Ειδησεογραφικό site

H ανάρτηση στο Facebook που πυροδότησε τις καταλήψεις – Πάνω από 500 σχολεία τελούν υπό κατάληψη σε όλη την χώρα

64

Ενώ τουλάχιστον 500 σχολεία τελούν υπό κατάληψη τις τελευταίες ημέρες σε όλη την χώρα, οι μαθητές εντείνουν τον αγώνα τους ενάντια στο νέο σύστημα που εισάγει ο υπουργός Παιδείας μέσα από τα social media και συγκεκριμένα μέσω του Facebook.

Οι μαθητές, οι οποίοι διαμαρτύρονται κυρίως για την Τράπεζα Θεμάτων και το σύστημα των εξετάσεων στο Λύκειο, οργανώνουν τις καταλήψεις τους και ενδυναμώνουν τον αγώνα τους μέσα από τον γνωστό ιστότοπο κοινωνικής δικτύωσης.

Έχοντας ως βασικό σύνθημα: «Λέμε όχι στο νέο σύστημα και κάνουμε κάτι γι’ αυτό», καλούν τους πολίτες να ενωθούν μαζί τους, ενώ σε νέα ανάρτηση στη σχετική σελίδα στο Facebook «ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΚΑΤΑΛΗΨΗ,ΟΧΙ ΣΤΟ ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ», οι μαθητής αναφέρουν ότι
500 σχολεία τελούν υπό κατάληψη, τονίζοντας ότι αυτό σημαίνει πως όλοι πήραν το μήνυμά τους.

katalipseis-fb«Πήραν το μήνυμα μας, οπότε κατάληψη και αύριο και μέχρι εκεί. Κρατήστε ημέρες καθώς θα κάνουμε και άλλες παρόμοιες κινητοποιήσεις σαν αυτές. Υ/Γ: Σκοπός μας ήταν να βγούμε στα ΜΜΕ,και βασικά βγήκαμε σε όλη την Ελλάδα», προστίθεται στην τελευταία ανάρτηση που έχει γίνει στον συγκεκριμένο λογαριασμό.

Μάλιστα, οι μαθητές έχουν αναρτήσει λίστα με τα σχολεία που συμμετέχουν στην κινητοποίηση, καθώς και κείμενα με τα οποία εξηγούν τις θέσεις τους.

Αναπλήρωση μαθημάτων για καταλήψεις άνω των τριών ημερών

Πάντως, όπως ανακοίνωσε το μεσημέρι της Τρίτης ο υφυπουργός Παιδείας Αλέξανδρος Δερμεντζόπουλος θα γίνει αναπλήρωση μαθημάτων στο διάστημα των διακοπών του Πάσχα ή και άλλες ημέρες για σχολεία που τελούν υπό κατάληψη για περισσότερες από τρεις ημέρες.

Μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό Βήμα Fm ο κ. Δερμεντζόπουλος προειδοποίησε ότι εάν οι καταλήψεις ξεπεράσουν τις τρεις μέρες θα ενεργοποιηθεί το Προεδρικό Διάταγμα που προβλέπει «να διεξαχθούν μαθήματα μέσα στο διάστημα των διακοπών του Πάσχα».

Όπως είπε, «μέχρι τρεις μέρες κατάληψη, δεν δημιουργεί πρόβλημα. Αλλά αν ενταθεί το φαινόμενο, καταλαβαίνετε ότι θα έχουμε πρόβλημα με τη διδακτέα ύλη και εκεί έχουμε τη δυνατότητα να εφαρμόσουμε είτε το Προεδρικό Διάταγμα είτε, αν δούμε ότι εντείνεται, να το τροποποιήσουμε και να εντάξουμε πέραν των ημερών του Πάσχα κάποια Σάββατα, ημέρες εορτών ή σχολικών εκδρομών».

«Το υπουργείο Παιδείας δεν λαμβάνει, ούτε πρόκειται να λάβει μέτρα καταστολής, διότι ακούμε τα αιτήματα των μαθητών», τόνισε.

Συλλαλητήρια και καταλήψεις σε όλη την Ελλάδα

Πάντως, στο κύμα καταλήψεων συμμετέχουν σχολεία από την Αττική, τη Θεσσαλονίκη, την Ήπειρο, την Τρίπολη, το Ρέθυμνο, τα Χανιά και το Ηράκλειο.

Ηδη πραγματοποιούνται μαθητικά συλλαλητήρια, ενώ στη σελίδα τους στο facebook, οι μαθητές έχουν αναρτήσει λίστα με τα σχολεία που συμμετέχουν στην κινητοποίηση, καθώς και κείμενα με τα οποία εξηγούν τις θέσεις τους.

Στην Αττική εκτιμάται ότι υπό κατάληψη τελούν περίπου 100 σχολεία. Οι μαθητές των υπό κατάληψη σχολείων πραγματοποίησαν συλλαλητήριο στα Προπύλαια και ακολούθησε πορεία προς την Βουλή. Ανάλογη μαθητική πορεία πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη.

Σε καταλήψεις προχώρησαν το πρωί της Δευτέρας οι μαθητές σε 39 σχολεία της Ηπείρου, με αποφάσεις των συντονιστικών τους οργάνων. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Διεύθυνσης Περιφερειακής Εκπαίδευσης Ηπείρου, το μεγαλύτερο ποσοστό των υπό κατάληψη σχολείων, απαντάται στην Άρτα.

Στην Πρέβεζα, υπό κατάληψη βρίσκονται 12 από τα 25 σχολεία, ανάμεσά τους, το ΓΕΛ Λούρου, το ΓΕΛ Φιλιππιάδας, το ΕΠΑΛ Φιλιππιάδας, το Γυμνάσιο Πάργας και το ΓΕΛ Πάργας καθώς και το Μουσικό Σχολείο Πρέβεζας.

Στη Θεσπρωτία, μαθητικές κινητοποιήσεις και καταλήψεις γίνονται στα 8 από τα 22 σχολεία, ενώ για τον νομό Ιωαννίνων, που έχει 75 Γυμνάσια και Λύκεια, λουκέτο μπήκε μόνο στο ΓΕΛ της Κόνιτσας.

Υπό κατάληψη βρίσκεται το γενικό λύκειο και το ΕΠΑΛ Μεγαλόπολης στην Αρκαδία, ενώ στην Αργολίδα οι μαθητές αποφάσισαν αποχή. Υπό κατάληψη τελούν περισσότερα από 70 σχολεία σε Ηράκλειο και στα Χανιά.

Σημειώνεται ότι μεταξύ των αιτημάτων που έχουν θέσει οι μαθητές, είναι να καθορίζεται η Τράπεζα Θεμάτων των εξετάσεων στα λύκεια από κάθε καθηγητή ξεχωριστά, ανάλογα με την ύλη που έχει διδάξει, να δοθούν περισσότερες ώρες κατεύθυνσης στη Β΄ Λυκείου και να προστεθούν τα μαθήματα της Χημείας και των Λατινικών στις κατευθύνσεις και οι τελικοί βαθμοί των μαθημάτων γενικής παιδείας του κάθε μαθητή να μην προσμετρούνται στις πανελλήνιες εξετάσεις.

Τα σχόλια είναι κλειστά.