.


Τις ήρεμες διακοπές πάνω στο πολυτελές σκάφος θα ταράξει η έκρηξη τεστοστερόνης που θα προκαλέσουν τα ανδρικά mind games 

Τι ψάρια πιάνει ο Sakis;

Η αλήθεια είναι πως οι δύο μέχρι σήμερα κινηματογραφικές απόπειρες του Σάκη Ρουβά ήταν μάλλον αδιάφορες, σίγουρα άνευρες, τελικά ανάξιες σχολιασμού. Το πρώτο δειλό φλερτ του φωτογενούς σταρ με την έβδομη τέχνη έγινε με την ταινία «Alter Ego» το 2007. Ο Ρουβάς έβαλε emo φράντζα, στηρίχτηκε σε μια μεγάλη -για τα εγχώρια δεδομένα- παραγωγή, πλαισιώθηκε από αξιόλογο καστ -μεταξύ άλλων στο φιλμ συμμετείχαν οι Δανάη Σκιάδη, Κωστής Καλλιβρετάκης, Κατερίνα Μισιχρόνη, Ντορέττα Παπαδημητρίου, Αλέξανδρος Λογοθέτης, Λαέρτης Μαλκότσης-, όμως η μεταμόρφωσή του στον εναλλακτικό και ανένταχτο Στέφανο, τον front-man μιας ελληνικής μπάντας με ορκισμένο κοινό και θηριώδη απήχηση, αποδείχτηκε κατώτερη των προσδοκιών ακόμη και για την ευγενή κάστα την οποία απαρτίζουν οι διά βίου ταγμένες Ρουβίτσες.

Δύο χρόνια αργότερα και προφανώς αψηφώντας παρωχημένες ιδεοληψίες περί δις εξαμαρτείν, ο Sakis επέστρεψε στον τόπο του εγκλήματος με πιο «φιλικές προς τον θεατή» διαθέσεις, υποδυόμενος τον χαρισματικό κατά συρροή δολοφόνο στο θρίλερ «Στα άκρα» του Τζόρνταν Μπάρκερ. Για την πραγματική αναγνώριση πάντως χρειάστηκαν έξι χρόνια και μια άλλη τέχνη, αυτή του θεάτρου, την οποία ως άλλο αμόνι εκείνος διάλεξε για να ακονίσει το ταλέντο του. Η πρόταση του Δημήτρη Λιγνάδη να υποδυθεί τον Διόνυσο στις «Βάκχες», εκτός από περίφημο διαφημιστικό τρικ που εξασφάλισε δημοσιότητα και εισπρά ξεις στην περιοδεία της παράστασης, αποδείχτηκε ένα κερδισμένο στοίχημα για τον Σάκη Ρουβά – χώρια που έκανε το αρχαίο δράμα λίγο πιο ποπ και έδωσε στο λευκό εσώρουχο με το οποίο εμφανιζόταν επί σκηνής μνημειακές διαστάσεις για τον σύγχρονο ελληνικό πολιτισμό.


«Θέλεις να σε γ….σω». Αλλη μια μνημειώδης ατάκα, αυτή τη φορά από τον Βαγγέλη Μουρίκη


Η ατάκα «πώς το καραμελώνεις;» έχει γίνει ήδη viral στα social media 

Το βραβείο Αρχαίου Δράματος «Κάρολος Κουν» που του απονεμήθηκε για την εν λόγω ερμηνεία τον Δεκέμβριο του 2014, σε μια τελετή στη διάρκεια της οποίας η Χρυσούλα Διαβάτη εξέφρασε πύρινα τη διαφωνία της, άστραψε, βρόντηξε και αποχώρησε αφού πρώτα έδωσε τροφή και τίτλους στα μέσα ενημέρωσης για τουλάχιστον δύο εβδομάδες, ήταν ένα αμυδρό πράσινο φως που ξεδιάλυνε κατά τι τη θαμπάδα από την οποία ήταν λουσμένες οι δύο προηγούμενες υποκριτικές προσπάθειές του. «Είμαι ένας νέος άνθρωπος που ονειρεύεται και θέλει να κάνει τα όνειρά του πραγματικότητα. Και αυτό δεν μπορεί να μου το στερήσει κανείς. Επέλεξα τον δρόμο του θεάτρου και της μουσικής για να εξελίσσομαι», τόνισε μεταξύ άλλων στον ευχαριστήριο λόγο του στην τελετή απονομής του πρώτου θεατρικού βραβείου του στο Μέγαρο Μουσικής. Και φαίνεται πως εννοούσε κάθε του λέξη ως το κόκαλο, μια και μετά την επίσης πολυσυζητημένη και αμφιλεγόμενη απόφασή του να ερμηνεύσει το «Αξιον εστί» στην πλατεία της Νέας Σμύρνης τον Μάιο που μας πέρασε, συνεχίζει τους πειραματισμούς ως ακόρεστος εργάτης των τεχνών, αυτή τη φορά παραδίδοντας τον εαυτό του ως εύπλαστη ύλη στα προχώ, μα ασφαλή χέρια της Αθηνάς Τσαγγάρη.

Ο Σάκης Ρουβάς δεν δοκιμάζει απλώς ακόμη μία φορά την τύχη του στο σινεμά, δεν ντεμπουτάρει μόνο στα διεθνή κινηματογραφικά φεστιβάλ μέσω του «Chevalier», αλλά γονιμοποιεί τον νου του θεατή/φαν/Ρουβίτσας απευθύνοντας μέσω του teaser της ταινίας που κυκλοφόρησε πριν από λίγες ώρες μια επίμονη και επιτακτική ερώτηση με τρεις λέξεις ικανές να γίνουν το νέο «κάτι πιο ποπ» (σ.σ.: η περίφημη ατάκα από την ταινία «Αλπεις»): «Πώς το καραμελώνεις;».

Τα σχόλια είναι κλειστά.